Laatste dagen NZ en een terugblik - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Laatste dagen NZ en een terugblik - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Laatste dagen NZ en een terugblik

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

17 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal!

Jullie lijken ons goed te volgen de laatste weken aan de vele reacties te zien!

Onze laatste dagen in Nieuw Zeeland, na 8963 km broezen, hebben we voornamelijk in Christchurch doorgebracht. Doordat de auto zo snel verkocht was hadden we een hoop tijd. Een week op dezelfde plek, dat zijn we niet gewend. Daarom hebben we zin in vernieuwing, op naar Hong Kong!

Dindsdagavond zijn we naar de film Apocolypto geweest. Veel moorden en mensenleed en geen detail werd je bespaard. De harten werden voor je snufferd uit de borstkas gesneden, mensen onthoofd en van een lange trap gegooid. Het scheelde maar heel weinig of ik was de zaal uitgelopen. Heb het einde gered doordat de tweede helft beter te doen was. De volgende film zoek ik uit, haha!

Woensdag zijn we met een bus naar Akaroa geweest, dit ligt in de Banks Peninsula. Een aantal stoppen gemaakt op de heenweg, waardoor we een mooi uitzicht kregen over Akaroa, wat tussen de groene heuvels ligt en aan een haven. De eerste stop was bij een strand waar de golven hoog waren wat mooi is om te zien van afstand! In Akaroa hebben we wat rondgelopen, winkeltjes bekeken. Vele juweliers en kunstwinkels. Aan de haven genoten van de zon! Rond 18 uur terug in Christchurch.

Donderdag zijn we gaan golven, het echte werk. Een tas vol kregen we mee, gelukkig op wieltjes, twaalf stokken!!! Wat moet je ermee?! De banen zijn een stuk langer dan bij pitch en putt. Over de eerste baan minstens een half uur gedaan, door mensen met ervaring (of deden alsof) voor te laten gaan. Bij de tweede baan had ik bijna een eend raak geslagen!
Regelmatig op zoek naar onze ballen tussen de bomen en in het lange gras! Gelukkig tellen ze niet na hoeven ballen je inlevert! Gerard kreeg de smaak goed te pakken en sloeg af en toe heel ver, maar ook regelmatig erg ver uit de richting!
We hebben gelachen! Na meer dan 3 uur hadden we 12 holes gedaan, dat was genoeg, want zo geweldig is het spelletje ook weer niet.

's Avonds naar de film, maar dit keer mocht ik hem uitkiezen. Pursuit of Happyness, een zielig waar gebeurd verhaal met Wil Smith. Geen bloed te bekennen!
Gister weinig gedaan. Dvd gekeken, tas ingepakt, proppen! Op Cathedral Square gekeken hoe mensen andere mensen vermaken door te schaken of als artiest te laten zien wat ze kunnen.
Vanochtend ons appartement verlaten, want vanavond vliegen we naar Hong Kong! Ik had alvast wat gelezen in de Lonely Planet, blijkt het Chinees Nieuwjaar te zijn als we aankomen wat drie dagen duurt!

Bijna zes maanden geleden stonden we op Schiphol, ons grote avontuur ging beginnen! Uitgezwaaid door Herman en Ilona vlogen we naar LA. Onze eerst nacht in een dormroom was gelijk de grootste. Met 20 mensen in een kamer, slecht geslapen, waardoor vooral ik last kreeg van een jetlag, doordat ik slecht ging eten. Gevlogen naar Vancouver en drie dagen later Anchorage, Alaska. Twee weken rondgetrokken met een internationale groep, geslapen in tenten terwijl het vroor! Voor het slapen gaan met de voeten onder de warme kraan. Onze dag begon met het liedje "on the road again", erg toepasselijk. We hebben veel wildlife gezien, mooie hikes gedaan en waren onder de indruk van de bergen en het noorderlicht! Gerard raakte zijn grote teennagel kwijt door het schoppen in het ijs met ijsklimmen.

In Canada 4 weken rondgereden met een gehuurde auto. Vancouver Island, waar we orka's hebben gezien, een steen op onze ruit kregen, Sunshine Coast, natuurlijk de Rocky Mountains met heel veel wildlife, geweldige uitzichten door de vele hikes. Beren die de weg overstaken en vele andere dieren door het geweldige spotten van Gerard. Terug naar Vancouver met zijn vele zwervers en veel Japanners en Chinezen (of in elk geval een van beide, hebben het verschil niet ontdekt).

Van Vancouver met de bus naar Seattle, USA, waar we bij de grens erachter kwamen dat ons visum niet lang genoeg was! Met de trein naar Portland en daarvandaan een auto gehuurd voor een week, zodat we de mooie kust konden zien met zijn vele bochten. Walvissen die je vanaf de weg kon zien spuiten, vele zeeleeuwen gezien.

Van San Fransisco via de vele nationale parken zoals Zion, Yosemite, Grand Canyon en Bryce naar LA met opnieuw een internationale groep en in tenten. Een fijne afwisseling op het met zijn tweeen in een auto. In Yosemite hebben we onze langste hike gedaan van 25 km en meer dan 1000 m hoogteverschil. In Monument Valley geslapen in een hogan tussen de indianen. Door het hiken werden Gerard zijn voeten er niet beter op, in Zion had hij op elke teen een blaar, wat er niet uitzag.

Met de helft van de groep zijn we naar San Diego gegaan met een grote gehuurde auto. Een leuke stad. Samen zijn we een middag in Tijuanna, Mexico geweest, wat een andere wereld is, een stuk armer. Vanaf San Diego ging ieder zijn eigen weg. Wij zijn met de Greyhoundbus terug gegaan naar Las Vegas, waar we vele casino's bekeken hebben zonder te gokken. Met een gehuurde auto via Death Valley en twee andere nationale parken naar Los Angeles gereden, wederom een steen op de ruit! Bij Drew en zijn huisgenoten mochten we vier nachten blijven, twee minuten van Muscle Beach aan Venice Beach, de beste plek in LA! Slapen in de huiskamer tussen de katten, we vonden hun gastvrijheid geweldig!

Naar het warme Fiji gevlogen waar we 10 dagen op 4 vier verschillende eilanden zijn verbleven. Slapen in rieten hutjes, waar de spinnen tussen de kieren je komen vergezellen in de nacht. Gerard heeft de onderwaterwereld hand in hand ontdekt met een zuurstoffles op zijn rug. Mijn oren gingen dicht zitten na 1 keer snorkelen. Gerard nam het virus over van de lokale bevolking, waardoor hij minstens een week zich belabberd voelde. Fiji was anders dan de westerse landen die we hebben gezien, vooral qua cultuur. We waren er tijdens de Coop! Fiji is mooi, maar twee weken was genoeg.

Op naar NZ waar we ontzettend naar uitgekeken hadden. De eerste week was Gerard niet gezellig, moest wennen aan de Playboy met zijn kuren. De ene week zaten we bij de dokter, de andere bij de garage! Gelukkig viel het nooit samen. NZ is een geweldig mooi land, we hebben er veel van gezien. Blij dat we 10 weken de tijd hadden. Jammer genoeg viel er voor Gerard weinig wildlife te spotten, op dooie possums na. Hiken, kanoen en zwemmen met dolfijnen, boottochten, vele kilometers rijden, geraft van een 7 meter hoge waterval, de donkere grotten in, vliegen boven Mount Cook, op een koeien en schapenboerderij verbleven, wat hebben we genoten.

We hebben vele kilometers gemaakt, veel rijervaring opgedaan, langs afgronden, vele bochten, stijl, lange wegen die je tot aan de horizon kon zien. Vele verschillende mensen ontmoet met elk hun eigen verhaal, cultuur en gewoonten. Veel spullen zijn versleten door het vele wassen en de drogers en het vele dragen. Gaten in kleding, ketting, T-shirt en handdoek kwijt, broek verbrand op de quad, veters versleten door het vele hiken, brandgaten in jas etc.

Natuurlijk zijn we elkaar tegen gekomen tijdens deze reis, want je kunt wel 8 jaar bij elkaar zijn, dan nog kom je nieuwe dingen van elkaar tegen. Af en toe dachten we bekijk het maar, ik ga lekker alleen verder, maar uiteindelijk hebben we alles samen beleefd. Het is een unieke ervaring om 6 maanden lang 24 uur per dag samen te zijn, zeker als je het overleefd, haha! We hebben heel veel met elkaar gelachen en delen vele mooie momenten. Wat hebben we genoten van deze reis, zullen het nooit vergeten en raden het iedereen aan. Je kunt wel zeggen lijkt me leuk, maar je bent uiteindelijk zelf degene die moet zeggen ja ik ga ervoor! De wereld is zo mooi, natuurlijk wij zitten in een positieve sfeer, lezen zeer weinig kranten, zien vrijwel geen tv, behalve een film, dus zien alleen de leuke kanten, maar het is geweldig!!!

De site bijhouden was een leuke manier om met thuis in contact te blijven, maar het heeft Gerard minstens twee jaar van zijn leven gekost! Het heeft veel tijd en geld gekost, dankzij jullie reacties hebben we het volgehouden. Gerard zat regelmatig achter de computer te vloeken, vooral in Amerika. Je moet namelijk de foto's verkleinen waar een speciaal programma voor gedownload moet worden wat niet altijd wil. Je hebt een goede computer nodig en moet weten waar je moet zoeken. Ik had het allang opgegeven, maar ook al is Gerard ontzettend pissig, hij gaat door tot het hem lukt. Dankzij hem hebben jullie de vele foto's kunnen zien.

Over een week staan we op nederlandse bodem, wat is de tijd snel gegaan. We vinden het leuk naar huis te gaan om onze familie en vrienden te zien en even normaal te gaan doen! Kleding uit de kast pakken in plaats van in je tas graaien, weten dat je een schone douche hebt en mensen om je heen die je kennen zodat je gesprek niet altijd begint met hoe heet je, waar kon je vandaan en waar ga je naartoe. Het reisvirus zal ons niet verlaten, willen andere landen zien, maar opnieuw zes maanden weg ligt niet in de planning.

Groetjes van jullie wereldreporters voor de laatste keer vanuit NZ! Tot Hong Kong!

Onze foto's van Nieuw zeeland check

www.gerardenineke1.mijnalbums.nl

• 16 Februari 2007 - 21:58

Nicolette:

Ha! aan mij de eer van de eerste reactie?
    Ik ben benieuwd wat jullie van HK vinden. na al die tijd in NZ zal de overgang best groot zijn!
    Wanneer gaan jullie precies naar HK?
    Enne, wie heeft er uiteindelijk gewonnen bij t golfen?

geniet!

Niek

• 16 Februari 2007 - 23:52

Gerard:

He meisie! WQauw, wat een mooie smaenvatting en wat hebben we genoten, he! Ik ben erg trots op je wat je allemaal hebt beleeft! En wik vinde het geweldig dat ik deze reis, levenservaring en alle lol met jou kan delen! Want ik weet niet of ik het zonder jou doordrammen wel ooit had gedaan. Bedankt hiervoor en voor alle moiie momenten! Hou van je en x ie je ventje

• 17 Februari 2007 - 03:06

Floortje:

Als jullie nou even van tevoren hadden gezegd dat er een samenvatting kwam hadden we natuurlijk niet alles te hoeven lezen!!!;)
    Gelukkig gaan jullie niet weer een half jaar weg. Ik dacht dat het wel tijd werd voor trouwen en kindjes, wat jullie!!
    Geniet ervan en tot volgende week
    Kus Floortje

• 17 Februari 2007 - 08:28

Esther:

Wauw!!

In een woord: PRACHTIG!!

Veel plezier nog in Hong Kong!!

En ik sluit me dan aan bij Floortje haar bericht hahahahahaha!!

Liefs,

Jeroen, Esther, Daphne en Amber.

• 17 Februari 2007 - 08:30

Gerard & Marja:

Wij zijn benieuwd wat jullie in Nederland nog te vertellen hebben na zo'n complete samenvatting van jullie reis. Nu over een weekje horen wij het wel. Veel plezier in Hong Kong. Kijk goed uit op straat want het kan er behoorlijk druk zijn met name in de spits van 07.00 tot 18.00 uur. Geniet er van.

• 17 Februari 2007 - 10:06

Janneke:

Super mooi verhaal geschreven Ineke!! Als ik het goed heb begrepen komen jullie 23 febr. weer thuis, goed te horen dat jullie daar naar uit kijken! Lekker naar jullie eigen plekkie met eigen spulletjes!
    Geniet nog even jullie laatste week en ik heb het helemaal super gevonden om (bijna) wekelijks jullie belevenissen te kunnen lezen en daarop te reageren! Was ook niet zo moeilijk vol te houden met de manier waarop jullie schreven, er gebeurde altijd wel iets hilarisch!
    He toppers, tot het volgende en mogelijk laatste bericht!

Liefs Janneke

• 17 Februari 2007 - 10:32

Hiske:

Geniet nog even van jullie laatste dagen Hong Kong!!! En ik zie jullie snel weer in Nederland. Ik heb genoten van de prachtige verhalen en foto's :-)
    Veel liefs Hiske.

• 17 Februari 2007 - 10:56

Marleen En Patrick:

Dit groot avontuur pakt niemand jullie meer af. Geniet nog van de dagen in Hongkong. Tot gauw.

Liefs

• 17 Februari 2007 - 12:06

Frans En Corrina:

Hallo reizigers.
    Geniet nog van jullie laatste week.
    En maak er wat leuks van in Hongkong.
    Wij verheugen ons op jullie thuiskomst.
    Groetjes van de Brilsters.

• 17 Februari 2007 - 14:53

Conny:

Hej Ien en Geer

Erg mooi dat je de hele reis nog een keer zo samen gevat hebt. Heel mooi om te lezen.
    Heb van jullie verhalen en foto's genoten!
    Goede reis terug en ik hoop jullie snel weer eens te zien.
    Groetjes
    Conny

• 17 Februari 2007 - 18:29

Sonja En Martin:

ik ga jullie verhalen missen Gelukkig is een collega van mij vertrokken voor een half jaar zuid amerika dus nu ga ik haar maar volgen Ben verslaafd aan de leuke ervaringen Doe voorzichtig in Hongkong en wel thuis We spreken wel een keer wat af Kusjes sonja en martin

• 17 Februari 2007 - 18:48

Suzanne:

He Lieverds!!!
    Even weer eens een berichtje van mij hier. Wat een mooie samenvatting Ien!!!! Prachtig om te lezen. Ben zo benieuwd naar al jullie ervaringen en om gewoon weer eens ouderwets gezellig te kletsen. lekker bijkletsen. Ben trots op jullie dat jullie zoiets stoers en moois hebben gedaan. Vergeet je zeker nooit meer. Geniet in Hong Kong,daar zal het zeker ook erg bijzonder zijn. Tot gauw!!!!!!!!
    Liefs van Suz

• 17 Februari 2007 - 21:32

Johan En Ria:

Hoi,Ineke en gerard
    Wat een mooi terug blik van jullie avontuur,nog een paar dagen en dan naar huis.Ik zal jullie reisverslagen missen,wij wensen jullie nog veelplezier in HK en alvast een goeie reis naar huis. (lekker weer in je eigen bed)

groetjes Johan en Ria

• 18 Februari 2007 - 10:19

Fam A.Stuit:

Hej Gerard en Ineke

Nog 10 dagen en dan zit het er voor jullie weer op, tjonge waar blijft de tijd.
    Maar ik ben blij dat we jullie avonturen mochten mee beleven op de pc.
    Ik hoop voor jullie dat er nog een hele mooie tijd en leuke ervaringen in HongKong mogen komen.
    We zien het volgende verslag dan ook weer met vertrouwen tegemoet.

Veel plezier en tot ziens in ons mooie Niekerk.

Bert,Bonnita, Richard en Roland

• 18 Februari 2007 - 11:35

Klaas En Jolanda:

Wat hebben jullie veel gemaakt! Fantastisch!! Hele mooie herkenbare verhalen en een prachtige samenvatting Ineke, knap hoor!
    Nog heel veel plezier in HK en een goeie reis terug.

• 18 Februari 2007 - 16:04

Sylvia:

He, wat een samenvatting, een half jaar in een hele kleine notendop! Veel plezier in Hong kong, geniet van de laatste dagen en tot volgende week! HAHA wat grappig dat we dat nu kunnen zeggen.
    Liefs Syl

• 19 Februari 2007 - 14:38

Fred En Lizanne:

In één woord GEWELDIG! Ben wel blij dat jullie weer thuis komen. Half jaar is lang genoeg.Is weer tijd voor een avondje Malibu Geer! Haha.
    Dikke kus Lizanne (en van Freddy aan Ineke)

• 19 Februari 2007 - 20:42

Henk En Henrike:

Wauw, van dit verhaal wordt zelfs ik stil..hele mooie samenvatting!! We hebben genoten van jullie belevenissen, maar we zijn blij dat we jullie gauw weer zien!!!Dat werd ook wel tijd namelijk!! Geniet van de laatste dagen en van elkaar..goeie reis! kus van ons

• 20 Februari 2007 - 00:06

Henk Horsman:

De hartelijke groeten uit Guatamala. Ik heb het uitstekend naar mijn zin en geniet van het warme weer. Goede reis naar huis voor jullie en geniet nog de laatste week. Groetjes Henk

• 20 Februari 2007 - 13:35

Marga:

leuk die samenvatting van alles wat jullie beleefd hebben. Ik heb het met veel plezier gelezen! Ben natuurlijk blij Ineke dat jullie eerst geen plannen hebben, want ik kan je hier op b2 heeel goed gebruiken!! Veel plezier nog in Hong Kong en tot begin maart!

• 21 Februari 2007 - 13:23

Erwin & Agnetha:

Haaaaai!

Geniet van jullie laatste daagjes en tot gauw!

Grtjs Er en Agneet.