Spannende avonturen in de laatste week.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Spannende avonturen in de laatste week.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Spannende avonturen in de laatste week....

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

07 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

....op het Noordereiland!

Hallo allemaal!

Bedankt voor de vele reacties! Doet ons goed!

Van Taupiri zijn we naar Rotorua gegaan, waar we al geweest waren. Maar Gerard wilde zich erg graag van een 7 meter hoge waterval af laten donderen nu zijn wond dicht was!

Opgehaald bij ons erg leuke huiselijke hostel. Onszelf in een wetsuite, schoenen en een helm gehezen. Op het droge oefenen wat te doen als de guides naar je roepen, zoals hold on! Daarna het water op in onze boot met drie Amerikanen, twee guides en wij. De eerste waterval was 1 meter hoog en leuk om te doen. Voordat we de 7 meter hoge waterval afgingen mochten we kijken wat we eigenlijk gingen doen! De bodem was niet te zien! Dit blijkt de hoogste commercieele raftbare waterval ter wereld te zijn.

Oke klaar, daar gaan we!! Goed vasthouden, de boot ging verticaal naar beneden, kopje onder en we kwamen drijfnat boven!! Erg leuk, haha! We waren met meerdere boten, geen enkele is over de kop gegaan, wel een aantal eruit gevallen.

Het heftigste gehad, dus relaxen. De rapids af en lol maken, botsten, staand de rapids af en tegen de rapids in. Op het laatst was dit vooral erg leuk. Een van de Amerikanen was behoorlijk stevig, dus goed veel gewicht voorin! De boot vulde zich met water en daar gingen we, over de kop, koppie onder! Dit was de eerste keer dat op die plek een boot over de kop was gegaan. Dikke lol, erg genoten!

Alsof we nog niet nat genoeg waren zijn we ook nog gaan Zorben! Een grote bal met een kleinere binnenin en een laagje water. Beide in dezelfde bal en laat maar rollen! Van de heuvel af, we glibberden en gleeen heen en weer, dikke lol, het duurde maar 1 minuut!

In de ochtend zijn we in Rotorua naar de Kiwi encounter geweest. Kiwi eieren worden uit het wild gehaald, aangezien er maar 5 % overleefd door alle geimporteerde dieren zoals wezels en possums. Eieren laten ze uitkomen en de kiwi's worden na zo'n 6 maanden terug het wild in gezet. De kiwi's renden heel grappig heen en weer, tong tong. Dit hebben wij stap voor stap bekeken tijdens een rondleiding, waarna we de trotse eigenaar waren van een "I saved a kiwi today"-button. Het entreegeld wordt hier voor gebruikt. Gerard heeft hem de hele avond en volgende ochtend gedragen, maar pas toen hij mij erop attendeerde zag ik het!

In Waitomo op naar de volgende activiteit. Black Abys! Nadat we aangekleed waren met een helm, wetsuite, sokken, laarzen, jasje en een tuigje voelden we ons een Michelinpoppetje, maar het heeft ons goed warm gehouden! In de grotten en dan vooral het water is maar 12 graden! Door 35 meter via een smalle ingang te abseilen kwamen we de donkere grotten binnen. Ik was blij dat we de bodum niet konden zien, maakte het iets makkelijker ivm hoogtevrees. In de grot lamp aan, op naar de flying fox (kabelbaan), in het donker!! Zodat je de glowworms goed kunt zien, erg leuk om te doen. Trouwens glowworms schijnen fel blauw/wit op in het donker, en het zijn een soort larven.

Na een warm bakje thee zijn we aantal meter naar beneden gesprongen om in het koude water te komen! In onze tube (autoband) door het water heen en kijken naar de vele lichtjes door de glowworms. Via allerlei versmallingen, verlagingen en tunnels zijn we door de grotten gekropen, geen idee waar we waren. Om de grot uit te komen moesten we bij twee watervallen omhoog klimmen, zodat we het daglicht konden zien. Erg leuke actieve manier om de grotten te bekijken!

's Middags nog vier uur gereden, oa langs the forgotten highway, die naar Stratford gaat. Een mooie route, met geweldige uitzichten, rijden tussen de heuvels en bergen. De heuvels zien eruit als piramides met meerdere punten en begroeid met gras en vaak vele laagjes met schapen. Uitzicht op Tongoriro NP, waar we onze 7 uur durende wandeltocht met Maaike hadden gedaan. Later uitzicht op Mount Egmont, waar we op weg naar toe waren. Deze berg hebben ze ook als achtergrond gebruikt in de film The last samurai met tom cruise.

De volgende dag een hike gedaan op Mt Egmont van bijna 5 uur. Tussen de bomen begonnen, de begroeiing werd steeds lager en uiteindelijk liepen we op sneeuw! De terugweg was langs een andere route en duurde lang genoeg. Gerard doodde de tijd door over goeie reclamestunts te praten, haha, terwijl hij even later vroeg interesseert je dit eigenlijk wel?!

Om over een rivier te komen mosten we over een hangbrug die behoorlijk hoog hing. De brug bestond uit gaas en gaten, dus erg doorzichtig. Mijn hoogtevrees was snel aanwezig, maar om een paar uur terug te lopen was ook te gek, dus moed verzameld en gegaan. Gerard ging rustig terug om een foto te maken.

Blij dat we terug waren bij het begin hebben we een snelle blik geworpen op Dawson Falls. Gereden naar Wanganui, daar geslapen op een camping. Gister naar Wellington gereden, de hoofstad en de ferry gaat hier naar het zuidereiland.

Gerard heeft van 1 biertje kunnen genieten! Vandaag namelijk weer bij het medical centre geweest met een rood been en een dikke voet, opnieuw een antibioticakuur!

Morgenvroeg nemen we de ferry naar het zuidereiland!!

Groetjes Ineke en Gerard

Onze foto's van Nieuw zeeland check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 07 Januari 2007 - 10:19

Janneke:

Lieve allebei, ongelooflijk wat jullie allemaal beleven, doen en meemaken! Van dat raften verhaal krijg ik gewoon de bibbers. En dat zorben... werd je daar niet mega duizelig en misselijk van?
    Ben wel jaloers op jullie dat jullie al eerder sneeuw hebben gezien dan wij hier. Nogsteeds 12 graden en veel regen, dus die winter komt er eerst nog niet.
    Afgelopen donderdag was het precies 10 jaar geleden dat de laatste Elfstedentocht geschaatst werd, en alle deelnemers van toen waren niet erg positief dat er binnenkort de volgende komt!
    Maar goed, jullie genieten nog maar even van jullie reis en ik kijk weer uit naar het volgende bericht.
    Ikzelf moet nog 10 dagen werken en dan begint mijn verlof al, time flyes!
    En Gerard.... doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf? Weer opnieuw een AB kuur, het wil nogsteeds niet echt lukken he? Hoop dat je nu snel opknapt en echt weer aan de pimpel kan, wat 1 zo'n pilsje, tja wat is dat nou he!
    Tot de volgende mail!

Groetjes Janneke

• 07 Januari 2007 - 12:09

Gea Meijer:

Wat een prachtige foto's van jullie avontuur !
    Wat beleven jullie veel.
    Mijn moeder is bij ons en
    wij wensen jullie alle goeds in het nieuwe jaar.
    en nog veel plezier met de reis.
    Tante Gerrie
    Rob
    Gea
    Gijs
    Els

• 07 Januari 2007 - 13:45

Laus En Ineke:

Wat doen jullie veel, wat een belevenissen. Een bijzondere start van 2007, wij wensen jullie veel geluk, gezondheid (pas op je pootje Gerard) en reisplezier. groetjes van Ineke en Laus

• 07 Januari 2007 - 14:18

Ineke:

Wat weer een belevenissen, jeetje spannend allemaal hoor! Wat heb je een pech allemaal Gerard! Niet normaal meer. Hoop dat je snel weer opknapt en veel plezier gewenst verder voor jullie!

• 07 Januari 2007 - 14:51

Fred En Lizanne:

Hé lieve mensen,
    In de eerste plaats nog de beste wensen voor 2007! Heb even een tijdje geen internet gehad, maar ben weer helemaal op de hoogte! Wat een pech Gerardje, hoop voor je dat het snel over is. Hier is alles goed. Gister een zeer gezellig feestje gehad bij Gerard Wegman, waar we vandaag de hele dag van moeten bijkomen;) Veel plezier en beterschap voor Gerard!
    Liefs,
    Fred & Lizanne

• 07 Januari 2007 - 17:47

Jan En Inekee:

een gelukkig nieuwjaar,we hopen voor jullie nog een fijne tijd.wat een geweldige tijd maken jullie mee erg avondtuurlijk,jullie zijn wel durfalen zeg,we hopen dat je voet gauw hersteld gerard en wij genieten erg van jullie 's vacantie verhalen,en mooie foto;s,het is hier erg regenachtig we hebben de zon erg wienig gezien nu een goede reis en we horen wel weer van jullie groetjes uit een druilerig niekerk.

• 07 Januari 2007 - 19:27

Floortje:

sjaloom,
    Die foto's leken eigenlijk wel op de wildwater baan in center parcs, alleen dan met een bootje!!!En voor mijn vrijgezellenfeestje wil ik ook wel in die zorb bal!!!ik heb trouwens mijn kiwi in de auto hangen, klingelt lekker als je heen en weer schut.
    Dikke kus Floortje

• 08 Januari 2007 - 08:52

Apie:

waarom hadden jullie een boot bij je eigelijk? Alleen maar lastig toch?

• 09 Januari 2007 - 09:02

Marga:

Jeetje het gaat maar door!
    Wanneer rust? Geniet ze, groet, Marga

• 12 Januari 2007 - 02:52

Nicolette:

Wat grappig dat we jullie auto zagen staan zeg! Jullie doen dus zelfde rondje?
    Misschien kunnen we elkaar ergens treffen!

Niek en Roos