Weer op pad, met een volle "Playboy" - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Weer op pad, met een volle "Playboy" - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Weer op pad, met een volle "Playboy"

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 December 2006 | Nieuw Zeeland, Rotorua

He toppers

We hebben weer heel wat beleeft. dus daar gaan we weer hoor.

Na het ophalen van onze playboy uit de garage in Napier zijn we door een mooie omgeving gereden naar Palmerstone North. Daar hadden we afgesproken met Maaike, vriendin en collega van Ineke. Nou ze stond al op ons te wachten hoor. Gezellig gekletst en maaike had lekkere Wraps gemaakt.

De volgende dag zijn we op pad gegaan in ons vollere busje naar Nationaal park met mooie muziek van oa Jan smit en andere op de achtergrond. Maaike sliep in een hutje en wij ernaast in onze Playboy met een prachtige achtergrond. Want we gingen de volgende dag de Tongoriro crossing lopen. Dit is de beroemste dag hike van NZ van 18.5 km en van 1100 meter to 1886 meter hoogte en klim verschil. In het piek seizoen lopen hier meer dan 1000 mensen.

Piep piep piep, 4.55 opstaan. We moesten om 6 uur vertrekken om voor de drukte aantegaan. Nou, dat is net gelukt, he Maaike. Ja die wou nog even rustig ontbijten, ha ha. En daar gingen we hoor en erg bewolkt. Het begon met mos en lichtheuvelachtig. Daarna moesten we meer klouteren en was er een stroompje met watervallen. Eenmaal bovenop brak de lucht open en kwam de zon te voorschijn met een super uitzicht! Daarna liepen langs een grote vulkaan Mt Ngauruhoe en weer klimmen richting de top. Bovenop konden we in de afgronden, craters en in de heldere blauwe meren kijken.

Na de Lunch zijn we via bleu lake weer naar beneden gehiked wat veel groener en bebosder was dan de andere kant. We hebben er 7 uur overgedaan, maar het was geweldig mooi. Trouwens een sene uit Lord of the rings was er ook gefilmd. Daarna zijn we met onze prive chauffeur Maaike richting Taupo gereden, naar het medisch centrum want ik had al 2 dagen last van een dikke bult op mijn heup. Dat nou zo erg beet en uitgebreid was naar mijn lies. Een lelijke spinne beet volgens de dokter, dus verdovings spuitje en hebben ze hem open gesneden, nu zit ik aan de pillen en geen bierje.

De volgende dag zijn we bij Aratiatia dam wezen kijken. Die gooien ze dan open en dan komt er een hele lading water naar beneden storten en vis natuurlijk. Naar zwarte zwanen gekeken en toen door gereden naar de hot springs. Ook hebben we nog een tijdje bij de Taupo bungee jump gekeken, mooie omgeving en leuk om te zien + een lekkere ijsco gehad, alleen Maaike vond hem niet zo lekker want die begon ermee te gooien. De meiden hebben smiddags geshopt en ik wat rond gestrompeld en kaartjes geregeld voor de nieuwe James bond film, casino royaal. S avonds naar de film en een irish pub geweest.

Na een lekker ontbijtje zijn we via Huka falls een grote stroom versnelling naar Craters of the moon gereden. Dit is een landschap waar allemaal stoom uit de grond komt en waar je bubbelende modderpoelen hebt. Hier hebben we een uurtje gewandeld en zijn naar Wakatane gereden waar wij 9 dagen geleden ook al waren. Hier hebben we in een erg leuk en huiselijk hostel geslapen om de volgende dag naar White island te gaan.

Het regende pijpe stelen, maar gelukkig konden we regelen dat we werden opgehaald. Op de boot, waar we niet zo lekker van werden naar de vulkaan. White island is de enige active vulkaan in Nieuw zeeland, met de laatste grote uitbarsting in 2000, spannend. Met een rubberbootje aan land gegaan waar we uitleg kregen wat we moesten doen als er uitbarsting of iets dergelijks zou zijn. Helmen op, gasmasker om de nek, en snoepjes voor de zwavel smaak en daar gingen we. De gids heeft ons veel verteld en laten zien. Er was overal erg veel rook en stoom en we hadden ons gasmasker dus ook wel nodig. We hebben bij de grote crater gekeken, water geproefd uit de stroompjes en nog bij een grote bubbelende lava/modder poel gestaan. Na 2 uur zijn we weer terug naar de boot gegaan. Het was erg mooi en interesant.

Op de terugreis draaide kapitein de boot. En op dat moment zwommen er +/- 100 dolfijnen voor de buch van de boot. Springen en doen het was een erg mooi gezicht. Na afloop zijn we terug gereden naar Rotorua waar we lekker uit eten zouden met Maaike, als afscheid etentje. Nou we hebben heerlijke patat gehad en de rest was niet te eten. Maar verder was het erg leuk hoor. Vanmorgen hebben we Maaike naar het vliegveld gebracht en afscheid genomen. We hebben een erg leuke week gehad met Maaike, Bedankt hiervoor!!!

Daarna ben ik nog even naar de dokter gegaan want ik had nog zo,n gekke bult boven met linker enkel zitten. ik vandaag wel 12 prikken gehad en ze zijn 50 min met totaal 4 man met me bezig geweest + lekker ingepakt. heb nu 40 pillen extra, nu 4 per dag. En ik moet morgen weer komen. Maar ik heb niet zoveel last meer hoor, ik loop en voel me nou net manke Gerard. Nou wij wouden jullie allemaal al hele fijne en gezellige kerstdagen toewensen bij deze. En wij gaan nou een hapje eten met de Maories!

Laaterz jullie reporters van uit Rotorua NZ

Onze foto's van Nieuw zeeland check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 19 December 2006 - 06:15

De Derde:

Wat hebben jullie leuke dingen beleefd, zeg!... Ziet er mooi uit, die plaatjes. Ik hoop dat je snel opknapt na het opensnijden van die bulten! Heel veel plezier en jullie ook erg bedankt voor de supergezellige dagen! En niet meer naar de dokter voorlopig, he! Liefs

• 19 December 2006 - 10:03

Marga:

Leuk hebben jullie het gehad met Maaike! en Gerard ik wilde geen spinnenverhalen meer en nu blijkt dat je zelfs gebeten bent?! Eng. veel plezier maar weer, Marga

• 19 December 2006 - 10:15

Marleen En Patrick:

Hoihoi,
    Nou dat ziet er weer geweldig uit. En volgens mij hebben jullie het nog steeds naar jullie zin. Dat is te zien aan de constant lachende gezichten. Fijne feestdagen.
    Nog veel plezier.
    Liefs

• 19 December 2006 - 11:35

Gerrit@nienke:

Hé toppers! Wat weer een fantastische avonturen beleven jullie zeg! Die tochten en foto's lijken wel wat op 'Lord of the rings'!... Echt superdepuper. Geweldig dat verder alles goed met jullie gaat! Op manke Gerard na dan...! Jullie ook alvast hele fijne kerstdagen! We zijn benieuwd hoe jullie die daar gaan beleven!
    Groet'n van jullie toppers uut Tolbert.

• 19 December 2006 - 15:45

Jan En Ineke :

hallo jongelui,wat weer een geweldig verhaal eerst oorprobemen buikproblemen en nu spinne beten wij hopen dat er nu geen enge dingen meer gebeuren en dat het verder beter gaat op lullie reis. de foto's zijn weer geweldig, en het verhaal erg leuk om te lezen,wij wensen jullie een fijne en een goede reis ,prettige feestdagen ,en tot de volgende keer .groetjes

• 19 December 2006 - 17:03

Henk Horsman:

Geweldig mooi daar.Hoop er ook nog te komen.
    Ik wens jullie prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwkaar
    En geniet met volle teugen

• 19 December 2006 - 17:36

Floortje:

he ien en Gerard, klinkt gezellie hoor, maar de verhalen komen me wel een beetje bekend voor!!Veel plezier weer met z'n tweetjes
    Kus

• 19 December 2006 - 19:55

Alexander:

Het ziet er allemaal geweldig uit. Maare... Gerard je moet even dat mooie gele plantje (van de foto) voor mij meenemen. Mooi handeltje voor ons. Verder heel veel plezier want de tijd vliegt. Groeten Alexander & Martine

• 19 December 2006 - 20:14

Liset & Jarno:

Hallo!Wij komen toch maar niet langs,al die enge ziektes...we gaan nu (veilig en wel)naar Kitzbuhel in Oostenrijk om een weekje te skiën.

Fijne feestdagen en tot volgend jaar!

• 20 December 2006 - 09:39

Janneke:

klinkt gezellig al die belevenissen met z'n drietjes! Hoe gaat het nu met je spinnebeet?? Mag je alweer een biertje drinken inmiddels? Zou wel zo gezellig zijn met de kerst he. Hier nog een paar dagen en dan is het echt de kerst, hoewel je er qua weersomstandigheden eerder aan denkt dat het voorjaar begint. Maar de eerste nachtvorst is geweest, dus wie weet......
    he lieve mensen, geniet nog van jullie reis en tot snel!!

Liefs Janneke

• 21 December 2006 - 21:52

Frans En Corrina:

Frans zijn voorruit is weer klaar.
    En de verjaardag is rustig verlopen.
    Wij hebben jullie een kerstkaart gestuurd hahaha.
    Maar wij wensen jullie fijne kerstdagen en een goed gezond nieuwjaar.
    Groetjes uit Briltil.

• 22 December 2006 - 12:08

Hiske:

Heej!
    Ik wou jullie bij deze vast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen!!! Ben erg benieuwd naar de volgende verhalen (leuk om te lezen, aangezien ik er vorig jaar nog was... ) Nou geniet er lekker van!
    Kus Hiske.

• 24 December 2006 - 00:42

Bert,Bonnita En Kids:

Hoi reizigers

Wij vinden het allemaal weer heel leuk al jullie mooie verhalen,en de mooie foto's
    Ik wil jullie langs deze weg dan ook hele mooie kerstdagen,en een goedejaarwisseling wensen.
    En we wachten wel weer op het volgende bericht.

Groetjes:

Bert ,Bonnita ,Richard en Roland

• 24 December 2006 - 16:18

Tinekevening.@live.n:

hallo wat leuke fotos heb ik gezien gaat alles weer een beetje goed gerard.wij wensen jullie een heel geze
    llig kerstfeest en een prettige jaarwisseling ik laat wel eens weer van me horen gr tineke+ fam. moi