Happy new year en nog veel meer!! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Happy new year en nog veel meer!! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Happy new year en nog veel meer!!

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

03 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

He Kanjers

Wij willen iedereen via deze mail een geweldig en gezond 2007 wensen!!! Super bedankt voor alle reacties. En wie het toebehoort gefeliciteerd met de verjaardagen, zwangerschappen, geboortes en trouwerijen. (Maaike het was geen unox) En de meeste foto's maken we zelf, met de zelf onstpanneer of houden hem in de hand en soms hebben we een prive fotograaf. En mijn wonden zijn zo goed als dicht en ik mag straks na 3 weken weer een biertje drinken.

Na nog wat gezellig te hebben gepraat op kerstavond, zijn we de volgende dag weer op pad gegaan met onze playboy. Onderweg zijn we gestopt in Whangaroa en daar hebben we een hikeje gedaan naar Sint Pauls rock. Een mooie klim met een geweldig uitzicht over het dorp, de haven en de zee. De volgende stop was in Kerikeri. Daar hebben we ook een paar uur gewandeld naar de 27 meter hoge Rainbow falls waar ineke nog even een lekker frisse duik heeft genomen. Daarna door gereden naar Pahia.

Hier hebben we gestaan op een goed bewaakte camping, we moesten armbandjes om en we werden iedere keer gecheckt door 2 brede kerels. We voelden ons net misdadigers. Naast de camping hadden we de Haruru falls. En om 3 uur zijn we liften de weg naar Pahia gegaan. Binnen 5 min hadden we beet en konden we met een camper met fransen mee. En trouwens het was veiliger om te liften dan om daar te lopen met al die gekke bochten. Want fietspaden of een stoep kennen ze hier haast niet.

Om 5 uur werden we opgehaald door een klein open bootje in de stroomende regen. Dit bootje bracht ons naar een omgebouwde ferry waar nu hostel opgebouwd is voor +/- 36 personen waar we 24 uur op gingen verblijven.
We hadden mazel dat onze kamergenoten niet op komen dagen, zo hadden we een prive kamer met zeezicht natuurlijk. Na een praatje gingen we een wedstrijdje schieten op een fles achter de boot. En daarna zijn we gaan zeevissen, want we hadden vis nodig voor op de bbq. Wij hadden wel een paar keer goed beet maar niks gevangen, de bbq was heerlijk.

Aan het eind van de avond zijn we wezen nacht kajakken, dit was erg leuk in het donker. We konden vissen zien zwemmen en we zagen een soort algen die allerlei glinsteringen in het water veroorzaakten als je roeide of met je benen in het water zat. Ineke heeft nog even gezwommen en het koude water, maar het zag er sprankelend uit. De volgende morgen zijn we nog even een klein stukje met de kleine boot wezen varen waar we nog een Eagle ray (rog)en een bleu pingwing zagen.

Na een tijdje varen gingen we snorkelen. Het water was erg koud, ongeveer 15 graden. Waardoor je de eerste 3 min helemaal verdoofd werd. We hadden gelukkig een wetsuite en Ineke had speciale oordoppen. Nu was ze weer doof maar gelukkig maar zolang het duurde. We hebben erg veel grote blauwe vissen gezien die we ook voerden met mosselen. Later heb ik nog geholpen om mossels en zeeegels op te duiken voor bij de thee, en het was ook nog te eten ook. Na het snorkelen hebben we nog een mooie hike gedaan op Robertson eiland en geluncht. Na de trip had Ineke weer snel een lift versierd om terug te gaan naar ons huisje op wielen.

De volgende dag zijn we opbezoek geweest bij Treaty grounds. Hier hebben de engelsen en de Maori's een contract afgesloten in 1840. Hier konden we wat geschiedenis zien en een grote Waka (oorlogs kano)van 35 meter lang en waar 140 mensen inpassen. In Kawakawa hebben we een Wereld beroemd toilet bewonderd alleen het rook er niet zo fris, zou wel weer kunst zijn. 's Avonds hebben we gekampeert tegen over Goat island. Hier hebben we ook nog weer veel grote blauwe vissen zien zwemmen. Na een tijdje bij het kampvuur zijn we lekker gaan slapen.

Na 3 uur rijden kwammen we aan in Taupiri. Hier wonen Pim, Jacoba en zoontje Nick van 't klooster. Dit zijn geemigreede boeren kennissen van Ineke's ouders maar voor ons zo goed als vreemden. Toen we aankwammen werden we super gastvrij welkom geheten. We konden blijven slapen, eten en ga zo maar door. Na een tijdje te hebben gekletst zijn we meegegaan naar achteren om te melken. Hun boerderij is 2 km lang met +/- 87 hectare. Ze melken 232 koeien in een melkput waar 27 koeien in 1 rij passen. Ze hebben geen stallen de koeien zijn hier altijd buiten. Ook stoppen ze met het melken in mei en beginnen weer met melken na het kalveren in Agustus/september. Ze boeren hier heel anders, maar erg leuk om te zien.

Op de Moterbike mochten wij de koeien ophalen die al keurig klaar stonden en ging op die motor natuurlijk erg makkelijk. Even later schort voor en handschoenen aan, en melken maar. Ineke had smaak zo weer te pakken. Voor mij was het alweer 10 jaar geleden maar het ging ook wel weer. Het ging mooi snel en 9 rijen waren zo weer weg met z'n 3. Na een lekkere maaltijd met een typisch nieuw zeelands toetje en wat kletsen weer op bed in onze prive room.

In de loop van de dag zijn we naar Raglan. Dit is een bekende surfplaats, waar we lekker hebben rond gewandeld en gegeten. Daarna weer geholpen met melken en natuurlijk weer even op de motorbike rijden. We mochten nog wel een nacht op de boerderij blijven en omdat we ons erg thuis voelden hebben we oud en nieuw hier gevierd. Na weer eeen lekker dinner hebben we weer veel gepraat en geklaverjast, Ineke en Pim tegen mij en Jacoba. Jacoba en ik hebben gewonnen en ook de volgende morgen met hun revanch. Een goede start van het nieuwe jaar natuurlijk. Ze hebben hier geen vuurwerk, op sommige plekken wat live muziek en meestal is het na 12 uur gebeurd. Op tv doen ze er helemaal niks aan en ik mocht toch nog niet drinken dus we hebben weinig gemist. We kregen nog wel een telefoontje om 12 uur van Mams, erg lief. Ook de volgende dag nog gebelt en een erg leuk telefoontje van Michel gehad, hij lekker warmpjes binnen en wij in de korte broek in buiten.

We hebben 2 geweldige dagen gehad bij Pim, Jacoba en Nick op de boerderij. Ze waren super aardig ( wij waren tenslotte ook vreemden voor hun), we konden doen wat we wouden en het eten was erg lekker!! bedankt voor jullie gastvrijheid!!! Rond de middag zijn we weer richting Rotorua gereden. Hier verbleven we dit keer in een erg leuk huiselijk hostel. Ineke heeft nog even gefietst. De volgende dag gingen we Raften van een 7 meter hoge waterval de hoogste raftbare in de wereld en Zorben
maar dat horen jullie de volgende keer.

Zo nu eerst een ..... (Heineken of zo)

Laaaterz jullie reporters vanuit Waitomo caves Nieuw zeeland

Onze foto's van Nieuw zeeland check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 03 Januari 2007 - 08:43

Marga:

HOi! een heel gelukkig nieuwjaar met nog veel reisplezier! Ondertussen hebben wij Mjekke weer onder onze hoede genomen.
    Groet, de hoofdzuster

• 03 Januari 2007 - 09:09

Esther:

weer n leuk verhaal!!!! ga vooral zo door....

liefs esther

• 03 Januari 2007 - 09:48

Matthijs:

Hee jullie ook nog de beste wensen...Ik had het stukje van jullie nog ff gelezen in de clubkrant. Nou Gerard see ya soon langs de kant van het veld...

Groetn Matthijs Pruim

• 03 Januari 2007 - 09:53

Fam.A.Stuit:

Allereerst een gelukkig en gezond 2007 toegewenst.Leuk om te horen wat jullie allemaal ondernemen,en dat jullie nog veel plezier hebben.Ga zo door en wij wachten het volgende bericht wel weer af.
    Groetjes:Bert Bonnita Richard en Roland.

Doeiiiiiiiiiiiii..........

• 03 Januari 2007 - 10:36

Henk Horsman:

Allereerst een heel gelukkig en voorspoedig nieuwjaar. Heb geprobeerd om jullie te bellen op het opgegeven nummer, maar kreeg een Nieuweelander aan de lijn. Veeeeel plezier, GENIET

• 03 Januari 2007 - 10:37

Henk Horsman:

Foutje, het was een Nieuwzeelander

• 03 Januari 2007 - 10:58

Jarno & Liset:

Ook een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!

xxx

• 03 Januari 2007 - 13:13

Alfred,judith +kids:

hey een gelukkig nieuw jaar.
    hier is alles oke.geniet er nog maar van het kort nu wel in,groetjes van ons
    alfred,judith en iza,senna

• 03 Januari 2007 - 15:18

Floorus:

Happy New Year skatjes!!Dus geen champagne gehad?
    Ik heb de nachten overleefd en ik heb maaike natuurlijk welkom geheten op haar eerste dagje op het werk. Jullie vermaken je dus nog wel!! Wat zijn die grote balen grappig.
    Kus Floortje

• 03 Januari 2007 - 16:03

Karin:

Het "gewone" leven wordt hier weer opgepikt. De feestjes zijn voorbij en Sonja Bakker viert hoogtij dagen (weten jullie wie dat is?; een dame die in een duur boek uitlegt dat je door minder te eten afvalt. Ofwel: ieder pondje gaat door het mondje) Wij hebben alles doorstaan en zeker nog aan jullie gedacht tijdens de jaarwisseling. Nog heel veel plezier met jullie reizen en Gerard neem er maar een paar op ons (en anders weet Anton nog wel een leuk spelletje :-# )

Liefs

• 04 Januari 2007 - 14:33

Albert En Ria:

Hallo, Allereerst een goed en gezond 2007.Dit is de eerste keer dat wij reageren maar een kerstgroet was ik alweer te laat voor. Alles goed hier erg rustig! Nog heel veel plezier daar en we zien jullie al gauw terug!!

• 04 Januari 2007 - 17:56

Chris:

Hoi,

Kwam via Gerard z'n broer op deze site. (ik ben klant van de Rabo in Zuidhorn). Ik heb net NZ$ bij hem gehaald. We hebben genoten van jullie foto´s. Wij gaan zelf a.s. Zondag heen. Na het zien van al dat moois hebben we er nog méér zin in.

Vele groeten en nog heel veel reisplezier!

Chris en Nienke

• 04 Januari 2007 - 19:02

Jacob En Suzanne:

Gelukkig nieuwjaar!!!!! Geniet er lekker van daar,prachtige foto's!!!!

Liefs Jacob en Suzanne

• 05 Januari 2007 - 13:13

Maaike En B2:

Een heineken?!..... Hoe is het met de Steinlager dan???
    Maar geniet van het nieuwe jaar, zonder antibioticum! Ik ben weer opgenomen op B2....

• 07 Januari 2007 - 12:54

Tineke Vening:

gelukkig gaat het weer goed met jullie geniet er nog maar lekker van voor je er om denkt is het weer voorbij het was hier rustig met oud en nieuw alsnog de beste wensen. gr tineke

• 07 Januari 2007 - 18:37

Gerrit En Nienke:

Hallo Luitjes....

Super wat jullie allemaal meemaken. Als we konden reisden we jullie gelijk achterna ;-) Vergeet niet te genieten. verder een gelukkig nieuwjaar maar volgens mij kan het al niet meer stuk!!!!

groet Gerrit, Nienke, Noa & Loïs.

• 14 Januari 2007 - 07:30

Pim En Jacoba:

Hi Ineke en Gerard,
    We zijn zeer vereerd met jullie lange verslag van bijna niksdoen bij ons. Wij vonden het ook erg gezellig jullie hier te hebben. Morgen staan de volgende gast uit Nederland op de stoep. Zij zullen ook met een campervan rond NZ in 5 wkn. Ze zullen het dus niet zo uitgebreid kunnen doen als jullie. Dit is hun verlate huwelijksreis. Ze zijn vorig jaar Mei getrouwd.
    Nick ligt nu in zijn nieuwe geschilderde en behangen kamer. Nu alleen de deuren nog. Bevalt hem prima (....geloof ik...).
    Pim mist zijn werkers wel hoor en anders ik wel.
    Nog een goede reis en misschien tot ziens.
    Pim, Jacoba en Nick