alweer de laatste week in Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu alweer de laatste week in Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

alweer de laatste week in Canada

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

09 Oktober 2006 | Canada, Vancouver

He toppers

Weer bedankt voor alle super leuke reacties! ga zo door! we hopen dat een aantal mensen een leuke vakantie en of verjaardag en ga zomaar door hebben gehad. Trouwens die mooi foto's hebben jullie ook aan Herman en Ilona te danken want die hebben de eerste 300 gesponsort. komt ie dan!!

Na met wat vrienden te hebben gemsnt en een goedkoop (16 euro) 4 gangen diner en een leuke film (de Gardian) in de bios zijn we de volgende dag weer op pad gegaan vanuit Banff. Eerst een wandeling gemaakt rond Johnson lake en naar stewart canyon gelopen bij Minnewanka lake, mwha. Daarna een mooie hike gedaan bij Johnson canyon, waar we oa mooie watervallen hebben gezien. Na deze mooi hike, zijn we terug gegaan naar Kootnay NP, we hebben daar bij Ochre pots gekeken, dit is een natuurlijke bron waar je het spul kan vinden waar ze de rots tekenningen mee maken en een rondje gelopen door gebied waar weer een bosbrand heeft gewoed.

Na een gezellige en rustige nacht in weer een wilderness hostel, met uitzicht op castle mountain en een maffe manager. Zijn we afgereisd richting YOHO NP. Hier ligt een geweldig mooi meer verborgen in een valley waar je alleen met een bus kan komen, genaamd "Lake O hara". Normaal gesproken moet je 3 maanden van te voren reserveren om mee te mogen, maar wij gingen maar weer eens op de gok. De bus zou om 10.30 vertrekken en wij waren er om 9.50. Gevraagd of we meekonden, ze hadden nog 2 plekjes maar ze gingen wel over 5 min vertrekken, oke rennen!! Tas inpakken, muts en extra kleren mee want het vroor nog en hop op de bus. De hele dag gehiked, langs bergcliffen en ravijnen bij het meer, langs soort marmotten tussen de rotsen die de hele tijd een piepend geluid maken, je weet wel als zo n knijp knuffel, erg grappig, Piep! En het was echt SUPER mooi. Echt alles wat je aan mooie natuur en uitzichten zoekt in de ROCKY's kun je daar vinden! En nog Elks en witte berg geiten gezien.

Die avond weer geslapen in Golden in een andere hostel waar we het rijk voor ons alleen hadden en boodschappen gedaan bij onze goedkope supermarkt. We hadden weer geluk, want op dinsdag krijg je 10% extra kassa korting. joehoe. Na het ijs van onze auto te hebben gekrabt zijn we even langs een wolf centrum gereden, maar die was nog dicht en geen wolf te zien. dus op richting Glacier NP en Revelstooke NP. We reden er nog geen 5 min en ik zag iets grijs bewegen in het lange gras. Is het een rots of vogel? Hup auto in de achter uit en nog eens goed kijken. En ja hoor een WOLF, ha ha, die zijn moeilijk te spotten want ze zijn erg schuw. We hebben hem nagekeken tot dat hij naar ons kijkend in de bosjes verdween. Ook nog wat korte wandelingen gemaakt en een grote stuwdam bekeken.

Na een nacht in Revelstoke + een mooie zonsondergang, hebben we nog een hike gedaan op Revelstoke mountain. Was weer erg genieten, want het wordt ook hier herfst en alle kleuren van de bomen veranderen. Onderweg nog gestopt bij een rivier waar 2 auto's stil stonden. Het hele riviertje zat vol met zalm, honderden! Allemaal knal rood met een groene kop en staart. En maar spartelen want die gaan allemaal de pijp uit. Was toch weer erg bijzonder om te zien. Toen we wegreden stonden er wel 20 auto's en een bus. Naar Vernon gereden, maar daar was het hostel al gesloten, dus maar door gereden naar via kleiner wordende bergen en meer groene weilanden met vee erin richting Kelowna. Hier geslapen in het vieste hostel van onze reis, ze hadden nog maar 1 (2pers) bed vrij in een mannen dorm, beter iets dan niets. Boven ons sliep een boerende en snurkend gozer, die leek op UDI een Israelier
van onze afrika trip. Dus ineke heeft hem wat duwen gegeven, tot dat hij eindelijk ophield. wat een toppertje he!

De volgende morgen het gratis ontbijt maar overgeslagen, want alles kriebelde en even bij het uitzichtspunt gekeken over de stad. Daarna langs het 140 km lange Okanagan lake gereden richting Penticton. In dit meer zit het Ogopogo monster, ja. Onderweg veel fruittelers, wijngaarden en fruitstalletjes die er geweldig uitzien met veel pompoen ivm Halloween. We verbleven in Penticton en moesten voor het eerst in aparte kamers slapen, mannen en vrouwen dorm, maar toch sliep ineke met 2 mannen op de kamer. Na opstap tezien geweest met 3 Quebecers, waarvan 1 jongen die naar San diego fietst in 2 maanden, waarvan 1 mij "heel erg aardig" vond, gelukkig was ineke erbij want anders had ze me vast gekidnapt.

S'morgens beetje relax gedaan, marktje bekeken en 8 km gewandeld naar een oude trein tunnel met mooi uitzicht over het grote meer. geprobeert pannekoeken te bakken, is niet gelukt en na wat biertjes en chips zijn we lekker gaan slapen. Het stadje Hope stond vandaag op onze kaart. We hebben weer veel mooie uitzichten gehad, witte en berg geiten gezien en een kudde wilde paarden die bij de rivier kant stonden te drinken en daarna weg galoppeerden, was een erg mooi gezicht om te zien. Het werd hier weer veel drukker op de weg. Bij Hope nog gewandeld door 4 oude lange treintunnels en geslapen in een een goedkoop motel, wat van alle gemakken voorzien was. Trouwens in HOPE is de eerste Rambo film opgenomen. Vandaag weer aangekomen in Vancouver en onze auto weer ingeleverd. met nummerplaat 668 GSC of tewel "Gerard Sjees Car" , ha. En morgen gaan we naar Seatle Amerika!!

Nog weer even een paar dingen!

Na 34 dagen en weer een stuk armer, maar gelukkig. Waarvan we in 25 verschillende bedden hebben geslapen, 4975 km hebben gereden in onze autotjes en hoop mooie dingen hebben meegemaakt en verschillende mensen ontmoet. Zelfs hebben we hagelslag, stroopwafels en koelman appelmoes gevonden om toch nog weer even van thuis te genieten. We hebben bijna alle grote wilde beesten gezien op de panter en de grizzly beer na. maar dat kan nog weer in Amerika. ha ha, dat rijmt. En we hebben erg genoten van alle soorten, maar vooral grappige eekhoorntjes!

Canada is echt een land wat de moeite waard is om naar toe tegaan er leven maar 30 mil mensen in dit grote, maar prachtige land. Mensen zijn vriendelijk en beleefd.

Tot de volgende keer vanuit Amerika

Jullie Reporters vanuit Vancouver.

voor onze foto's van Canada check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 10 Oktober 2006 - 03:51

Esther:

Hey reporters,

Een goede reis toegewenst naar de USA! Leuk om jullie verhalen te lezen

groet s

• 10 Oktober 2006 - 04:07

Maaike:

Wat een supermooie foto's! En.....al moe van al dat gehike? Veel plezier in de US.

• 10 Oktober 2006 - 05:48

Michel:

mooie verhalen en mooie foto's ga zo door .veel plezier van ons in amerika

• 10 Oktober 2006 - 07:49

Liset & Jarno:

Hoi!
    Goede vlucht gehad?Dus op naar Amerika om daar alle mooie plekjes te spotten! Veel plezier daar!

• 10 Oktober 2006 - 08:25

Ab:

Nou leuk hoor al die foto's prachtige omgeving, het ga jullie goed in Amerika.

groet Ab

• 10 Oktober 2006 - 08:45

Marga:

goeie reis en veel plezier in the states

• 10 Oktober 2006 - 10:05

Matthijs:

Hee globetrotters. Hier eem een berichtje uit het kouder wordende NL. Het gaat nog goed met het eerste elftal zondag. 15 uit 6, dat is wel es minder geweest. Veel plezier daar nog, maar denk wel dat dat zal lukken in Amerika.

Groetn Proeme

• 10 Oktober 2006 - 11:14

Ilona:

he gerard en ineke.
    echt supper dat we 1 okt op de msn hebben gezeten met jullie.toen herman s'avonds thuis kwam van werk en ik zijn dat gerard op msn zat. hij gelijk naar boven.hij vond het echt toff.onbewust mist hij zijn maatje echt wel. en gerard en ineke. borrel is gisteren gezien hier bij ons huis, dus die is er echt nog wel.heel veel plezier en genieten he maar dat hoef ik niet te zeggen doe jullie zeker wel.
    groetjes ilona

• 10 Oktober 2006 - 12:30

Alfred,judith +kids:

he hallo,
    wat een verhalen geweldig om telezen.elke keer als ik de computer aan zet denk ik oh meschien zit er wel weer een bericht van gerard en ineke bij.
    alles is goed hier en veel plezier daar groetjes uit grootegast doeiiiiiiiiiiiii.dikke kus.

• 10 Oktober 2006 - 13:55

Floortje:

He lieverds,
    Wat een top foto's zeg, maar Canada is volgens mij ook erg mooi. Ik hoop dat jullie straks in amerika wel een foto maken van mickey mouse, grote hamburgers en de president, okidoki? Ik vond die foto met de zelfontspanner ook erg mooi, jullie zullen wel blij zijn met jullie toestelletje? En Ien moet ik straks je kerstpakket ophalen? Want als je terug komt kan dat natuurlijk niet meer!! Toedels Kus

• 10 Oktober 2006 - 14:32

Karin:

Prachtige foto's en verhalen. Goede reis verder. O, ja ineke, ik wil evt je kerstpakket ook wel ophalen.

• 10 Oktober 2006 - 18:21

Nico:

He Gerard en Ineke,

Dus jullie reis in canada zit er alweer op. Mooi land he. Zelf ook al een paar keer geweest. Geniet van Amerika. Probeer jullie een beetje in de gaten te houden. Groeten Nico

• 10 Oktober 2006 - 18:23

Syl:

Wat gaat de tijd snel he..
    Al weer op naar Amerika
    Leuk dat we nog even gemsnd hebben ien.
    We mailen...
    Kus succes weer met vliegen

• 11 Oktober 2006 - 19:33

Henk Horsman:

Weten jullie wel zeker dat het UDI niet was?? Ga vooral naar de Chinese markt in Seatle en goed opletten bij de grote viskraam. GENIET GENIET

• 12 Oktober 2006 - 13:29

Irene:

heb aan pascal even je weblog gevraagd want dat was ik natuurlijk vergeten te vragen. Alles achter elkaar met plezier gelezen. Weet je wat voor foto ik nou mis? een van de locals in de pub. Heb net een en ander over amerika gehoord van Thijs Bouma. Gerard, ik weet niet of jij die wel kent hij is van caspers leeftijd. Die is op z'n 18e naar Amerika vertrokken en woont en werkt daar nu. Hij is voor het eerst even over naar Niekerk. Ben benieuwd wat jullie in de states gaan doen en tegen komen, dat zal ik wel lezen. Veel plezier nog in dit stukje van de wereld, tot de volgende keer

• 13 Oktober 2006 - 07:45

Gerard & Marja:

He vanwege de drukte even niets van ons laten horen. Jammer maar helaas, he de foto's zijn te gek. Zou je op poster moeten uitbrengen??
    He een plezierige laatste week en op naar het volgende. Blijf gezond en kijk uit voor de .....?

• 13 Oktober 2006 - 16:17

Floortje:

Hai hai,
    Ik vind het best goed als Karin je kerstpakket haalt, haha. Zij denkt natuurlijk dat ik ermee aan de haal ga (is eigenlijk ook zo, maar dat wist jij nog niet) Dus ik zal even knokken met Karin, wat ik ga winnen natuurlijk, even op haar zitten en weg is ze (ook een "great" thing in a small packages). Trouwens ik vind het wel een heel erg goed idee om die foto's op groot formaat te maken, want ze zijn daar zeker geschikt voor, een soort wallpaper maak je dan. En aangezien ik straks toch een nieuw huis hebt (hoop ik) kan ik vast wel een foto van jullie leasen!!! Al een hamburger gehad???Wat een km'ers maken jullie zeg. En zijn jullie echt afgevallen? Hoop het niet, is niet echt goed voor jullie. Voor Gerard misschien, zie je eindelijk zijn blokjes buik Ien!!
    Kus Floortje

• 14 Oktober 2006 - 10:54

Tante Gerie:

even een groetje van uit zuidwolde.Tiemen is vandaag 12 jaar geworden
    ben dus weer op visite.
    we hebben jullie mooie foto's gezien prachtig.
    wat zien jullie veel zeg
    met tante gerie gaat het aardig goed
    wel veel heimwee.

de groetjes van iedereen hier en voor jullie nog veel plezier
    liefs tante gerie