Mountain high! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Mountain high! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Mountain high!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hallo hallo!

Wij genieten met volle teugen van onze laatste weken!

Op het uiterste puntje van de peninsula bij Dunedin zijn we albatrossen gaan spotten. De weg ernaar toe was vlak langs het water en erg winderig, 1 verkeerde beweging en we konden zwemmen. Albatrossen gezien, die in de lucht niet heel groot leken, maar vergeleken met een zeemeeuw weer wel.

Van Dunedin zijn we naar Twizel gereden, dat op de weg naar Mount Cook ligt. Aan de kust zijn we gestopt bij Shagpoint om zeehonden te zien liggen luieren. Even verderop bij Moeraki liggen grote ronde stenen bollen op het strand. Ze weten niet hoe deze ontstaan zijn. Vanuit de zee of de duinen komen rollen en waarom zo gaaf rond?

Bij Pukeuri het binnenland ingereden. Sinds we vertrokken waren uit Invercargill ging de warmtemeter van de auto omhoog. We dachten wie weet doet hij het weer nu we bij de garage waren geweest, positief blijven. Maar hij deed het wel erg goed want na een aantal uur had hij het rode=oververhitting bereikt. Gestopt, stoom kwam uit de zijkant, half uur af laten koelen, toch maar proberen de dop van de radiator te draaien. Dit bleek te vroeg want er kwam een fontijn uit, ramen beslagen, alles nat. Vijf flessen water leeggegooid in de radiator en doorgereden naar Twizel.

De volgende dag naar de garage maar die man had er niet zoveel zin in dus verzon dat het twee dagen zou duren en 1000 dollar kostte, gewoon nog maar even proberen zei hij! Jaja!
We hebben de meter goed in de gaten gehouden. Naar een Lord of the Rings plek gereden waar de finale battle uit de laatste film was opgenomen. Gerard zag het helemaal voor zich, ik niet!

Naar Mount Cook gereden al schuddend en stotend, de auto had een zware dag! Maar we hebben het gered, we kwamen aan in de stromende regen, geen bergen te zien! Op een camping in de gezamelijke ruimte gezeten, lekker gekletst met twee Engelsen.

De volgende dag mooi weer met een beetje bewolking, maar de uitzichten waren stukken beter dan gister. Een mooie hike gedaan zodat we een ontzettend mooi uitzicht kregen over Mount Cook, de glacier ervoor en grote ijsblokken in het water. We zijn naar het vliegveld gereden, waar we met een heel klein vliegtuig een vlucht gemaakt hebben over de Tasman Glacier gedurende een half uur. GEWELDIG!!! Zo mooi! Ik zat voorin, Gerard achter mij. We vlogen over de vele besneeuwde bergtoppen, watervallen, glaciers en verre uitzichten tot aan het blauwe Pukaki meer. Als bonus hebben we heel even op de top van een berg geskied met het vliegtuig! Een landing was niet mogelijk maar dit was al geweldig. Wat hebben we genoten!

We hadden niet goed ingeschat hoeveel benzine we nodig hadden om de rit naar Mount Cook en terug te maken. Alsof we het niet al spannend genoeg hadden met de hittemeter ging de benzine meter steeds verder zakken naar de E van Empty en even later begon het lampje te branden! Nog 20 km op kunnen rijden, maar onze auto heeft ons dit keer niet in de steek gelaten, we hebben het gehaald!

Met een volle tank iets geruster verder. Mooie uitzichten over het lichtblauwe Lake Pukaki en even later het donkerder blauwe Lake Tekapo met de bergen op de achtergrond. Auto af en toe af laten koelen, waardoor we verplichte stoppen maakten. In de supermarkt kwamen we een jongen tegen waarmee we op de boot hadden gezeten in de Bay of Islands!
Langs de kant van de weg vele gekleurde bloemen, paars, roze en geel. In Geraldine zijn we aangekomen, waar we een camping hebben opgezocht.

Dit keer een niet al te lang bericht want we gaan walvissen spotten, maar snel een volgend bericht!

Groetjes vanuit Kaikoura!

Oh ja Gerard zijn wond is dicht!!!!

Onze foto's van Nieuw zeeland check

www.gerardenineke1.mijnalbums.nl

• 05 Februari 2007 - 08:35

Esther:

Hoi!

Wat een prachtige foto's weer! En een prachtig verslag natuurlijk ;) Krijg het gewoon benauwd hier als ik dat lees van die auto haha!!

Nog even lekker genieten!!

Liefs,

Esther.

• 05 Februari 2007 - 10:24

Jan En Ineke :

hoi geweldige foto's wat zien jullie wat zeg,erg mooi .wij wensen jullie veel plezier met het walvis spotten en zoals we van jullie verhaal kunnen opmaken genieten jullie met volle teugen,wij wensen jullie dan ook nog een paar hele fijne weken toe want het eind komt in zicht , wij wachten op het volgende bericht van jullie en volgen het met veel plezier ,fijn dat de wond van gerard weer dicht is , nou tot de volgende keer ,doei.

• 05 Februari 2007 - 10:42

Maaike:

Het is maar goed dat jullie zoveel vertrouwen in de playboy hebben, anders had hij jullie vast laten staan met te weinig benzine... Erg leuk om het allemaal weer mee te lezen, skiën met het vliegtuig, klinkt erg spectaculair!
    Liefs

• 05 Februari 2007 - 11:27

Andries En Bartha:

Nog steeds veel lol, heben we door. Geniet er van. maar ...... Een playboy die droog staat ??????

• 05 Februari 2007 - 17:04

Errie En Soettie:

Levensgenieters,

Shalom, alles lekker hier op de domper na gistermiddag 4-0 verloren van Smilde, aanstaande zondag moeten we tegen de Wilp thuis dus moeten we dan maar ff proberen om de punten te pakken. Luitjes nog ff volhouden en dan begroeten we jullie weer in het mooie Niekerk
    groetjes

• 05 Februari 2007 - 17:34

Henk Horsman:

Wat een geweldig mooi land

blijf genieten

• 05 Februari 2007 - 19:09

Bianca:

hej avonturiers!

nog maar een paar keer genieten van jullie verhalen en foto's? wat gaat de tijd snel! hebben jullie al nieuwe plannen? ;-)
    ik wacht op het bericht over de walvissen.
    ben blij dat de wond dicht is!
    liefs bianca

• 05 Februari 2007 - 19:39

Floortje:

He hallo, de griep epidemie weer overleefd ;), maar ben blij dat gerard weer heel is, komt hij tenminste weer een beetje mooi thuis.
    Dus de laatste weken ook nog genieten?? Gelukkig maar, want werken kunnen jullie nog altijd.
    Kus

• 06 Februari 2007 - 10:58

Gerrit & Nienke:

Hé avonturiers,

Wat beleven jullie keer op keer weer mooie dingen. De foto's blijven adembenemend mooi, tof dat we steeds een update krijgen! Geniet nog even super van de laatste weken, straks is alles weer bij het oude...!

Groet'n uut Tolbert

• 06 Februari 2007 - 10:58

Gerrit & Nienke:

Hé avonturiers,

Groet'n uut Tolbert

• 06 Februari 2007 - 12:34

Marga:

Jullie gaan de playboy nog missen! Ziet er allemaal weer schitterend uit. Geniet er nog maar even van. Groetjes, Marga

• 06 Februari 2007 - 18:42

Fred En Lizanne:

Bedankt voor jullie kaartje!!! Heel erg lief! Fijn dat je wond dicht is Geer. Geniet van jullie laatste weken en tot gauw. Eindelijk!!!