Berichtje vanuit Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Berichtje vanuit Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Berichtje vanuit Peru

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

27 Juni 2008 | Peru, Arequipa

He Daar

Even een berichtje van ons uit Peru (op veler verzoek), alles gaat goed met ons.

Na meer dan 24 uur reizen waren we rond 1 uur snachts na een mooie taxi rit in ons hotel in Lima, alles goed voor elkaar.

Zondags hebben we Lima een beetje verkent, een grote grauwe stad met bijna 9 milj inwoners. Geen zon te bekennen want alles was er bedekt met een grote grijze wolk en smog. Maar we hebben ons wel vermaakt beetje shoppen, rond wandelen effe een vertrouwd kopje thee gedaan bij de starbuks.,savonds hadden we een meeting met onze groep, 3 zweden 2 zuid afrikanen, 3 engelsen, 3 amerikanen, 2 canadezen, wij en onze peruaanze gids.

De volgende zijn we vanuit lima (waar ze gewoon de snelweg staan te vegen)vertrokken rond de middag met de lokale bus richting pisco. Alles zag er erg armoedig uit en de huizen zijn of niet af of gewoon helemaal kapot ivm de laatste aardbeving van een jaar geleden.

Ons hotel in Pisco was dan ook nog maar het enigste normale gebouw wat er nog stond en verder allemaal kapotte huisjes en gebouwen eromheen. De volgende morgen zijn we richting de ballastras eilanden gereden, onderweg werd er nog even bezine bijgevoelt met cola fles, maar we hebben het gered.

Daarna op de boot gestapt en na 45 min varen waren we bij de eilanden waar het stikt van de volgens en we hebben ook zeeleeuwen, pinguings, dolfijnen en veel pelikanen gezien. Daarna zijn we door gereden naar Hucachina of zo. Daar hebben we eerst een rond leiding bij een wijnproeverij gedaan en na een paar borrels kwam eindelijk de Peruaanse zon te voor schijn.

Even later zaten we midden in een Oase in de woestijn, geweldig net weer Namibie allemaal grote zandduinen om ons heen. Ineke heeft wat geklautert en ik heb duitsland - turkije gekeken.

Om vier uur zijn we met een buggy door de woestijn wezen racen echt keihard, onder tussen hebben we ook nog gezandbord, zowel liggend als staand, echt geweldig. Na een mooie zonondergang vertrokken naar Nasca.

De volgende dag weer vroeg op voor een tour bij een begraafplaats waar nog allemaal mummies zitten en die blijven zo goed door dat het er nooit regend en het er niet veel waait, was best interesant. Daarna door naar een potterij en naar het vliegveld. Want we gingen over de Nasca lines vliegen. Het was heel bijzonder allemaal rechte lijnen en afbeeldingen van een spin, aap, walvis, boom en ga zo maar door midden in de woestijn door de incas gemaakt of door aliens, haha. Je kan deze afbeeldingen alleen maar vanuit een vliegtuig zien omdat ze zo groot zijn. Maar na 30 min heen en weer wiebelen voor de foto´s hadden we het ook wel weer gehad.

Savonds zijn we nog naar een lezing geweest over de Nasca lines. Dat was erg intersant en zo werd het voor ons ook wat duidelijker hoe het nou een beetje zit. Daarna hebben we peruaans gegeten bij een peruaans gezin, die hadden allerlei eten 4 uur onder de grond gehad met hete stenen, was wel lekker.

Daarna zijn we met de lokale nachtbus in 9 uur naar Aerequipa gereden. Hier hebben we de hele dag een beetje aangekloot, naar sinta catalina en bekend klooster geweest en naar een musea waar een inca mummy meisje is die ze bevoren in de vulkaan hier hebben gevonden +/- 10 jr geleden, was erg boeiend. Morgen gaan we richting Colca canyon.

Fotos lukt nog niet.

Adios amigos vanuit Peru

Voor onze foto's van Peru check

www.gerardenineke1.mijnalbums.nl

• 28 Juni 2008 - 00:49

Frits:

Heey heey,
    Dus alweer weg jongen... Damn.. jullie maken wel mooie reizen... en dit keer wist ik er niet eens iets van... ;)
    Ik zal je missen bij de pomp..

Groeten Frits

• 28 Juni 2008 - 01:10

Jannnes Jan:

Gewe;dig en veel plezier!!!!

• 28 Juni 2008 - 07:32

Nicolette:

He, wat leuk, weer een reisverslag. We hebben elkaar lang niet gesproken,maar heel lLeuk om te lezen, klinkt wel als en drukke reis!
    Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. Peru staat ook nog op mijn lijstje, dus ik lees met veel interesse mee!

Groetjes, Nicolette en Rosanne

• 28 Juni 2008 - 08:54

Jarno En Liset:

Hoi!

Uiteindelijk hebben we jullie dus niet meer een goede reis kunnen wensen vorige week.............dus doen het hierbij nog even: : "hele fijne vakantie en geniet ervan!"

Tot binnenkort!

• 28 Juni 2008 - 11:50

Apie:

zo dat klinkt wel heel bekend allemaal. De colafles met benzine, de kapotte huisjes en het crossen en sandboarden... ik heb de foto's net ingeplakt! machtig mooi. veel plezier!!!

• 28 Juni 2008 - 13:37

Ronald.k:

xx ;)

• 28 Juni 2008 - 13:48

Jasperioss:

ej nice man, suc6 daar :)

• 28 Juni 2008 - 21:00

Rianne:

Heey,

Dat klinkt weer geweldig!!!

Ik vroeg me af; waarom zouden ze snelweg niet aan kunnen vegen? Dat moet toch ook gebeuren... maar goed dat ze de snelweg niet van klinkers gemaakt hebben, dan zouden ze onkruid moeten wieden. Dát lijkt me wat gevaarlijk!

• 29 Juni 2008 - 00:47

Karin:

He hallo,

Leuk dat jullie weer een verslag bij gaan houden. De tijd gaat zo snel dat ik niet eens gerealiseerd heb dat jullie alweer weg zijn.
    Dus bij deze: geniet ervan!! Liefs Karin

• 29 Juni 2008 - 15:17

Janneke:

Leuk om weer een reisverslag van jullie te lezen! Moet je eerlijk bekennen dat ik niet eens wist dat jullie weer op reis waren... Kreeg het berichtje eerst via de hotmail en dacht huh wie is dit, maar meteen verwijderen hahahaha zal het niet meer doen nu ik weet dat jullie het zijn.
    Maar een hele fijne reis (hoelang blijven jullie) en lekker genieten van alles wat jullie gaan doen en zien!

Groetjes Janneke

• 29 Juni 2008 - 17:10

Alexander En Martine:

Hey Gerard en Ineke,

Een hele fijne vakantie gewenst!!Fijn om weer een reisverhaal van jullie te lezen. Ik had helemaal niet door dat jullie nu al weg waren! Ik wilde jou gerard nog bellen om te zeggen dat ik die doos helemaal vergeten ben op te halen!! Heb hem nu ook niet meer nodig... Nou veel plezier in Peru!!

Groetjes Alexander en Martine

• 01 Juli 2008 - 17:08

Erwin:

Alles lekker daar mensen,

hier ff snel de indeling voor volgende seizoen.

Kloosterburen
    Froombosch
    Kwiek
    SVMH
    Noordpool UFC

succes in de jungle groeten

• 03 Juli 2008 - 13:54

Gerard & Marja:

Denk je he hij si eindelijke weer thuis samen met Ineke. Zijn ze weer op pad. Nu luitjes geniet ervan. Wij genieten wel van de beelden en verhalen die jullie sturen.