Tweede week Western dream - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Tweede week Western dream - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Tweede week Western dream

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

08 November 2006 | Verenigde Staten, San Diego

He iedereen zijn we weer hoor, en bedankt voor weer alle leuke reacties!!!

Na onze koude nacht in Kodachrome sp, zijn we aan de hobbel gegaan richting lake Powell. Na een paar uur rijden door de dessert zijn we gestopt bij Pink dune State park. Het voelde net alsof we in Namibie waren, want er waren allemaal grote zandduinen. Ineke is gaan wandelen en ik ben met 4 anderen op duin blijven staan om te genieten en ik heb een hekel aan zand.
Na een tijdje kwammen er 2 Quad bikers aan. Ik zei tegen rest, let maar op Ineke gaat rijden hoor. En ja na +/- 10 min flirten mocht ze door de zandduinen crossen, was erg gaaf en er waren een paar erg jaloers. Alleen het heeft ien wel 1 van der broeken gekost ivm de hete uitlaat, maar het is nu een 3/4 broek geworden.

Rond de lunch zijn we gestopt bij Glen canyons dam. Dit is een erg grote stuw dam die de Colorado rivier tegenhoud waardoor lake Powell is gevormd. De dammen worden erg goed bewaakt om dat ze bang zijn voor terroristen, dus werd ik gefouilleerd toen ik naar de wc ging. Daarna hebben we nog even rond gewandeld bij Horse shoe canyon. Met een erg mooie zonsondergang kwammen we aan bij de campground en het was Halloween. Onze gids heeft bbq geregeld en wij extra hout voor het vuur en Polly the Pumkin. Mooi gezicht ingesneden en genieten.

Na een tijdje voelde ik iets groots over mijn been heen lopen. Ik stond schreeuwend op, zwaaide met mijn handen en morste mijn bier, zonde. Daarna volgde ik het met mijn zaklamp naar 1 van de tenten toe en een mannetje of 5 volgden. En ja hoor daar hing hij een grote turantilia (?)spin en ik deed gauw de lamp uit. Onze gids zei:" IK ZIE ZIJN OGEN BLIJF OP AFSTAND". Vlak daarna kon ik mijn lachen niet meer inhouden, want ik had deze nep spin gekocht en na zonsondergang er al heen gehangen. Was een erg geslaagde Halloween grap en onze gids wou het geen woord hebben, ha ha.

De volgende morgen zijn we naar Monument valley gereden, maar er eerst doorheen. Want we gingen paardje hobbelen in Canyonland. Het was echt super prachtig, maar ook super traag. Net alsof we in een western film reden of zoals in Lucky luck. Eerst langs de rivier en daarna terug door de rood gekleurde Canyon. Na 2 uur en 2 vossen zijn we terug gereden naar Monument valley om met een Navajo Indiaan een jeep tour te doen was erg mooi maar ook erg koud toen de zon onderging. Willy heeft voor ons op zijn fluit gespeelt in een grote holle rots en dat klonk geweldig. Hier zijn veel films opgenomen zoals, Forrest gump, MI 3 en back to the Future 3.

Onze gids had ondertussen geregeld dat we in de valley bij de Navajo indianen traditioneel konden eten en slapen in een echte Hogan. (dit leek op een bult grond, opgebouwd uit hout en klei met een gat ermidden in voor het vuur). De wc is geweldig: staat een stukje verderop, twee houten hokjes, geen deur, genieten van het uitzicht! En zo hebben we na een lekkere maaltijd, kampvuur en een trommel, fluit en zang sessie van indiaan Willy gehad en met z'n 13en in de Hogan geslapen. Na deze super nacht heeft hebben we met hem de zonrise bekeken met de jeep en afscheid genomen. A ke he a cuna of tewel Dankje wel en tot ziens.

Na een aantal uren rijden gaan we na kings canyon aus (3e) en Fisch river canyon Afrika(2e) de grootste zien, The Grand Canyon!! En hij is groot, 277 miles lang tot soms 11 miles breed. smiddag zijn wij nog naar het I Max theater geweest, waar we een film over de canyon hebben gezien op een super groot scherm. De volgende dag zijn we met een groepje de canyon ingehiked, maar niet zover hoor, want als je 2 uur naar beneden gaat, moet je weer 4 uur klimmen. Dus relaxt gedaan en was weer een hele belevenis. Na de middag op de Rim (=langs de kant van de canyon) gewandeld en gewassen.

Na een paar biertjes bij het kampvuur zag ik iemand achter mij langs sluipen richting Ineke en hij pakte haar beet. Was het onze gids Mike vanuit Alaska, was geweldig om hem weer even te zien en we hebben dus ook nog een paar biertjes met zijn groep gedronken. Daar zag Ineke iemand die haar bekend voorkwam qua gezicht. Bleek het Frank van het Kilroy reisbureau te zijn, waar we onze wereldticket hebben geboekt! De wereld is klein! Was erg gezellie!!

De volgende dag op pad naar Vi Va Las Vegas!! We zijn over de Hooverdam gereden, dit mag niet meer met commerciele bussen ivm de aanslagen, maar we hebben het geprobeerd en het is gelukt, YES. Hij was erg groot maar we konden het niet goed zien omdat het te moeilijk was om te stoppen ivm zaterdag drukte in Vegas.

Na nog 20 miles, groeide er een enorme stad op zomaar midden in de woestijn met in de verte allemaal grote en aparte gebouwen in de vorm van een Piramide, kasteel en ga zo maar door. In het Luxor (De piramide met groot beeld ervoor)hebben we een buffet gehad voor de prijs van de lunch, en maar eten, het was erg lekker! In het hotel heeft Ineke mijn haar geknipt met de Tondeuse van Tyler (eerste x als kapper)en het is nu weer lekker kort en mijn baard ook trouwens, ha ha en een zooitje in de kamer!

Om +/- 9 uur zijn we de Strip op gegaan en je kijkt je ogen uit. Overal zijn grote tv schermen, knipperende lichtjes, lasershows, muziek, erg veel rokjes, gratis shows en ga zo maar door. En het leuke is dat je op de Strip gewoon drank mag drinken. Na een foto voor de waterval bij the Mirage zijn we een show wezen kijken bij het Tresure Island Casino. Allemaal pikant geklede dames dansen een show op een schip. Drinkend verder gelopen naar een grote toren waar je over de stad kan kijken met een achtbaan en nog wat attracties erop, maar dat was 40 min wachten en dus te lang voor ons. Terug gewandeld langs tig casinos en erg veel lol gehad, Andy (schots) droeg zijn kilt.

Na 1 uurtje wandelend zuipen kwamen we aan bij de Venetian, is een erg mooi casino waar gondols doorheen varen en even gegokt natuurlijk. Het leuke is als je aan het gokken bent je gratis drank krijgt van schaars gekleede vrouwen, altijd goed. Onderweg hoor je de hele tijd een klikkend geluid en dat zijn dus de pooiers die je kaartjes geven met hun dames erop, ik heb nu tig nummers voor de liefhebber. Verder zijn we nog in The Mirage en Caesers Palace geweest. We hadden een 1 uur geroulet en hadden een beetje winst maar dat hebben we toch weer verspeeld. Onze laatste casino was de Belagio met regenwoud erin. voor maar +/- 100 dollar hebben we een super avond gehad!!!

Na 4 uurtjes slapen zijn we weer gaan rijden richting LA. Onderweg nog gestopt in Seligman, hier gaat de route 66 doorheen. Dit is een typisch jaren 60 dorpje die zich helemaal richt op de toeristen. was erg leuk en grappig om te zien. Hier zijn we nog even gestopt op Hollywood boulevard, waar we het hollywood teken op de berg en alle sterren in de stoep hebben gezien. Daarna via Sunset Blv, Beverly hills en Bel air, waar we het huis uit de serie fresh prince of Bel air (will smith) hebben gezien, naar Venice beach. Het voelt net alsof je in Baywatch loopt, de strand toren, het strand, de vrouwen, rolschaatsers en andere mafkezen op de boulevaard. Na even kijken bij bodybuilders beach, basketbal en een erg mooie sunset terug naar het hotel.

Hier hebben we met z'n 6en een hotel kamer geboekt, was lekker goedkoop. Met Andy en Reto ilegaal in de Jacusie gezeten en daarna zijn we gaan eten in een kroegje vlakbij. Waar we Mike weer zagen en even later kwam Drew ook nog. Drew hadden we ontmoet in Alaska en ik had hem gemaild dat we in de buurt waren. Was weer leuk en zo hebben we geregeld dat we de laatste 3 nachten bij hem kunnen slapen en leid ons dan nog even rond. En het leuke is hij woont in Venice beach vlak bij het basketbal veld aan het strand, ha ha.

Onze avonturen van San diego, Mexico en zo horen jullie de volgende x. Er komen nog foto's bij hoor!!

Laterz van jullie reporters vanuit een bewolkte San diego.

voor onze foto's van U.S.A. check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 09 November 2006 - 02:59

Karin:

He gerard en ineke,

Mooie foto's!!
    En ineke; toch weer de squad (??) geprobeerd? en blijven zitten...

liefs

• 09 November 2006 - 07:10

Wilco:

he gerard en ineke, ik hoef volgens mij niet te vragen hoe het daar gaat, want zo te lezen super!
    we vinden het leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden van jullie avonturen. he heel veel succes en plezier nog, we zien jullie gauw eens weer verschijnen!!!
    gr. wilco en hendrika

• 09 November 2006 - 08:23

Esther Koens-Krijnen:

Hahaha, ik zie het gewoon voor me hoe je daar stond met die spin hahahaha!

Groetjes en heel veel plezier!

• 09 November 2006 - 10:04

Ep: Boys:

Knoeien met bier is een doodzonde. ......... goeie grap !!!!!!

• 09 November 2006 - 12:26

Fam.turksema:

harstikke leuk zulke verhalen je weet ook precies wie het verhaal schrijft.we worden er wel een beetje jaloers van van al die avonturen.we horen en zien graag meer.gr.rolf aukje elbert.

• 09 November 2006 - 14:22

Floortje:

Gerard ouwe grappen maker. En ien ben trots op je dat je het flirten niet bent verleerd!!;) Zo berijk je tenminste wat!! Gerard leuke schrijfstijl, ik blijf geboeid. Jammer dat jullie niet echt hebben gewonnen in las vegas, had ik wel gedacht!!Enne aan drank geen gebrek. Ik drink vrijdag ook een glaasje op jullie, want ik moet het zonder doen, het is gelukkig geen thoraxfeest, want dat zijn toch de leukste feesten (heb ik van horen zeggen)
    Kus

• 09 November 2006 - 14:25

Marianne - Kilroy:

Hoihoi,

Frank was daar in verband met een klanttevredenheidsonderzoekje, maar ik geloof dat het niet echt nodig is geweest om jullie te stalken… Het bevalt prima zo te zien!

Jullie verhalen zijn echt super, heel veel plezier nog!

Groetjes Marianne

• 09 November 2006 - 17:45

Janneke:

MM heb net een heel verhaal op deel 1 van het verhaal geplaatst, maar dan doen we het hier even dunnetjes over.
    Had de voor en na foto van je wel even willen zien Gerard, kunnen we meteen oordelen of knippen en kappen echt iets is voor Ineke!

Tot de volgende mail met jullie belevenissen!

Janneke

• 10 November 2006 - 11:34

Gerard & Marja:

He kunnen wij niet ruilen.
    groetjes

• 10 November 2006 - 13:27

Auktje En Diderick:

hoi gerard en inneke geweldig we genieten van jullie verhalen de foto,s zijn gaaf. het halleween grapje was leuk nog veel plezier en geniet ze groetjes aukje en diderick

• 13 November 2006 - 07:35

Erwin En Agneet:

Heey vakantiegangers,

Als we dit lezen wat is dit land toch een klote land zeg hahahahahaha. Hier alles verder goed en met voetbal tja we waren gelukkig een weekendje vrij volgende week hopelijk maar weer ff aan de bak. Heey luitjes hou je taai en we mailen

groetjes

• 15 November 2006 - 01:25

Mr McFarlane (ANDY):

hey folks, i'm afraid i dont speak ducth, as you know, so this will have to be in english i'm afraid.
    hope youre having fun, wherever you are. the bus ended up taking 2 and a half days..i ended up getting to my friends late. its all good though. ive been able to watch some of y pirate dvd's haha. take it easy folks. enjoy New Zeland, safe travelling

Andy

• 16 November 2006 - 12:55

Jan En Ineke :

hoi gerard en ineke wat een geweldig mooie indruk krijgen wij van jullie rondje om de wereld te gek ,de foto;s zijn weer erg mooi ,zo kunnen wij ook een beetje meegenieten ,wij hopen dat jullie nog een hoop mooie dingen gaan zien en wij wensen jullie nog een goede reis verder en veel genieten maar,groetjes

• 18 November 2006 - 10:29

Ilona:

hallo gerard en ineke.
    echt supper die mooie verhallen en foto's.
    en heel veel plezier daar.
    groetjes uit niekerk.