Surfen, vaarwel Playboy en een sneeuw storm - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Surfen, vaarwel Playboy en een sneeuw storm - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Surfen, vaarwel Playboy en een sneeuw storm

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

13 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Daar zijn we weer en onze site is al 46000 x bezocht en dat doet ons erg goed!!!

Na ons laatste bericht zijn we Marjan (ut Friesland) gaan opzoeken om te gaan Surfen. We waren met 5 man ( 2 jongens en 3 meiden)in totaal en onze Instructeur Dave. Onderweg kwamen we nog een huis tegen die verhuist werd. We kregen een heel warm wetsuite + surf schoenen aan. Maar eerst moesten we oefenen op het gras. Zo begonnen we met het los maken van onze spieren opvolgend door het opsringen van de grond en blijven staan op de ontzichtbare surfplank. Dave vertelde dat hij 97 % slagings kans had dat zijn klanten staand konden surfen na afloop en dat hij de enige surfschool was in NZ die het leerd op en tussen een rotsen strand.

Even later hadden we allemaal een surfplank en liepen naar beneden richting de zee. En ja hoor overal rotsen ook toen we het water inliepen stikte het ervan, sommige boven het water en sommigen maar 20 cm onder het water. Hij leerde hoe we moesten roeien, draaien, houding en hoe we van de plank af moesten vallen zonder ons pijn te doen. 10 min later gingen we +/- 80 meter de zee in en we moesten wachten op een goeie hoge golf, dan moesten wij pedelen en duwde hij ons een beetje, en voor dat we het wisten gingen we behoorlijk snel op de golf roeiend richting het strand, erg gaaf. Later gingen we staan op de surfplank en waren we echt aan het surfen. Ineke had de langste golf en bleef 17 met lang staan. Je moest er wel op tijd weer afrollen ivm de rotsen. na dik 1.5 uur, hard werken en veel lol kapten we ermee, maar we konden allemaal staand surfen!!. Conclusie surfen is erg leuk om te doen, go for it!!

Laater hoorden we dat er veel haaien zwemmen rond Kaikoura, maar dat grote groepen Dusky dolfijnen ze weg jagen en dat er daarom zoveel zeehonden en ander marine leven hier is.

's Avonds ben ik gaan zee vissen met Wout, terwijl Ineke en Marjan voor eten zorgden. We hadden Skwuid (soort octopus) gekocht voor aas. Ik heb 1 x beet gehad, maar dat was de hengel van Wout en daarna begon het te plenzen. Gelukkig kwammen de meiden ernet aan met de hutspot. Na nog wat gezellig kletsen de playboy op gezocht, onze laatste nacht.

De volgende dag doei gezegt tegen de Friezen en richting een zeehonden kolonie gereden. Onderweg kwamen we nog weer een hele kude springende Dusky dolfijnen tegen, blijft geweldig om te zien. Na de zeehonden zijn we zonder problemen naar Christchurch gereden om ons apartement te bewonderen voor onze laatste week. En hij is echt mooi met alles erop en eraan, kingsizebed, tv/dvd/video, wasmachine, droger, keuken, balkon en ga zo maar door 3 min van het centrum. Op tijd op bed want de volgende morgen gingen we naar de backpackers auto markt.

Wij kwamen als eerste aan op de markt en even later kwamen de 2 Deense meisjes binnen, die we een week geleden ontmoeten hadden met stappen. Het was niet zo druk en werden weinig busjes en auto's verkocht, slik. Maar positief blijven. 1 man zocht een 4 wieldrijf de andere een Toyota en daarna kregen we families. Dan maar een biertje drinken om 11 uur, want als iemand zijn auto verkocht dan moest ie trakteren.
Daarna had ik een gesprek met een stel amerikanen, zij wouden erg graag het busje hebben maar waren moe van de vlucht en wouden de volgende dag test rijden. Toen werd het voor 2 uur rustig en je zit dan maar wat op oude auto banken, maar na een aantal biertjes kwammen er weer mensen binnen. Maar ze gingen achterin beginnen en wij stonden vooraan. Na een uur kon ik ze eindelijk aanspreken, alles laten zien en uitgelegt en leuk gepraat. Heb ze laten overleggen en na 20 min vroeg het Noorse stel om een proefrit, oke dan. Hij wou op een pakeerplaats oefenen ivm links rijden en ze hadden geen rijbewijs bij zich.

Het proefrijden ging goed en daarna wou hij handelen, best. We hadden ingezet op 3666 maar ze wouden maar 3000 besteden, toen werd het koe handel, ik zei 3300 en hij 3100 en toen 3200. ik zei 3250 als laatste bod en hij begon met 3210. ik dacht laat maar hoor en toen hebben we het afgerond op 3250. Het was 4 uur geweest dus ben snel met hem naar de bank gereden en die ging bijna dicht, net op tijd anders hadden we het hele wekend moeten wachten. Een doos bier gekocht en de auto overgeschreven. Yes, geld was binnen en de auto binnen 8 uur verkocht. Hidde en Rudi uit Obdam (hadden we een week eerder ontmoet)kwamen ook nog langs en hebben het meegeviert. 's avonds met hun uit eten en opstap geweest en nog en paar van de market naar de Ierse pub en het was erg gezellie.

De volgende dag kwamen Wout en Marjan op visite, wat weer erg gezellig was. ' S avonds ben ik nog met de Obdammers een biertje wezen drinken en was om 4 uur weer thuis. Zondag zijn we wezen shoppen en gisteren zijn we naar het Antartica centrum geweest.

Het Antartica centrum is een groot oefen centrum van de Nieuw zeelander, amrikanen en voor de Italiaanen om zich voor te bereiden voor vertrek en onderzoek in Antartica. Zo hebben we in een ruimte gestaan waar een Sneeuw storm werd gesimuleerd. Exta jas aan muts op en het werd echt koud. Zo was er nog een ijsglijbaan en echt sneeuw. Ook heb ik nog voor een kleinere wind simulator gestaan die to - 25 koude wind in mijn gezicht blaaste. We hebben nog de blauwe pinguins bewonderd. We hadden ze al in het wild gezien maar nu van heel dicht bij en het blijven mooie bijzondere diertjes omdat ze maar 45 cm groot zijn en de kleinsten ter wereld.

Buiten hebben we nog een rond rit gemaakt in de Hagglund. Dit is een soort ampibi voertuig die in Antartica gebruikt word om over afgronden, ijs, ijsspleten van 1.7 meter breed, bergen en door water te rijden. Dit hebben wij ook gedaan maar dan over een soort racebaan. Het bonkte aan alle kanten en het voelde soms net als een achtbaan, ook zijn we behoorlijk onder water geweest. Het Centrum was leuk en erg interesant hoe mensen er leven en wat er leeft. Wisten jullie dat 90 % van al het zoetwater in de wereld in Antartica is?

Morgen gaan we met de bus naar Akaroa en over 5 dagen moeten we dit geweldige land alweer verlaten om dan naar Hong kong te vertrekken.

He tot snel en groetjes van jullie repporters vanuit Christchurch NZ

Onze foto's van Nieuw zeeland check

www.gerardenineke1.mijnalbums.nl

• 12 Februari 2007 - 23:36

Frits:

heey heey...

nice ride gehad dus... leuk om al jullie foto's te zien.. ben benieuwd naar je verhalen als je weer eens langs de pomp komt.. ;) haha.. Heey nog veel fun... en safe thuis komen..

greetz Frits

• 13 Februari 2007 - 08:33

Gerard & Marja:

Hallo luitjes. Leuk dat het is gelukt om de playboy te verkopen. Anders blijf je er maar me zitten nietwaar. Wat moet je met al dat oude papier!!!
    Veel plezier nog in de laatste week.

• 13 Februari 2007 - 11:03

Jan En Ineke:

leuke foto's en geweldig dat jullie kunnen surfen ,leuk dat de playboy is verkocht ,we hopen dat jullie nog een fijne week hebben ,en dan op naar hongkong, op naar het volgende avotuur, groetjes.jan en ineke

• 13 Februari 2007 - 11:07

Nicolette:

Goed weer hoor! Fijn dat playboy zo gemmakkelijk verkocht is! geniet nog maar even van het mooie land, voor je t weet zit je weer in ons kikkerlandje tussen de weilanden! Maar, aangezien er zoveel mensen met jullie mee leefden, is iedereen vast blij om jullie weer te zien. Ik zal het jammer vinden geen verhalen meer te kunnen lezen, zo was ik toch nog een klein beetje in NZ!
    Niek en Roos

• 13 Februari 2007 - 12:17

Janneke:

Hey reizigers,

Knap dat jullie de playboy binnen 8 uur hebben weten te verkopen!Laatst toevallig op TV zo'n verkoop gezien en daar lukte het toch niet iedereen om z'n wagen te verkopen!
    Maar gelukkig jullie wel.
    Prachtige foto's ook weer zeg en dan duurt het nu niet zo heel erg lang meer en dan komen jullie alweer terug! De maanden zijn echt voorbij gevlogen!
    Genieten jullie er nog maar even van, veel plezier in Hong Kong en tot het volgende reisverhaal!

Groetjes Janneke

• 13 Februari 2007 - 12:20

Ineke:

Dus nu geen auto meer, voelt het ook kaal??? Je zult er inderdaad maar mee blijven zitten. Geniet nog even van het laatste en goede reis terug!! Groeten Ineke

• 13 Februari 2007 - 16:13

Esther:

Geniet van de laatste daagjes!!! Tot in holandia!!!

groet esther

• 13 Februari 2007 - 19:26

Wil En Wen:

hey, jammer dat het alweer feb. is zeker? Maar jullie kunnen op deze mooie 'ontdekkingsreis' nog zeker een aantal jaren teren! Verder is alles hier nog rustig. Nog veeeel plezier.

• 13 Februari 2007 - 20:01

Floortje:

Jeetje zo leren we ook nog eens wat op onze vrije avond!!:)Was weer een mooi verslag en gezellige foto's. Een goede vlucht zaterdag naar Hong Kong
    Kus

• 13 Februari 2007 - 21:00

Henk Horsman:

Veel plezier nog en goede reis naar huis. ik ga 15 febr. naar Mexico

• 14 Februari 2007 - 17:08

Klaas En Jolanda:

Heel veel plezier in Akaroa! 's Ochtends om 6 uur met Dolphin Experience de zee op en zwemmen met de dolfijnen... wij vonden het geweldig... ontiegelijk veel dolfijnen om ons heen, maar dat kan natuurlijk ook tegenvallen... Hartstikke veel plezier nog de laatste dagen! Het Antarctic Centre vonden wij ook erg leuk. Wij sliepen de laatste nacht in het Sudima hotel er vlak naast. Was wel handig lekker dicht bij het vliegveld!

• 15 Februari 2007 - 08:02

Diderick En Auktje:

hoi wereldreizigers een goeie autoverkoper ben jij gerard mischien hebben ze bij did nog wel een plaatsje voor je? een goeie vlucht naar hong kong.
    groetjes auk en did

• 16 Februari 2007 - 18:30

Bianca:

knap hoor, dat jullie de playboy hebben verkocht op die manier! nog maar 1 week en dan staan jullie weer met jullie voeten op hollandse bodem! geniet nog even in hong kong en succes met de terugreis! ik wacht nog wel op jullie verhaal! wanneer gaan jullie weer weg? dat alleen maar om jullie verhalen te lezen! tot gauw!
    liefs bianca