Westkust zuider eiland en regen - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Westkust zuider eiland en regen - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Westkust zuider eiland en regen

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

13 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Koek koek

Zo daar zijn we weer hoor, tewijl de regen nog van onze kleding afdrupt gaan we weer over onze avonturen schrijven.

Na optijd opstaan zijn we de ferry opgecrost. Dit is een hele grote boot met wel 10 verdiepingen die in Nederland gebouwd is. We zijn door de Queen Charlotte sound gevaren en we hadden erg mooie uitzichten. De boot heeft ons naar Picton gebracht, dit ligt op het Zuidereiland. Vanaf daar zijn we via een slingerende maar mooie scenic drive naar Nelson gereden. Hier hebben we even lekker op strand gezeten en gekeken naar de Kite surfers daarna door gereden naar Motueka.

Hier verbleven we in een lodge vlak bij Abel Tasman NP. We hadden een double geboekt en het leuke was dat ze de kamer van de dochter ook verhuurden, leuk hoor. Want die hadden wij met alle mooie posters aan de muur van Britney spears, J.Lo enzv.

De volgende dag hebben we een boottocht gedaan met 8 personen door Abel Tasman NP. We werden opgehaald door een klein rubberen bootje in de stroomende regen die ons naar de boot bracht. We hadden gekozen voor een overdekte boot, omdat ik nog niet goed kon lopen en als het regende we droog zouden zitten. Het is erg groen en de stranden zijn er goud kleurig. Zo zijn we door gevaren naar een rots waar je normaal tussen kan staan, maar het regende ons te hard. Daarna door gevaren naar een eiland waar allemaal Fur zeehonden zaten, was een leuk gezicht, 1 deed kunstjes voor ons.

Mijn been werd als maar dikker, en even later knapte hij op 3 plekken open. Ik had voor 5 uur lang een watervalletje gecreeerd en kon dus mooi met de poot omhoog blijven zitten. Ineke is ondertussen wezen kajakken, heeft een waterval gezien, verschillende kleuren water en vond het erg mooi. Ook heeft Ien nog een mooi walk gedaan van de 1 ne baai naar de andere door tropisch achtige natuur. Aan de andere kant had ik vanaf de boot een grote zeehond gespot en daar zijn we nog even dichtbij geweest, daarna terug gevaren en ondanks de regen hebben we toch een mooie dag gehad.

De volgende dag weer verder gereden richting Westport. Onderweg hebben we een korte wandeling gemaakt en over de langste hangbrug van Nieuw Zeeland gelopen 110 meter lang. Daarna zijn we terug gegaan met de flying fox, maar dan met z'n 2 achter elkaar. Deze was 165 meter lang maar het was alweer afgelopen toen we net op snelheid waren. Door gereden door Kahurangi NP naar Westport. Hier weer naar het Medical centre geweest, want ineke vertrouwde mijn been niet. De dokter heeft me een extra antibiotica kuur gegeven, joepie. Ook heeft ze me doorverwezen naar een Chirurg in het ziekenhuis anders zou ik er loop problemen aan over kunnen houden.

'S morgen zijn we langs een zeehonden kolonie gereden. Het was erg mooi om te zien. Want ze hadden allemaal jonkies, en die waren mooi aan het heen weer springen. Daarna zijn we gestopt bij de Pancake rocks, dit zijn mooi gevormde rotesen aan zee die op een stapel pannekoeken lijken. hier hebben we even lekker rond gewandeld en gepraat met 2 groningse fietsers uit houwerzijl. Toen we terug kwamen bij onze playboy hadden we post tussen de deur. Een kaartje van Nicolette en Roos die we ontmoet hadden in Rotorua.

Om 13.15 waren we in het ziekenhuis van Greymouth. Een uur later waren we nog niet aan de beurt, maar we moesten nog maar even wachten. Om 15.30 kwam het erop neer dat ze de chirurg waren vergeten te bellen en of ze het goed konden maken met een lolly, ha ha. Na 20 min was de dokter er. Er waren 2 mogelijkheden, of opereren en een nachtje blijven of 3 soorten antibiotica via het infuus, voor mijn collega's iets gedetaileerder: gentamycine, penicilline en floxapen, en stevige shot zeg maar! Na overleg met nog een dokter zei hij dat het infuus beter was voor de reis want anders zou het jammer van de tijd zijn. Ja want Nieuw zeeland is erg mooi. Om 5 uur stonden we buiten na een fixe rekening en konden we opzoek naar een camping.

WIL U ONS HELPEN MET HET DEKKEN VAN ONZE ZIEKTEKOSTEN? STORT DAN OP GIRO ...... (geintje)

Met mijn been gaat het stukken beter, hij word met de dag dunner, de antibiotica slaat aan denk ik. Jullie hoeven je geen zorgen te maken, want ik heb zuster Ineke bij me.

Na een paar uurtjes rijden kwamen we aan bij de Frans Jozef glacier in de stromende regen. Dit is een hele grote glacier. Na een kopje thee werd het wat droger. Toen hebben we een uurtje rond gelopen. Het zag er erg mooi uit met veel ijs en watervallen. Daarna zijn we doorgereden naar fox glacier. 's avonds even een hapje gegeten met Nicolette en Roos.

Toen we wakker werden was het stralend mooi weer met een blauwe lucht, perfect! Want we gingen vandaag een Heli hike doen. Maar toen we bij de helicopters aankwammen, begon de hele lucht dicht te trekken en het begon te spetteren. Even later zaten we in de helicopter en we hadden ondanks de bewolking toch nog een mooi uitzicht van de 13 km lange glacier en zijn watervallen. Na 10 min landden we aardig hoog op het ijs van de glacier in de stroomende regen. Daar kregen we ijzers onder de schoenen, een stok en gaan met die banaan.

We zagen mooie kleuren ijs, grote scheuren en vormen. Ook zouden we door grotten en tunnels lopen. Maar na 20 min was het Abort abort (afbreken), en we mochten niet meer verder. We zagen de eerste grot en het was nog 1 minuutje lopen. Maar we moesten terug, want het werd te gevaarlijk om er te vliegen met de helicopters. Dit door de vele regen en de dichte bewolking. Anders moesten we een overnachting maken op de glacier in de regen, nee toch maar niet. Even later waren we terug bij het begin, en konden we gebukt wachten op de helicopter. We moesten gebukt blijven zitten om niet te worden weggeblazen. Even later kwamen we zeik en zeik nat weer terug beneden. Gelukkig kregen we 60% terug, dat verzachtte de pijn een beetje. Morgen gaan we verder op pad opzoek naar zonne schijn. Want het regent hier nog steeds kei hard.

Nou tot de volgende keer maar weer

Jullie reporters vanuit een nat Nieuw zeeland

Onze foto's van Nieuw zeeland check

www.gerardenineke1.mijnalbums.nl

• 13 Januari 2007 - 13:11

Ineke, Maaike:

Of je je been even wilt laten fotograferen, zegt Ineke. Kunnen wij ons'professionel oog' er even over laten gaan. Niet dat je daar wat aan hebt....
    Ik hoop dat jullie ondanks de doktersbezoeken nog lekker genieten! Dan geniet ik nog even weer mee!

• 13 Januari 2007 - 15:52

Floortje:

Jeetje wat balen dat dat been van je niet beter wordt!! Maar zuster Ineke is een goeie (ook al heeft ze vakantie).
    Was de heli tocht verder leuk?
    Kus Floortje

• 13 Januari 2007 - 16:35

Henk Horsman :

Echte doorzetters zijn jullie. Weer of geen weer, zeer been of geen zeer been, doorgaan met genieten. Heel veel plezier nog. Henk

• 15 Januari 2007 - 09:41

Anneke Zwier:

Hallo,
    eindelijk weer een berichtje. computer stuk.
    Kan nu gelukkig jullie weer volgen.
    Veel plezier.

• 15 Januari 2007 - 09:56

Marga:

gelukkig kan ineke nog wat in de praktijk oefenen, anders is het straks zo onwennig! Suc6 en nog veel plezier.Marga

• 16 Januari 2007 - 07:06

Pim & Jacoba:

Hi Gerard & Ineke,

Even een korte vraag. Wij hebben op dit moment een vriendin en haar man vanuit Nederland op visite en wilden graag weten welke tour jullie hebben gebruikt in Rotorua voor de HANGI avond?
    Ons email adres: pim.jacoba@xtra.co.nz of txt het naar ons mobiele:021-2076140

Alvast bedankt.
    Pim en Jacoba

• 18 Januari 2007 - 17:07

Bianca:

o o o,jullie hebben vooraf niet verteld dat ziekenhuis bezoek ook bij het avontuur hoorde! wat een shot heb je gekregen, ik hoop dat je voorzichtig doet gerard! maar wel gaaf dat jullie je avontuur kan voortzetten! kunnen wij nog een dikke maand genieten, wat gaat de tijd toch snel.
    hier vanuit natte en stormachtige nederland. de groeten
    liefs bianca