De Highway 101 en 1 naar San francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu De Highway 101 en 1 naar San francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

De Highway 101 en 1 naar San francisco

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

23 Oktober 2006 | Verenigde Staten, San Francisco

hallo iedereen

Onze site is al vaker dan 26000 keer bezocht, echt toppie!! op naar de 50000 en ga zo door met de reacties, vinden we erg leuk.

Na 1 uur reizen met de bus naar de andere kant van Portland om onze nieuwe Chevrolet malibu op te halen. Dit alles deden we om 30 dollar te besparen, want in dit deel hoefden we geen btw te betalen. en konden we weer uitgeven aan wat anders. Ineke had het bedrag nog even uitgerekent voor de verhuurder zo dat hij wist wat wij moesten betalen, het was een slimpie hoor. Rond de middag zijn we vertrokken naar het plaatsje Seaside, aan de kust natuurlijk. hier hebben we een mooie trail gelopen en naar ons hostel gegaan.

Na dat Ineke terug kwam van het hardlopen op het strand en het ontbijten, zijn we vertrokken naar Ecola point NP via de 101 highway. We hadden hier een super uitzicht over de zee met rotsen in de mist. Elks gezien en een paar miles gehiket door het regenwoud. Na nog een paar wandel routes zijn we gestopt in Tillamook bij de Tillamook kaasfabriek. Hier kon je jezelf rond leiden door de fabriek en natuurlijk kaas proeven. Het was erg interessant om te zien en een x wat anders. Ook verkochten ze hier ijs. 2 dikke (ze waren wat dikker dan we thuis krijgen voor dat geld) ijsco's hebben we gekocht om ons 8 jarig Jubileum te vieren en het was erg lekker. Na een mooie zonsondergang op het strand bij Beverly beach en een romantische maaltijd bij de Mac hebben we de nacht doorgebracht in een Yurt. Een Yurt is een Mongoolse ronde tent, maar wij hadden hem gemeubileerd en het was niet duur.

Na een koude nacht in de yurt zijn we richting Bandon gereden. Onderweg weer super mooie rotsformaties en zandduinen gezien. Na wat haarspeldbochten gestopt om te kijken en ja hoor er zwommen een aantal zeeleeuwen met heel veel lawaai. Maar toen we beter keken naar beneden op de rotsen, lagen er honderden! Echt prachtig om te zien en te horen. Na nog een bezoekje aan swerelds grootste zeegrot met nog meer zeeleeuwen natuurlijk. Na een motel te hebben geboekt met 2 king side bedden voor de prijs van een normale kamer zijn we nog 30 miles terug naar Simpson reef gereden. Een man van het info centrum vertelde dat daar nog meer zeedieren waren. En ja hoor nog meer zeeleeuwen dan vanmorgen en ook nog 3 andere soorten en zeehonden. Na een tijdje staren hebben we ook nog 2 grijze walvissen gespot, hier hebben we ongeveer een uur naar zitten kijken van de kant. Na nog een geweldig zonsondergang bij sunsetbay zijn we terug gesjeest naar ons motel.

Een soort dierentuin stond vanmorgen op ons programma waar je de dieren mag aaien, want ze zijn allemaal met de hand opgevoedt. Na een wasbeer langs de weg (een dooie)en 30 min rijden waren we er. Het was erg leuk en we hebben oa een baby leeuw, panter, possum, geitje en ectr geknuffelt. Onderweg heeft ineke nog weer een walvis gespot. En na weer vele mooi uitzichten hebben we de staat Oregon alweer verlaten. Na even zoeken hebben we ons hostel weer gevonden in Redwood Np California waar we nog effe een borrel hebben genuttigd op het strand met weer de sunset.

Redwood NP staat bekend om zijn grote bomen en die zijn echt groot! Ze worden wel langer dan 110 meter. Smorgens hebben we een code opgehaald die ons toegang gaf tot een weg (mogen een bepaald aantal mensen per dag komen)die tot diep in het bos leid en hebben we 5 bullelks en een Coyote gezien. Naar nog een tijdje lopen hebben we daar de grootste bomen van Redwood gezien. Smiddags hebben we Fern canyon bezocht, ook dit was weer erg bijzonder omdat deze canyon helemaal groen begroeit is met planten en varens. We zijn nog met de auto door de rivier heen gescheurd. heel veel mensen parkeerden hem voor de rivier maar zo scheelde het ons weer een paar km lopen en het is toch maar een huur auto, ha ha. Klamath Oceanview bekeken hier komt een grote rivier samen met de zee. Ook zijn we nog door een boom heen gereden. We moesten hier 4 dolar voor betalen maar we zijn er dan ook 11 keer doorheen gecrost zowel voor als achter uit, hadden we toch weer waar voor ons geld.

Na een avond kletsen met weer intressante mensen. (want we ontmoeten zoveel maffe mensen onderweg uit zoveel verschillende culturen, is echt grappig). Zijn we weer op pad gegaan, en hebben dan ook een hele kudde elks gezien +/- 30 was weer erg mooi. We hebben nog een hike door Ladybird vally gemaakt waar ook weer veel en grote bomen stonden. Daarna hebben we alleen maar gereden via slinger weggetjes, langs afgronden, dikke bomen, geweldige uitzichten en uiteindelijk terecht gekomen op highway 1 die ons naar motel heeft geleidt na dik 8 uur rijden.

Vanmorgen nog even terug gereden naar het plaatsje Jenner, waar we een hele grote zeehonden kolonie hebben gezien maar ook tig pelikanen, valken en een eagle. Weer erg veel gereden maar rond 4 uur en na 1777 km rijden aangekomen via de Golden gate Bridge in San francisco the city. Morgen waarschijnlijk naar Alcatras en dan begint dinsdag onze 2 weekse trip naar Yosemiti, Zion, bryce, monument valley, grand canyon, las vegas ectr alweer.

Tot de volgende keer maar weer!!

Gerard en Ineke vanuit San francisco

voor onze foto's van U.S.A. check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 23 Oktober 2006 - 06:24

Erwin En Agneet:

Heey vakantiegangers,

We waren het weekend vrij dus geen voetbal maar wel lekker nietsen leuke verhalen hou je hoofd koel

groetjes

• 23 Oktober 2006 - 06:51

Leanda:

Acht jaar alweer??? Van harte gefeliciteerd.
    Veel plezier nog!!

• 23 Oktober 2006 - 07:37

Liset & Jarno:

Gefeliciteerd met jullie 8-jarig jubileum!Wij hadden vorige week 9 jaar.Een collega van mij is net terug uit Las Vegas en heeft $38000!!! gewonnen bij zo'n fruitautomaat.Hij had $10 meegenomen om te gokken dus dat kan wel uit,misschien ook wat voor jullie?

Veel plezier met jullie reisje naar Yosemiti etc!

• 23 Oktober 2006 - 08:26

Alfred,judith,kids:

hallo gefeliciteerd, wij hebben vorig week maandag 16-10-06 onze jubileum gevierd van 8 jaar, haha.
    leuk man die verhalen supper. heb van de week een mailtje van je moeder gehad gerard, en ze miste jullie heel erg maar vond het voor jullie een hele belevenis.
    nou de groetjes van ons alfred,judith
    en een hele dikke knuffel van iza en senna

• 23 Oktober 2006 - 11:17

Floortje:

Ja jullie blijven toch Nederlanders hè?;)Ik bedoel die reis kost duizende euro's en 4 dollar voor een ritje is dan wel erg duur.:)Jullie zijn erg sportief bezig, ik wordt al moe als ik het lees. Jullie komen adgetraind weer terug. En wij eten hier onz dik aan pepernoten en marsepein. Gaan jullie nog gokken? Jullie hebben samen toch altijd geluk? Veel plezier bij de grand canyon (maak maar foto's, heb ik ook het idee dat ik overal ben geweest.)
    Kus

• 23 Oktober 2006 - 11:18

Flup:

Ik vind die smillies wel leuk staan in het berichtje!!:(, ;), :), :0

• 23 Oktober 2006 - 11:59

Henk Horsman:

de 2 weekse trip zal jullie heel veel moois doen zien, het is er geweldig mooi. Heel veel plezier

• 23 Oktober 2006 - 13:15

Fam. Koens:

hoi, hoi,

Prachtig de foto's!!!!!

Was ook weer geweldig om te lezen!!

Doe voorzichtig en veel plezier!!!

xxx

Jeroen, Esther, Daphne en Amber

P.S. Kan ik eigenlijk ook foto's naar jullie sturen??? Meiden hebben nml heerlijk genoten zaterdag op de westerdijk!!

• 23 Oktober 2006 - 13:43

Jan En Ineke:

hallo jonge lui .wel een erg leuk verslag ,weer heel wat gezien lees ik wel, dikke bofkonten. wij hopen dat jullie nog veel zien en wij genieten met jullie mee.groetjes en weer tot een volgend verslag.

• 23 Oktober 2006 - 21:20

Ilona:

he gerard en ineke.
    echt weer supper jullie verhallen en de foto's zijn echt heel mooi.
    geniet er van.
    en groetjes uit niekerk...

• 24 Oktober 2006 - 08:45

Kimberley:

de foto's zijn hatstikke leuk. Ik vind die met de dieren het leukst. De eland vond ik het mooiste.en de beren ook.

Groetjes Kimberley

• 24 Oktober 2006 - 12:27

Bianca & Jakob:

8 jarig jubileum!!!! gefeliciteerd, niet iedereen viert dit in de VS! we hebben neven&nichtendag (avond) weer achter de rug. was gezellig!
    groetjes

• 24 Oktober 2006 - 12:52

Hendyke:

Blijft heerlijk om te lezen allemaal. Gefeliciteerd met jullie jubileum!! Ineke, ik mis onze evaluaties van Peking express.... Misschien jullie volgende avontuur?
    Groetjes hendyke

• 24 Oktober 2006 - 17:33

Sylvia:

Hey, das vast bijzonder, je achtjarig jubileum vieren op een plek zo ver van huis!! geweldig. Niet gevoetbald, wordt ook lastig met zeven dames. Andrea en Lisa ook de enkelbanden gescheurd!! Gaat lekker. Hou je op de hoogte. Liefs Syl

• 25 Oktober 2006 - 14:28

Marleen En Patrick:

Gefeliciteerd met jullie 8jarig jubileum. En wat een geweldige manier om dat te vieren. Het is elke keer weer genieten van jullie verhalen. Veel plezier nog en genieten he want de tijd vliegt voorbij.

Liefs Marleen en Patrick

• 25 Oktober 2006 - 15:23

Anoniem:

gerard en ineke.
    hierbij geef ik jullie 600 foto ruimte kado.

• 25 Oktober 2006 - 17:25

Jan En Ineke:

gefeliciteerd met jullie 8 jarig jubileum,en dat met een heerlijke ijsco in de zon mmmm,de foto,s zijn weer erg mooi ,met de jonge leeuw vond ik erg leuk ,volgens mij vond je de jonge leeuw erg leuk gerard .we hopen gauw weer van jullie te horen .he geniet ervan.

• 25 Oktober 2006 - 18:11

Henk En Henrike:

He lieverds,
    gefeliciteerd met jullie 8-jarige jubileum!! Tijd voor een feestje!!(als jullie terug zijn dan natuurlijk..) Wat leuk om al die verhalen te lezen en die foto's zijn helemaal super!! Leuk om jullie gezichten ook even te zien(niet dat we jullie niet meer herinneren hoor..)Heel veel plezier met alles wat jullie nu weer gaan beleven!! Kus en knuffel uit Marum

• 26 Oktober 2006 - 22:31

Bert En Bonnita:

Hey Geer en Ineke

Gefeliciteerd met jullie jubileum.
    Leuke foto's,ben er best wel jaloers op.
    Super mooie verhalen,wij hopen dat jullie nog veel plezier gaan beleven, en ons op de hoogte houden.

Groetzzzz:
    Bert,Bonnita,Richard en Roland

• 27 Oktober 2006 - 03:02

Jaap-Jan:

Goh nu al weer 8 jaar? Ik had er nog even niet aan gedacht ... anders had ik julie natuurlijk even een kaartje gestuurd! Hoe dan ook veel plezier daar!Maar dat zit wel goed geloof ik, als ik julie verhalen en schitterende foto's zo zie!
    gr JJ

ps gooi ook even een dollar van mij in zo n automaat! Die krijg je terug als julie weer in NL zijn. ;)

• 30 Oktober 2006 - 17:08

Betsy En Enny:

leuke foto's en verhalen
    echte wilde beesten te aaien en die natuur,dat is fantasties pretige voortzetting van de reis
    en we kijken volgende keer weer met grote belanstelling naar het volgende verslag

groetjes enny en betsy

• 05 November 2006 - 12:10

Karin:

Hallo luitjes,

Prachtige foto's. En een romantische viering van julie jubileum (bijna een feestje??)Veel plezier nog en ik kijk ut naar de volgende mail.

Groeten karin

• 05 November 2006 - 12:13

Janneke:

He lieve mensen,

Beetje late reactie op jullie verhaal, maar hier is ie dan.
    Het blijft leuk om jullie belevenissen te lezen! Wederom ook hele mooie foto's! Jullie beleven echt veel he!
    Inmiddels duurt het niet lang meer dat Maaike terugkomt, wanneer is het de bedoeling dat jullie elkaar zien in New Zeeland?
    Hier gaat alles z'n gangetje. Op het werk veranderd er wel veel,Floor heeft er vast al over geschreven.
    Verder eigenlijk geen nieuwe spannende dingen, dus ik zou zeggen tot de volgende keer maar weer.

Groetjes Janneke

• 06 November 2006 - 11:51

Kijf:

Nog wat nieuws voor clubbblad?

• 07 November 2006 - 15:46

Alfred,judith+kids:

hey gerard en ineke.
    even wat nieuws, wij hebben een ander huis gekocht, we gaan naar de hoofdstraat 63.volgend jaar april krijgen we de sleutel.
    nou ja dat was het nieuwste nieuwtje even van uit grootegast.
    groetjes alfred,judith
    iza en senna