Eerste week Western Dream - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Eerste week Western Dream - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Eerste week Western Dream

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

07 November 2006 | Verenigde Staten, San Diego

Het is even geleden, maar hier zijn we weer!
We zijn twee weken op pad geweest met een groep, vrijwel geen internetgelegenheid en we waren vooral aan het genieten!

Bedankt voor de anonieme persoon die ons
de extra foto's heeft gegeven, zijn we erg blij mee en jullie waarschijnlijk ook!

In San Fransisco hebben we een halve dag besteed aan het vinden van een zaak die een dvd voor ons konden branden van onze foto's. Niet gelukt, uiteindelijk op cd laten zetten. 's Middags toch wat kunnen rond kijken. Op pier 39 lekker rondgekeken bij de winkeltjes en de zeeleeuwen die daar leven en een hoop kabaal maken. Helaas konden we niet naar Alcatras, was volgeboekt. Vanaf Fishersman Warff zijn we met de bekende Cable Car terug gegaan naar het centrum. Het is een open tram waarbij je aan de zijkanten kunt hangen. De straten zijn golvend, dus je gaat op en neer en krijgt een mooi uitzicht over de straten.
In het chique West Francis hotel zijn we met de glazen lift naar de 31ste verdieping gegaan voor een gratis uitzicht over de stad!

Vroeg opgestaan en onze Trek Amerika groep voor twee weken ontmoet een hotel. Een klein busje, groot genoeg voor 13 mensen en een trailer erachter. We kregen een warm welkom, de tourguide Tyler wist dat we twee weken in Alaska waren geweest met Mike!
Over de Golden Bridge gereden voor een bewolkt uitzicht over de stad en brug. Terug San Fransisco in en via de Bay Bridge de stad verlaten.

In een paar uur zijn we naar Yosemite NP gereden om hier drie nachten te verblijven. Op deze camping moest je al je eten ontzettend goed verstoppen aangezien er elke nacht beren komen op zoek naar eten! Ze zijn lui, maar erg slim. Een meid van een andere groep had haar tas op de tafel laten staan. e beer heeft hem meegenomen, alles heel gelaten behalve de tas en de crackertjes die erin zaten. Paspoort en alles was er nog, ze hebben het even verderop gevonden. Elke nacht is er een geweest, tussen de tenten door, helaas waren wij iedere keer net te laat om ze te zien! 1 was op 5 meter afstand van ons maar het was te donker.

We hebben de eerste dag een korte wandeling gedaan bij Tuolumne Grove, grote bomen en dikke boomstammen.
Tweede dag een paar mile gelopen bij Mariposa Grove, wederom grote bomen. Bij Glacier Point kregen we een panorama uitzicht over Yosemite met Halfdome, waar het om bekend staat. De meesten van de groep waren het zat in de auto te zitten en bovendien krijg je een beter uitzicht als je loopt. Daarom de 4 mile naar beneden gehiked, al zigzaggend, zo'n dik anderhalf uur later beneden. Niet lekker voor je knieen om naar beneden te lopen maar erg mooi om over de groen/gele vallei uit te kijken.

Derde dag was een grote hikedag. Opgesplitst in vier groepen, deed iedereen de hike die hij wilde doen. Wij zijn via de misttrail naar de Vernal en Nevada Falls geklommen, zo'n 600 m hoogteverschil. De panoramatrail was wat vlakker maar op het laatst moesten we toch een stuk dalen via Illouette Falls en later klimmen op bij Glacier Point uit te komen, die op 900 m hoogteverschil ligt. De uitzichten zijn geweldig, zeker als je ziet wat je allemaal gelopen hebt en de watervallen klein ziet worden. De voeten waren al behoorlijk gevoelig toen we de 4 mile naar beneden moesten lopen. Op deze trail kwam een man ons tegemoet lopen die net een beer met twee kleintjes op de trail had gezien, richting ons lopend. Gewacht tot we met meer mensen waren, lawaai gemaakt en de beren niet meer gezien.
Uiteindelijk hebben we 10 uur gelopen, 17 mile (wil ik wel even voor jullie uitrekenen, dat is 25 km!) met meer dan 1000m hoogteverschil (omhoog en naar beneden)! Iedereen had veel gelopen en behoorlijk kreupel! Achteraf ben je blij dat je het gedaan hebt!
Pizza gegeten na een welverdiende douche ( 4 douches voor 4 grote campsites, in de rij).

De vierde dag was een lange rijdag (8 uur) om bij Cathedral Grove te komen, the magic van day!
Rijden door de middel of nowhere, de spieren tot rust laten komen en genieten van de uitzichten. Een bord langs de kant van de weg liet weten dat je uit moest kijken voor ufo's en maanmannetjes! Je ziet de weg tot de horizon lopen en eromheen kleine bosjes in het gele/rode groen landschap met op de achtergrond bergen die er haast nep uitzien.
Bij Monolake hebben we een stop gemaakt om de pilaren te bekijken die erin staan. Ontstaan uit zichzelf door bepaalde mineralen die samenklonteren tot cement.

In Cathedral Grove onze tent opgezet, eten gemaakt en naar de sterrenhemel gekeken. Biertje en wijntje bij het kampvuur.
Niet allen in Alaska is het koud, ook hier kan het 's nachts vriezen hebben we gemerkt!

De zonsopkomst wilden we bekijken maar dat duurde wel erg lang omdat hij achter de cathedrals op moest komen. Dit zijn harde zandwanden met ehm ja kijk maar naar de foto!

In Zion NP hadden we twee nachten. Zion is een grote canyon,die bestaat uit grijsachtige enorme rotsen, waar je tussendoor rijdt met de shuttlebus. Met de groep zijn we naar Emerald Pools geweest, waterplassen hoger in de rotsen.

Gerard had inmiddels door zijn verkeerde loopgedrag ten gevolge van zijn knie en daardoor kapotte schoenen op elke teen een blaar die lekker ontstoken waren. Hierdoor kon hij niet mee de volgende dag om Angels Landing te beklimmen, wat hij erg jammer vond. Ik ben met de groep mee gegaan. Ze hadden gewaarschuwd dat als je hoogtevrees hebt dit niet moest doen. We zien wel hoe ver we komen! Het laatste stuk heb ik niet gedaan, je moest dan via een anderhalf meter breedde rots lopen, met niet overal kettingen en aan beide zijden een enorme diepte. Ik heb het geprobeerd maar het hoogtevrees gevoel kwam snel opzetten. Vijf van de groep zijn gegaan, de rest heeft lekker gewacht op een wat lager punt. Dikke mazzel, want er kwam een enorme grote vogel vlak boven ons vliegen voor dat hij op een rots dichtbij ging zitten! Een Californische Condor! Als hij zijn vleugels spreid is hij 3 meter breed! Erg mooi om te zien, hoewel het een lelijk beest is. Er zijn er nog 250 van. Ze zijn genummerd en hebben een antenne op de rug. Op de rots spreidde hij zijn vleugels zodat we een goeie foto konden maken.
Eenmaal beneden met de shuttlebus naar het einde gereden, de Narrows, dit is waar de canyon steeds smaller wordt.
Op de terug weg in het museum een film over het park gezien.

Zion, Bryce en de Grand Canyon zijn onderdeel van het Colorado Plateau. Heel lang geleden bestond dit uit verschillende lagen zoals zand allerlei mineralen en water, door druk van bovenaf is dit omgezet in cement en door druk van onderen is het Colorado Plateau omhoog gedrukt, waardoor de canyons zijn ontstaan. Uitgesleten door een rivier of wind,sneeuw en regen. Sommigen groeien nog steeds, anderen worden kleiner.

Gerard was op stap geweest met Ben, wat stops gemaakt in het park, de condor van veraf gezien, hertjes en een wandelende tak!
Aan het einde van de middag heeft hij een laundryparty gehad! Je was doen in de wasserette met een biertje erbij, mensen ontmoeten, een uitnodiging om een grote RV te bekijken en een hoop lol. Oh ja de kleren werden ook nog schoon.
's Avonds zijn we naar de RV gegaan met z'n vieren. Ze vonden ons helemaal geweldig, vooral omdat we uit Holland kwamen, want ze kenden ook iemand daar vandaan. Als herinnering moetsen we op de foto. De RV was 38 feet (13 m) lang! Je hebt er geen speciaal rijbewijs voor nodig, gevaarlijk!
Alles zit er in, het is hun huis.

Gerard en ik hebben een lift gekregen in een kever naar het volgende dorp naar een club. We konden alleen naar binnen als we member waren en die moest je kopen, dus 6 dollar en we waren lid van een private club!

Bryce hebben we in 1 dag gezien, was geweldig. Hier kun je uren naar kijken. Heel anders als wat we tot nu toe gezien hadden. Gedetaileerd, allerlei pilaren in verschillende laagjes, niet uit te leggen, mijlenver kon je kijken. Een wandeling naar beneden gedaan en later langs de Rim. Soort zandkastelen in verschillende kleuren.

Onze campsite (Kodachrome State park) lag tussen de rotsen, waar we in het felle maanlicht een wandeling hebben gedaan. Ook was stond hier een hele aparte rots formatie, zie foto. Gerard en de groep hebben hem een naam gegeven, The standing Dutch man. De volgende ochtend moeite om water te krijgen want de tap was bevroren! Min 6 was het deze nacht!

De tweede week volgt in een nieuw bericht omdat het anders wel erg lang wordt!

Groetjes van de reporters uit zonnige San Diego waar we inmiddels zitten, jurkje, zon, 30 graden!! Wij genieten ook voor jullie!

voor onze foto's van U.S.A. check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 07 November 2006 - 21:15

Henk Horsman:

Geweldig, het zal er nu wel rustiger zijn dan in de zomer , toen ik er was. Alleen hebben jullie veel meer gezien dan ik, ik ben overal maar 1 dag geweest. GENIET

• 07 November 2006 - 22:10

Andries En Bartha:

Het is en blijft schitterend, al jullie belevenissen. Ga zo door en GENIET !!!!
    Ps. Wat voor engs hangt er onder Gerard zijn kin ?

• 07 November 2006 - 22:15

Floortje:

Heb je echt een baard gerard??? Sexy!!! Ik blijf het niet zeggen maar de foto's zijn echt top. (vind iedereen trouwens hier op de afdeling) Wanneer gaan jullie nou eindelijk rusten??? Want ik wordt al bijna moe van jullie activiteiten.
    Enne ik mis jullie, dat mogen jullie ook best weten!!
    Kus

• 07 November 2006 - 23:28

Bert En Bonnita:

Hallo,genieters:
    Wat een prachtige foto's maken jullie daar.Wat een avontuur,echt genieten dus..Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie,en mogen jullie nog lang genieten van alle moois wat op jullie pad terecht mogen komen.Net als alle andere fans die mailen valt ons ook op Gerard dat daar onder je kin iets harigs hangt?Staat je wel alleen je lijkt wel 20 jaar ouder.Het gaat jullie goed.

Groetjes:Bert Bonnita Richard en Roland Stuit.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 08 November 2006 - 08:00

Marga:

wat een avonturen. Dat gaat maar door met jullie. Fantastisch. groetjes

• 08 November 2006 - 10:26

Esther Koens-Krijnen:

Lieve Gerard en Ineke,

Heerlijk om weer even weg te dromen bij jullie reisverslag en de prachtige foto's!

Liefs,

Esther.

• 08 November 2006 - 10:43

Ineke:

Weer leuk verhaal en mooie fotos! Raar idee dat er een dikke beer snachts tussen jullie tent doorgelopen is he??

• 08 November 2006 - 11:45

Robert De Etaleur:

Hier Robert de reizende EP etaleur ! Het blijft boeiend hoor om steeds mee te genieten van al dat moois ! Heel veel plekjes vooral in SF deden mij blij glimlachen want daar ben ik natuurlijk ook heel wat keren geweest !! Blijf ons verrassen met al jullie nieuws en ik zou zeggen groetjes vanuit Hoogeveen ( daar woon ik ) en nog heel veel plezier!!!!!!!

• 08 November 2006 - 12:45

Ilona:

he gerard en ineke.
    ben blij dat jullie het zou naar jullie zin hebben.
    en echt supper gave foto's.
    en bedankt anonieme schenker wij zijn er blij mee dat gerard en ineke nu meer foto's kunnen plaatsen.veel plezier en genieten.
    groetjes ilona doeiiii

• 08 November 2006 - 20:29

Alexander En Martine:

Wat geweldig om al die verhalen te lezen en wat een mooie foto's. Veel plezier nog!!

• 08 November 2006 - 20:42

Marianne:

Geweldig wat jullie allemaal zien en beleven! Beleef weer een heleboel mee als ik die foto's van de USA zie. Ben zo weer in SF en op Glacier Pointe en Bryce Canyon. Nu richting Death Valley en Las Vegas?
    Geniet er lekker van! Liefs, Marianne.

• 08 November 2006 - 22:36

Kim Sarti:

Hi Ineke @ Gerard >>
    Looks like you made it to San Diego - I hope you enjoyed the area.
    Great photos of the Canyon trip - the Condor and even of me at Glacier Point.
    Safe travels for the rest of your journey.

• 09 November 2006 - 17:35

Janneke:

Super hoor! Wat zijn jullie toch mega avonturiers! Geweldige foto's ook weer,dat wordt heel wat inplakken als jullie terug zijn! Dan maar een weekje foto-plakvakantie denk ik.
    MM ben ook best jaloers te horen dat je nu heerlijk in een zomerjurkje bij 30 graden zitten te genieten, maar jullie hebben ook al genoeg kou moeten doorstaan. En laten we eerlijk zijn.... een zonnig jurkje en een korte broek is meer aantrekkelijk dan het thermo-ondergoed!

Geniet maar lekker en tot de volgende mail!

Groetjes Janneke