Welkomstcomitee en verrassingsfeest! - Reisverslag uit Briltil, Nederland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Welkomstcomitee en verrassingsfeest! - Reisverslag uit Briltil, Nederland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Welkomstcomitee en verrassingsfeest!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

24 Juni 2008 | Nederland, Briltil

Voor de laatste keer hallo allemaal!
Zoals bijna iedereen wel weer zijn we veilig thuisgekomen en de meeste hebben ons alweer in levende lijve gezien! We zagen er goed uit, hoorden we, gelukkig!

In Hong Kong hebben we op straat onderhandeld met een vrouw die massages verkocht. Voor 20 euro per persoon kregen we een uur lang een full body massage! Erg lekker, niet zo hard als op Fiji. Na een tijdje mochten we ons omdraaien, bleken er nog maar 6 minuten over te zijn voor de voorkant. Je ligt natuurlijk lekker en heel ontspannen. Heel tactisch vragen ze op dat moment of je een half uurtje langer wilt. Daar trapten we niet in. In die zes minuten kregen we een hoofdmassage. Tijdens de massage ben ik heerlijk gaan terug denken aan vele momenten die we hebben beleefd in een willekeurige volgorde, wat een hoop mooie momenten!!

Helemaal ontspannen zijn we naar het luxe Peninsula-hotel gegaan waar we eerder deze week de Rolls Roycen hadden bekeken. Nu een high tea gedaan terwijl een klein orkest het nummer Brazil speelde, erg leuk om dit een keer in zo'n luxe omgeving te doen. We hadden mazzel dat er geen rij stond, want eerder deze week was deze er wel, een erg lange. Wij aten natuurlijk niet zo netjes als het bij een echte etiquette hoort, maar het smaakte evengoed!

Met de tram een paar haltes verderop gegaan waar we naar de bloemen -en vogelmarkt zijn gegaan. Helaas waren we aan de late kant waardoor de bloemenmarkt op zijn eind liep en er vrijwel geen vogel meer te bekennen was. In ons appartement een lekkere douche genomen. Klaarwakker lagen we onze laatste nacht in Hong Kong op het harde bed. Pas laat in slaap gevallen en vroeg wakker. Rond 6 uur op, met de metro naar het vliegveld.

Met de KLM vlogen we naar Nederland volgens schema. Gerard moest afkicken want de tv moest hij delen met zo'n 20 andere mensen. Een saaie film die halverweg vast liep, de hele film werd opnieuw afgespeeld! Een raar idee, na 6 maanden gingen we naar huis! Niet dat we zo nodig wilden, maar hadden zin onze vrienden en familie te zien! Geen idee wat ons te wachten stond, maar we wisten dat onze vrienden er gek genoeg voor zouden zijn iets te organiseren, dat hebben we geweten!

Op Schiphol waren we snel door de douane. Mensen stonden te zwaaien achter het glas bij de bagageruimte, dat bleken de beide mama's en Sara te zijn. De bagage was er snel, op zoek naar de uitgang. De deur ging open en daar stond een hele groep (14) met spandoek en ballonnen ons op te wachten, geweldig! Op het spandoek stond: Ineke, in Nieuw Zeeland het playboybusje, hier je eigen auto afgeragt door je zusje. Gerard, na de big five te hebben ontdekt, bijna geveld door een insect. Gerard had het gevoel een gouden medaille gewonnen te hebben op de Olympische Spelen. Met iedereen gezoend en geknuffeld, wat gedronken op Schiphol en de auto ingestapt. Herman, Ilona, Henk, Henrike, Jarno en Liset zaten bij Gellie en Jitse in het busje, ze hadden dikke lol gehad. Gerard reed met ze mee terug. Ik reed met mama, Sara en Agnes mee terug. Voor het eerst sinds zes maanden waren Gerard en ik gescheiden van elkaar! Door verkeerde en gemiste afslagen hebben de auto en het busje bij verschillende Macs gegeten.

Thuis heb ik mijn vader gevonden en ben met mijn eigen afgeragte autootje naar Gerard zijn ouders gereden. Wat reed dat licht! De ruitenwissers gingen regelmatig aan ipv het knipperlicht en ipv de versnellingspook zat ik vaak aan de linker kant van het stuur te grijpen. Even wennen. Bij de kroeg langs waar het net was of we er vorige week nog geweest waren, niks veranderd. Eenmaal thuis was het huis versierd en lagen vele welkom thuis kaarten en bloemen klaar! Wat een verwennerij. Op 1 van de kaarten stond dat we de volgende avond klaar moesten staan om 20.35, maar in nette kleding, geen reisoutfit.

Wij stonden rond die tijd klaar, werden opgehaald door Herman en Ilona, geblindoekt en in de auto gestopt. Herman heeft goed zijn best gedaan ons de weg kwijt te laten raken, maar dit is niet gelukt bij Gerard. De auto uitgestapt en de kroeg in gestapt terwijl het liedje "vlieg met mij de wereld rond" (waar we mee zijn vertrokken in de feestweek) speelde. De blinddoeken af en daar stond een hele groep vrienden en familie!! Rond de 60 mensen waren er, een aantal konden niet door ziekte of werken. Wij hebben genoten, vonden het geweldig! Kregen een map met al onze verhalen van de site plus de reacties en een mooie wereldbol, Gerard kreeg van zijn baas zijn nieuwe werkkleding en van het eerste van zondag een mooie trui, hoewel hij wat moeite had om te lezen wat er opstond, haha!Inmiddels hebben we het ontcijferd en hij is er erg trots op! Alle hapjes werden door zondag 1 aangeboden, echt toppie.

Voor ons vloog de avond voorbij, rond half drie werd de kroeg gesloten en zijn er een tiental mensen met ons mee naar huis gegaan. Rond 5 uur lagen we op bed. Voor ons blijkt wel dat we erg blij mogen zijn met onze vrienden! Floortje en Ilona bedankt voor het grote feest, aangezien jullie de veroorzakers voornamelijk zijn geweest!

We zijn thuis! Het is wennen, doordat we gewend waren elke dag wat nieuws te zien, te doen en te beleven, dan is dit wel even saai! Acclimatiseren zullen we maar zeggen.

Bedankt voor alle reacties, bloemen, aanwezigheid op Schiphol en tijdens het verassingsfeest. Dit was ons laatste bericht, want ONS RONDJE WERELD IS VOLTOOID!

Word vervolgd???

• 28 Februari 2007 - 12:01

Marga:

nou voor de laatste keer:
    ik heb genoten van jullie reisverhalen. Gelukkig heeft Ineke zich alweer op de afdeling gemeld, dus dat moet goed komen donderdag! Ineke alvast sterkte en ik zie je morgen.
    groet, Marga

• 28 Februari 2007 - 12:08

Floortje:

heeeeeeee, ik mis een stukje (zie de titel).
    Als ze vragen hoe het met jullie gaat is mij antwoord: bruin en blond (of ook dik??, want jullie zien er heel erg goed uit!!!)haha
    kus
    Vind het fijn dat jullie er weer zijn en vond het fijn al even bij jullie gekampeerd te hebben( goede faciliteiten hoor)

• 28 Februari 2007 - 12:09

Janneke:

Toppers,

Ik heb genoten van al jullie reisverhalen en mooie foto's!
    Het verrassingsfeest is du ook in goede aarde gevallen begrijp ik, leuk thuiskomen he!
    Ik heb begrepen Ineke dat je 1 maart weer moet beginnen, dus da's morgen al......suc6, maar je zal het allemaal wel niet verleerd zijn! Voor jullie allebei werkze straks weer en wie weet tot snel weer ziens!

Liefs Janneke

• 28 Februari 2007 - 12:30

Alfred,judith+kids:

het was echt super om jullie zo tehebben kunnen volgen.
    mooie foto,s en de verhalen zeer boeiend.
    nou en was gezellig zaterdagavond.
    groetjes en liefs van ons.

• 28 Februari 2007 - 15:47

Tineke:

leuk jongens dat jullie weer goed zijn aangeland geweldig van jullie vrienden om een welkomsfeest te geven nou we praten wel weer met elkaar doei en werk ze morgen doei xxx tineke

• 01 Maart 2007 - 03:50

Maaike:

Super dat jullie er weer zijn! Kunnen we het volgende uitje niet in Hongkong doen? De high tea ziet er erg goed uit!
    Net thuis en al op ziekenbezoek, een erg leuke verassing! Het volgende thuiskomstfeest ben ik erbij.....!

Liefs

• 05 Maart 2007 - 14:38

Floortje:

Had even een deel gemist, tja ik was iets te snel waarschijnlijk. Maar leuke foto's en ben bliede dat jullie er weer zijn.
    Kus

• 06 Maart 2007 - 11:02

Bianca:

ik heb ook genoten! dank jullie wel!
    succes met aclimatiseren
    liefs bianca

• 11 Maart 2007 - 17:19

Henk Horsman:

Ik heb genoten van jullie verslagen. Het Chinees nieuwjaar bekeken in Mexico, wat onze reisleidster heel bekend voor kwam. Ben nu net thuis, maar duf van de reis. Ik wens jullie alle goeds en misschien tot ziens, Henk

• 09 April 2007 - 13:58

Kim Sarti:

I'm glad that you arrived home safely and your friends were there to greet you. It was a long while from USA to finally get home via Fiji and New Zealand - what a wonderful trip.