Kenia, Nakuru en Lake Naivasha - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Kenia, Nakuru en Lake Naivasha - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Kenia, Nakuru en Lake Naivasha

Door: Ineke en gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

04 Juli 2009 | Kenia, Nairobi

hallo iedereen

Na een geweldige builoft en een fantastisch knalfeest zjn we een dag later alweer vertrokken. na een uurtje of 10 vliegen en wat controle voor de mexicaanse griep, konden we een taxi pakken naar het hotel.

Om 8 uur vertrokken we met een onze safari truck vanuit Nairobi. Gestopt bij een mooi uitzicht over the great Rift valley. Natuurlijk staan hier kraampjes en de verkopers zijn erg claimend. We moesten even wachten. In die tijd hebben wij een jonge verkoper een verkooptip uit mexico gegeven: regel een ezel, verf hem als een zebra en laat toeristen er mee op de foto gaan. De jongen dacht er goed over na. Wat dan als ze vragen hoe kan het dat ceze zebra er als een ezel uit ziet. Dan zeg je dat de vader een ezel is en de moeder een zebra!

De volgende stap was lake Nakuru NP, waar we na de lunch met veel apen op gamedrive gingen. Gerard helemaal in zijn doen, mag weer dieren spotten. En wat zijn we verwend. Helemaal om het meer heengerden. Impala, Malibostokgier, springbok, zebra, vervetaap, baviaan, salamander, buffelo, flamingo, pelikaan, jackhals, witte neushoorn, waterbok, gazelle, galabasaap, whartdog en giraffe allemaal in meervoud gezien. In een schitterende omgeving met water en groen. Duizenden flamingo's in het water met pelikanen en buffelos ertussenin. Rhino onder een typische afrikaans boom en meerdere rhinos vlak naast de truck en nog een overstekende kudde buffelos. Op baboon-hill hadden we een mooi uitzicht over Lake Nakuru. meerdere baboons waren niet bang voor mensen. 1 presteerde het bijna om in onze truck te komen maar de meiden gilden hard genoeg om dat te verkomen. we hebben erg Genoten! tent opzetten. eten en de groep leren kennen.

Weer vroeg opgestaan , tent inpakken, ontbijten en op weg. dik uur rond gelopen en geshopt in Nakuru town. Souveniers bekijken is niet relaxed, iedereen wil je wat verkopen en ze geven niet zomaar op hoor. Ze hebben snel door waar je vandaan komt en zingendan heb je even voor my van Fransie bouwer. In de middag kwammen we aan op onze camping die aan Lake Naivasha NP ligt. Vanuit de truck is het keniaanse leven te zien, veel armoe. Tenten opgezet, geluncht en een boottrip. Veel verschillende vogels, buffelos en nijlpaarden gezien.

Om 4.45 opgestaan, we moeten bijna de hele dag rijden. De keniaanse oorlog een paar jaar geleden heeft de wegen niet veel goeds gedaan, kortom hobbelig. In de loop van de dag via een oase aan bloemenbomen zijn we de grens overgegaan en verder gehobbeld naar Arusha in Tanzania. Hier zat een slangenpark bij de camping en Masai krijgers hielden de wacht tijdens de nacht. Gerard vroeg of ze nog thee of bier wouden, dan liever een biertje! S avond nog even een paar biertjes gedronken in de bar.

De volgende dag gingen we onze truck overpakken in 3 kleinere 4 wheel drive jeeps. Geweldig om te zien hoe de afrikanen inpakken, niet efficient, overleggen, overleggen, opnieuw, alle tijd. 1 truck was voor eten en de andere 2 voor bagage. Onze driver heet Samson. Gerard had koorts te pakken, terwijl iedereen in tshirt liep had hij het koud met 4 lagen aan. ging de volgende dag beter hoor. Op naar Serengeti NP en de Ngoro ngoro Crater NP. De 1st stop was een mooi uitzicht over de ngoro ngoro crater met ver weg buffels. bij de ingang van het Serengeti NP hadden we een lekke band en de andere groep was hun Axel al kwijt, gingen van 4 wd naar 2 wd. Overal waar je stopt komen masai mensen op je af. proberen sieraden te verkopen. Eenmaal in de Serengeti prachtige uitzichten, geel gras, groen boompjes soms wat rotsen, blauw/witte lucht en je kan kijken tot de horizon. Heel veel dieren, geweldig zoveel en dichtbij, geweldig!! Gerard spotte de eerste olifant verstopt tussen de bomen tijdens lunch.

Tot snel

Jullie Reporters vanuit Kenia