San Diego en Las Vegas - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu San Diego en Las Vegas - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

San Diego en Las Vegas

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

18 November 2006 | Verenigde Staten, Los Angeles

In Los Angeles hebben Gerard en ik een auto gehuurd voor zes personen, een Chevrolet Uploder. Andy, Reto, Clair en Rachel hebben we opgepikt bij ons hotel waar we sliepen. Over een zesbaansweg zijn we naar San Diego gereden. Het was een gezellige boel in de auto met alle dikke backpacks! In San Diego hebben wij de auto terug gebracht. Daarna hebben we de rest in de bibliotheek ontmoet, gratis internet!! Veel gebruik van gemaakt in de dagen dat we er waren.
Pizza gegeten en in een bar een drankje gedaan, waar de bierviltjes kaarten waren die je kon versturen. Sommigen hebben dat gemerkt.

We hadden met z'n zessen een hotelkamer geboekt, wat natuurlijk niet mag, maar lekker goedkoop. Om te bepalen wie op de grond moest slapen hebben we lootjes getrokken, de eerste avond waren de meiden de klos, de tweede avond de jongens. Wij hadden dus mazzel!

De tweede dag zijn we naar Tijuanna gegaan met de tram, zo'n half uur rijden. Tijanna ligt net over de grens in Mexico. Het was veel makkelijker dan gedacht bij de grens, geen enkele controle. Jammer genoeg geen stempel. We zijn naar downtown gelopen. Het is hier een stuk armer dan in San Diego wat er tegenaan ligt. Het ergste was toen er kinderen kwamen bedelen. Vele kleine winkeltjes met toeristenspulletjes waar ze je naar binnen proberen te praten. Je kon zelfs met een zebra op de foto! Joehoe, maar als je wat beter keek bleek het een ezel te zijn waar ze strepen op hadden geverfd!

Ze zijn erg goed in drank verkopen. Ze lokken je naar binnen met een 1 dollar biertje, wat alleen voor 1 bepaald merk blijkt te zijn, die je niet wilt hebben.
De andere lokker is twee voor de prijs van 1. Iedereen krijgt twee drankjes, dus niet als twee bestellen dat je ze die voor 1 prijs doen, maar beide krijg je twee. Het was gezellig.

Om de USA in te komen werden onze paspoorten gecontroleerd en kregen we wat vragen.

De volgende dag het hotel verlaten en afscheid genomen van Clair en Rachel die hun eigen weg gingen. Met Andy en Reto hebben we nog 1 nacht in een hostel geslapen in een vierpersoonskamer. We zijn in een bus gestapt richting Coronado. We wilden daar naar het strand, Imperial Beach. Maar terwijl we die kant opreden werd het bewolkt en het strand zag er niet zo geweldig uit. We zijn blijven zitten in de bus tot het eindpunt, duurde meer dan een uur. Daar op de tram gestapt, terug naar ons beginpunt. Een sightseeing middag gehad!

's Avonds met Andy naar de Ierse pub geweest, erg gezellig, live muziek. Later zijn we naar een ander cafe gegaan met een liveband, en dat op woensdagavond! Gedanst, heerlijk. Rond twee uur lagen we op bed.

Afscheid genomen van Reto en Andy, iedereen ging zijn eigen weg. Na het genieten van een dikke dikke ijsco moesten wij bedenken wat we wilden doen. We hadden nog een week en niks gepland, een luxeprobleem waar waarschijnlijk niemand van jullie een probleem mee zou hebben.
Ik heb een beetje in de lonely planet gekeken en we besloten terug te gaan naar Las Vegas. Een avond was veel te kort voor alles wat er te zien is.

Om half zes opgestaan om de vroege Greyhoundbus te nemen die er uiteindelijk 12 uur over deed. Het leuke is dat iedereen eerst rustig naast elkaar zit en een paar uur later met elkaar zit te kletsen. Gerard kwam aan de praat met iemand die proffesioneel bokser wil worden met als hobby dekens maken!
We trokken de aandacht toen we met onze dikke backpacks langs het oude gedeelte van de strip liepen. Bij het hotel aangekomen moesten we dwars door het casino om in te checken. Erg grappig.

We hebben deze avond doorgebracht in het oude gedeelte van de strip. Hier is het begonnen met de casino's. Het gerinkel van de muntjes is hier nog echt, de gebouwen zijn minder hoog, wel vele lichtjes, oudere vrouwen in korte rokjes die drankjes serveren, kortom genoeg te zien. Maar Gerard wilde graag wat anders zien, een topless bar. Er werd namelijk geen entree gevraagd. Oke, daar gingen we. Een meid in een kort topje en rokje bracht ons naar een tafeltje, maar Gerard was al zo afgeleid dat hij dat niet doorhad. We bestelden een drankje en ze kwam terug met twee drankjes per persoon. Dat is het minimum zei ze met een glimlach, dat dan 35 dollar!! Toen ze weg was moest ik erg lachen, geen entreegeld maar wel hele dure drankjes! De rest zal ik jullie besparen, maar Gerard zal uiteraard graag de details vertellen als we weer terug zijn, haha!

In oldtown is een dak gemaakt over de hele straat, dit is een videoscherm wat bestaat uit 12000 lcd tv's. Elk uur in het donker wordt hier een show op getoond, de rest van de lichten gaat uit, een mooi gezicht.

Om de avond een beetje betaalbaar te maken hebben we gegokt in het casino in ons hotel. Lekker ouderwets. We wilden voor 50 dollar spelen en kregen daarvoor 200 muntjes!! We hadden niet door dat ze 25 cent per stuk waren. Ze hielden bijna niks over om uit te betalen! Het gaat minder proffessioneel dan in de nieuwere casino, je moet goed opletten of ze je winnende muntje niet zomaar van de baan vegen. Na zo'n 1 a 2 uur spelen hadden we 20 dollar winst gemaakt! Dat maakte Gerards dure drankjes een beetje goed!

De tweede dag hebben we besteed aan het bekijken van de vele casino's op de echte strip. Deze is zes mile lang. Aan het begin heb je vele trouwkapelletjes en promoten ze met: hier is Bon Jovi getrouwd. We hebben meerdere stellen in trouwkleding gezien, een stel had alweer ruzie! Goed begin van je huwelijk, vraag de scheiding maar vast aan, haha.

Elk casino heeft een winkelstraat, hotel, autoverhuur, shows, eetgelegenheden en iets extra's om op te vallen. Watershows op muziek, witte tijgers, leeuwen, achtbanen, circusacts, showroom met ferrari's, watervallen, plafond dat elke drie uur veranderd, een tuin, alles kan. Soms hebben ze een lokkertje, dan ben je door het hele casino heen geweest en blijkt dat je moet betalen om bijvoorbeeld haaien of dolfijnen te zien.

We hebben Mystere gezien, een Cirque du Soleil show. Dit was geweldig. Humor, muziek, geweldige gymnasten, kostuums, licht en interactie met het publiek. Gymnasten maakten gebruik van palen, sprinkplank, trapezen of elkaars spierkracht. Indrukwekkend!

Ook de derde dag ging voor een deel op aan het bekijken van casino's. We hebben een lekker buffet gegeten. De m en m shop is erg leuk, alles wat je maar kunt verzinnen hebben ze. Het leukste zijn de doorzichtige buizen met alle verschillende kleuren, en dat zijn er veel!
Ernaast zit de coca cola winkel, met vele spullen.

Na zo'n drie dagen hadden we het idee Las Vegas genoeg te hebben gezien. We hebben een auto gehuurd en zijn naar Death Valley NP gereden. Het tweede grootste NP van de USA na Denali Alaska. Groot is het zeker, vele miles gereden. Volgens mij is dit bericht inmiddels lang genoeg. Death Valley en de rest volgt.

De reizende reporters vanuit Venice Beach, waar we ons laatste weekend verblijven in Amerika!

• 18 November 2006 - 08:42

Jarno & Liset:

Hoi,dus jullie vermaken je nog prima?Zijn jullie niet meer naar World Disney en Florida geweest?Nou geniet ze!!

• 18 November 2006 - 09:12

Maaike:

Klinkt weer indrukwekkend allemaal! Die m&m shop zou ik ook weleens van dichtbij willen bekijken, hadden ze ook m&m's?
    Tot gauw!

• 18 November 2006 - 10:05

Gerrit & Nienke:

Hé Gerard en Ineke!

Shame, shame dat we niet eerder een bericht aan jullie hebben gestuurd... 't Kwam gewoon van de mooie verhalen van jullie, dat we er sprakeloos van waren...! Echt super wat jullie keer op keer beleven! En ontzettend gaaf dat jullie ook gelijk foto's erbij doen, dat maakt het verhaal helemaal compleet! Wat zijn er toch ontzettend mooie plekken op deze aardbol. Super dat jullie dit mogen ontdekken! Worden jullie ondertussen ook al reismoe? Ik denk dat het wel meevalt, omdat je natuurlijk van plek naar plek gaat, dus van avontuur naar avontuur! Anyway, geniet er van en we kijken al weer uit naar een volgend verslag van jullie, reporters!

Groetjes uut Tolbert,
    Gerrit & Nienke, Noa en Loïs

• 18 November 2006 - 11:08

Piet Hakkeling:

he gerard en liset, jullie boffen
    met zo'n mooie avontuurlijke trip,
    heb met belangsteling
    jullie dagelijkse ontwikkelingen gelezen,
    het is net een avonturenboek, geweldig.
    groeten, piet h. vivanco

• 18 November 2006 - 13:03

Lizanne :

He lieve schatten,
    Daar ben ik weer. Heb even een maandje geen internet gehad, maar heb nu net even weer alles door gelezen. Super gaaf!!! X Lizanne

• 18 November 2006 - 14:34

Henk Horsman:

Hebben jullie de piraten show ook gezien??? Deze word s,avonds buiten opgevoerd, in de buurt van Mirage. Veel plezier

• 18 November 2006 - 16:46

Dirk Koops:

in een woord geweldig

• 19 November 2006 - 10:13

Ineke:

Weer veel gedaan lees ik! En ook leuke fotos er weer bij! Nou zijn onze m&m s niet leuk meer na al die kleuren daar!!

• 19 November 2006 - 11:21

Mattijs En Rianne:

Deze foto's zijn ook geweldig. Das weer eens wat anders dan natuur...
    x

• 19 November 2006 - 15:22

Suzanne En Jacob:

He vriendjes!!!!
    Wat een foto's en verhalen zeg!!! Hebben net even bij gelezen, was alweer even geleden dat we op jullie site hebben gekeken. Volgens mij vervelen jullie je geen seconde! Oh Ineke, die winkel met die M&M's!!!!aaaaaaaaaaaah heerlijk!!!!
    Ik volg jullie wel hoor maar zit niet zoveel achter comp. laatste tijd. Sorry!! Mis jullie wel hoor!!!!!!! Hier gaat alles zijn gangetje, nieuwe baan, oude baan bijna afgelopen!!! yoehoe!!! Ons huis is bijna af, nieuw schuurtje in de tuin!!!! Kijk even op hyves trouwens als jullie tijd hebben, daar staan onze touwfoto's op. Ik mail ze ook nog wel even naar jou mailadres Ien, voor de zekerheid!
    He luitjes, miss you!!!! En genieten he, jullie zien er goed uit trouwens op de foto's!!!!!
    Dikke smok!!!
    Suz en Jacob

• 23 November 2006 - 14:33

Erwin En Agneet:

Hallo,

Zeer leuke verhalen echt toppie!!!. Zondag de wedstrijd gehad vv Niekerk-Amboina. Was een redelijk goede pot, en de eindstand was 1-1. pruumpke scoorde!!. We staan nu op de 4e plek 1e Hoogersmilde 10-30 2e de Wilp 10-17 Niekerk en meende Halen op 10-15 dus gaat redelijk, volgende week laatste wedstrijd tegen Hijkerboys en dat was het. FC Grootegast staat 10e of zoiets, die gaan helemaal niet lekker.
    ****einde voetbalbericht***

Hier verder alles lekker en met jullie ook zo te zien nog ff en dan zitten jullie weer bier te zuupn in het hoge noorden. Luitjes rustig aan en tot de volgende x

groetjes erwin en agneet