Washington, Oregon, een hoop geregel - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Washington, Oregon, een hoop geregel - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Washington, Oregon, een hoop geregel

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

16 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Portland

Terwijl jullie waarschijnlijk al aan de eerste pepernoten zijn begonnen, zitten wij hier tussen de pompoenen voor Halloween, wat op 31 oktober is.

Vanaf Vancouver hebben we een bus genomen naar Seattle. Bij de grens moest iedereen plus alle bagage uit de bus door de douane. Wij waren vooral bezig met of we ons eten mee konden nemen (wat geen probleem was) en waren totaal verbaasd dat de douane-man ons geen nieuw visum wilde geven. Dit was toegezegd in Alaska. Ons visum loopt vanaf 23 augustus, de dag dat we in LA aankwamen, tot 21 november, 90 dagen later. Wij dachten hier genoeg aan te hebben omdat we 4 weken in Canada zijn geweest en deze niet meetelden. Maar zo werkt het niet, 90 dagen is 90 dagen en verder is het jullie probleem, zei
de douane-man. Oke, bedankt en blijven lachen!
Onze vlucht naar Fiji gaat op 25 november dus 4 dagen tekort qua visum.

Gerard heeft gemaild en gebeld met de ambassade en het consulaat in Nederland en Amerika. Maar een verlenging van ons visum zit er niet in. De enige optie is onze vlucht vervroegen. Doe je dit niet dan heb je een grote kans de gevangenis van binnen te mogen bekijken voor een tijdje. En we zijn lang weg, maar daar hebben we geen tijd voor.
Onze vlucht omgeboekt naar de 20 ste, zodat we 5 dagen langer hebben op Fiji, het leven van een backpacker is zwaar, maar ik denk dat we het zullen overleven. Haha!

We zijn 4 nachten in Seattle gebleven. Sliepen op een 8 persoonsdorm. Gratis ontbijt, internet en drie keer per week warm eten, daar houden wij Hollandse backpackers van!

De eerste twee dagen was uitzoeken wat we wel en niet wilden in de USA. We wilden graag een trip naar de Grand Canyon etc, maar aangezien het einde seizoen is zijn de trips of vol of ze gaan niet meer. Uiteindelijk hebben we het toch voor elkaar gekregen, we gaan 24 oktober met Trek Amerika twee weken kamperen van San Francisco tot Los Angeles via de Grand Canyon etc. Twee weken de tijd om in San Fransisco te komen.

In Seattle hebben we de waterfront, public farmersmarket(gooien met vis als je iets bestelt), Space Needle van afstand en het stadion van de Seahawks (rugby)bekeken. We hadden niet verwacht dat we zo naar binnen konden, maar er was geen bewaking te bekennen. Ze waren voorbereidingen voor het concert van the Rolling Stones aan het treffen van komende week.

Op een middag raakten we aan de praat met een jongen die vertelde dat Roger Waters van Pink Floyd dezelfde avond zou optreden in een uitverkocht Key Arena. Meer dan 20000 mensen kunnen hier in. Hij maakte er zijn hobby van kaarten te kopen en verkopen vlak voor het concert. Met hem afgesproken voor het stadion. Daar kwamen we al twee jongens tegen die ook kaarten verkochten, zo wisten we wat de prijs ongeveer was na wat onderhandelen. De jongen die we die middag hadden ontmoet verkocht ze voor dezelfde prijs, dus we hadden kaarten!!

Het concert was mooi, 11 man op het podium, zangeressen, Roger, gitaren, saxofoon, drums en keybord. Mooie licht en beeldeffecten. Een varken en astronaut die door de lucht zweefden (hoe geen idee). We hebben genoten! Het was gelukt om onze camera mee naar binnen te smokkelen dus we hebben wat foto's en zelfs filmpjes.

De laatste dag zijn we met een dag trip naar Mount Rainier NP geweest. Het was geen jongerentrip, niet heel erg actief, waar we rekening mee hadden gehouden, maar het was de enige. We hebben lol gehad, geleerd hoe mensen denken over oa Bush en het verkeer in Seattle. Mount Rainier was op de top besneeuwd, heeft glaciers, watervallen en mooie meadows (felgekleurde blaadjes aan plantjes op de zijkanten van de berg), mooi gezicht. Mount Rainier is een vulkaan die elk moment uit zou kunnen barsten. Daarom zie je bordjes met de vluchtroute langs de kant van de weg. Twee dagen voor onze aankomst hadden ze een aardbeving gehad, 4,5 op de schaal van Richter.
Trillingen, geen schade.

Op de terugweg een zelfgemaakte warme blackberry taart met ijs gehad. Wij wilden ons geld hier niet aan uitgeven, maar twee, mannen waar we een hoop lol mee hadden stonden erop dat zij het betaalden. Oke, we hebben ervan genoten en het scheelde ons als ik het goed gezien heb 20 dollar pp.

Een avond hadden we in het hostel een open podium, gedichten, verhalen, zingen, gitaar, mondharmonika etc. Het klinkt allemaal heel leuk maar het was erg slecht. Een meid waar ik mee zat te kletsen en ik kregen aan het eind zelfs een compliment dat we anderhalf uur waren blijven zitten.

Met de trein, waar je voor moet reserveren, zijn we naar Portland gereden in 4 uur. Net als NS met vertraging, een uur later vertrokken. Maar erg luxe, je kan er dineren, veel ruimte bij je stoel.

Vandaag rondgekeken voor een suto. Het is namelijk erg moeilijk om met openbaar vervoer langs de kust te rijden. En met de auto zie je veel meer. Vanaf morgen hebben we een auto voor 7 dagen om in San Fransisco te komen. We zijn benieuwd naar de kust. Oregon staat bekend om veel regen, zes maanden per jaar, waarvan voor ons vandaag de eerste dag is met regen.

Doordat ons ticket vervroegd is missen we Thankgivings in Amerika en met Halloween zitten we in de Grand Canyon, dus weet niet of we daar wat van meekrijgen.

Een week van veel regelen waardoor we verder kunnen met reizen en genieten!

Groetjes vanuit Oregon!

voor onze foto's van U.S.A. check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 16 Oktober 2006 - 09:36

Bert En Bonnita:

Hallo,allebei:

Echt genieten daar zien wij wel.Wat een ervaring allemaal.De foto's zijn erg mooi,vooral de natuur.Heel veel plezier verder.

Groetjes:Bert Bonnita
    Richard en Roland Stuit.

• 16 Oktober 2006 - 10:04

Jan En Ineke:

hoi jongelui het is weer een spannend verhaal hoor.erg leuke foto.s.het is hier erg fris in nederland maar het zonnetje schijnd .hopelijk hebben jullie weinig regen op de volgende trek.groetjes en geniet er maar van .

• 16 Oktober 2006 - 11:23

Floortje:

De eerste pepernoten zijn idd al in de pokkel, heerlijk, vooral die uit de mitra van het UMCG!!!!Ik zie ook dat jullie je muzikaal erg amuseren! Leuk hoor, dat jullie alles maar aanpakken wat je pakken kan (maar ik had ook niet anders verwacht van jullie).Hebben jullie ook nog met vis gegooid?
    Kus Floortje

• 16 Oktober 2006 - 11:24

Flup Nog Een Keer:

Even complimenten voor Gerard zijn foto's, this dat we al een fotograaf hebben voor onze bruiloft anders wist ik het wel!!! (Op het werk waren we al erg benieuwd wie die mooie foto's maakte)
    Kus

• 16 Oktober 2006 - 12:51

Ilona:

He Gerard en Ineke.
    Ja echt complumenten voor de foto's ze zijn supper en de verhallen ook.
    we blijven jullie mooi volgen en geweldig.
    heel veel plezier daar en genieten na al dat geregel.
    knuff mij

• 16 Oktober 2006 - 20:26

Henk Horsman:

GA ZO DOOR

GENIET

• 17 Oktober 2006 - 07:38

Esther:

Bedankt alweer voor de mooie verhalen plus fotos!! Jullie genieten nog volop, goed zo!!!

liefs esther

• 17 Oktober 2006 - 14:37

Marga:

echte flexibile wereldreizigers: ga zo door. Groetjes

• 17 Oktober 2006 - 17:58

Nico (LG):

Mooie foto's zeg. Seattle heeft een prachtige Sky Line. Zelf zijn we in de "Bank of America" geweest. Deze is nog hoger dan de Space Needle. Van daaruit kan je het Seahawk Rugby Stadion zien. Ik zal de foto's wel eens meenemen. Veel plezier.

• 18 Oktober 2006 - 07:44

Auktje En Diderick:

hartstikke gaaf wat jullie doen geniet ze en groetjes van ons tot later doeiiiiiiiii

• 18 Oktober 2006 - 19:48

Sander En Wietske:

Hallo reizigers
    De verhalen blijven leuk en indrukwekkend om te lezen en ook de foto's zijn geweldig. We blijven jullie volgen op deze reis. Heel veel plezier nog de komende tijd.

Groetjes Sander en Wietske

• 20 Oktober 2006 - 14:39

Yvonne:

He hoi, dus vandaag aant vliegen. Ben benieuwd hoe t daar op Fiji is. Vast ook wel weer super. Wat is dat dan lastig he. Je mama vertelde t al zondag ien. Maar gelukkig ist weer geregeld. Damesvoetbal gaat nog goed. Nog alles gewonnen alleen zijn er nu nog maar 9 dames over. Lisa, Andrea en Regina vonden t leuk om mij na te doen met hun enkel. Dus nu ist de vraag of we voor de winterstop nog kunnen voetballen. Gelukkig willen ze van de jeugd ons wel helpen en kunnen ze toch nog voetballen. Nu twee week vrij en nog maar 4 wedstrijden voor de winterstop. Dus das beter.
    Veel plezier nog en tot schrijfs. Dikke tuut Yvonne

• 20 Oktober 2006 - 20:51

Sonja En Martin:

Hallo Gerard en Ineke Inmiddels zit onze reis Costa Rica er al weer een week op Ook een heel mooi land met mooie natuur en lieve mensen Maar bij jullie klinkt en ziet het er geweldig uit Wat een beleving.
    p.s voor als je in san fransico bent en je wilt naar alcatraz dan adviseer ik een paar dagen van tevoren te reserveren Is heel leuk Langs de kust is Hearst Castel een bezoek waard en mocht je in de buurt van Body komen (een spookstadje) dat is ook best leuk Verder vooral veel genieten en niet teveel hamburgers eten
    kusjes sonja en martin

• 21 Oktober 2006 - 15:07

Ineke:

Jeetje, wat weer een gedoe ja met dat visum. Fiji lijkt mij ook niet gek!! Lekker genieten!

• 22 Oktober 2006 - 00:10

Annemieke:

Hallo Ineke,

Seattle is een leuke, gezellige stad. Wij vond Mnt Rainer ook schitterend.
    De douane is erg streng wij weten er ook alles van.
    Goede reis verder
    groetjes Annemieke