van Whistler to Jasper en heel veel wildlife!!! - Reisverslag uit Jasper, Canada van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu van Whistler to Jasper en heel veel wildlife!!! - Reisverslag uit Jasper, Canada van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

van Whistler to Jasper en heel veel wildlife!!!

Door: Gerard en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 September 2006 | Canada, Jasper

He Iedereen!

Het is super, om al die reacties te ontvangen, en er komen steeds nieuwe bezoekers bij. Echt geweldig en hou ons op de hoogte daar!

Woensdag morgen zijn we vanaf de Sunshine coast (met lifter) vertrokken met de ferry naar Vancouver en op weg gegaan richting Whistler. Ze zijn daar druk bezig met de weg ivm de olympische spelen van 2010 en er zijn veel vrouwen die er dan werken. Ze houden een bordje omhoog met stop of slow. Bezine kost hier maar rond de 65 euro cent per liter.

Onderweg gestopt bij shannon falls, de 3de hoogste waterval van Canada, 355 meter hoog. Erg mooi, daarna zijn we 2.5 km omhoog gaan hiken(wandelen/berg beklimmen) de Stawamus chief climb. Dit is de 2de grootse granieten rots ter wereld. Het was alleen maar klimmen en glibberen, via kettingen en style rotsen. Maar we hebben het gehaald en het uitzicht was adembenemend.

Na weer wat km rijden zijn we gestopt bij brandy wine falls, een waterval van 66 meter die recht naar beneden valt. Was weer toppie. 100 km later waren we in Whistler het ski paradijs van Noord Amerika. Daar hebben we hostel geregeld, een ski lodge met grote banken en een openhaard. We hadden een kamer voor ons 2 met een gordijntje ervoor, lekker rustig dachten we tot dat er een groep school kinderen op onze verdieping kwam logeren, joehoe.

De volgende dag zijn we Whistler ingegaan, en hebben we Ziptrek geboekt. Dit is een traject van 5 kabelbanen door de bergen, bomen en over rivieren. De langste Zip was 800 meter en ging tot 80 km. Was erg gaaf om te doen. vervolgens zijn we richting Pemberton gereden, een oud cowboy stadje waar zelfs de macdonalds van hout is. Onderweg grote bergen, mooi meren en style hellingen. Net toen Ien wat zachter ging rijden stak er iets zwarts en groots de weg over met 2 klein stipjes. WOW, beren. Waar is de camera, achterin natuurlijk. Trillend van sensatie een filmpje en foto's gemaakt van deze zwarte beer met 2 jongen. Echt prachtig ze stonden nog geen 3 meter van onze auto af. Overnacht in Cache creek in een motel, leek precies op 1 uit de films die ze dan voor andere dingen gebruiken.

Vroeg opgestaan en om 1 uur aangekomen in Clear Water. Daar is een groot Provinciaal Park het Wells Gray park. We hebben eerst 2 watervallen gezien en daarna zijn we naar het meer gereden. Het park is 70 km lang. Op de terug weg zijn we gestopt bij de rivier en na een 1 km lopen was er een mooi stroom versnelling om zalm te zien springen, en ja hoor we hebben er +/- 8 zien springen en ze zijn vet groot ongeveer 10 kilo. Zalm komt na 5 jaar op zee, terug naar hun geboorte plek om hun eitjes daar te droppen en gaan dan langzaam dood. Op de terug weg stak er weer een zwarte beer over, YES.

Smorgens weer vroeg op en nog 3 watervallen bezocht. De 1 ste was 45 min op loop afstand. Het leuke was dat we achter deze waterval langs konden lopen, je word erwel nat van maar dat
was het waard. De 2 de (Dawson falls)leek op de Niagara watervallen maar dan kleiner. En de laatste waterval was de silver tip falls, 200 meter hoog en de 4 de hoogste van Canada. Daarna richting Jasper gereden, en nog vos gespot en Elks (grote herten)gezien weer naast de weg.

Afgelopen nacht geslapen in een lodge in de Buch buch, lekker bij een kampvuurtje gezeten en eten in de auto bewaren want er zijn een aantal grizly beren in de buurt. Geen stromend water, dus hebben we ons vanmorgen maar in de rivier gewassen. Daarna richting Maligne lake gereden. beetje rond gewandeld en weer heel veel soorten eekhoorns gezien.

We zaten net weer in de auto, toen er een MOOSE (Edelhert) overstak en het vrouwtje met kalf waren al aan de overkant. Deze wouden we graag spotten en het is ons gelukt!!! Vlak daarna hebben we nog een Cayote (soort wolf) gezien en doorgereden naar Maligne Canyon. Na een telefoontje met thuis en nog een waterval en een heet waterbron zijn we weer terug gereden. Onderweg nog Zwarte beer met jong op de berg, Elks, hertjes, groep overstekende geiten, konijn en sneeuw naast de weg gezien het was een goede dierlijke dag!

De foto's van het vorig bericht zijn geplaats en ook al een aantal voor dit bericht, de rest komt wel weer. Wij gaan een slaapplek zoeken, laater!!

Jullie reporters vanuit Jasper Canada

voor onze foto's van Canada check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 26 September 2006 - 07:04

Fam. Koens:

Prachtige foto's!!!

Heel veel plezier en kijk maar uit met al die wilde dieren!

Liefs,

Jeroen, Esther, Daphne en Amber.

• 26 September 2006 - 07:26

Fam Pama:

Heey Gerard en Ineke

Aan jullie verhalen te horen is het wel heel erg mooi daar, leuk man.
    En vooral doorgaan met deze mooie verhalen schrijven is super om te lezen elke keer!!
    En vooral de foto's zijn leuk om te zien.....

Groetjes:

Arjan-Hilda-Nick en Sharon

• 26 September 2006 - 08:21

Liset & Jarno:

Hey Gerard & Ineke!
    De foto's zijn inderdaad erg mooi....Gerard heeft er zeker al 100-en gemaakt?Hoe is het weer daar op dit moment?

x

• 26 September 2006 - 08:42

Wilco En Hendrika:

Wat maken jullie veel mee!! Ontzettend leuk om de verhalen te lezen.
    Veel suc-6 verder.

Groetjes

• 26 September 2006 - 10:09

Janneke:

Geweldige foto's!! Ook leuk om te zien en te lezen dat veel van jullie 'dromen' om dieren te zien ook uitkomen.
    En dan die Ziptrek, ook erg leuk om te doen zeker? Op de foto lijk je ook echt even lekker te hangen Ineke!
    Ga zo door met het schrijven van de verhalen en het plaatsen van de foto's!
    Hier is alles ok, druk aan het werk he. Afgelopen weekend lekker op stap geweest naar Roden, want de jaarlijkse Rodermarktweek is in volle gang! Erg gezellig en laat natuurlijk!
    He top reporters, tot de volgende keer en geniet ervan!
    Groetjes en liefs Janneke

• 26 September 2006 - 12:18

Floortje:

Hebben jullie al een dier geraakt? Lijkt wel of jullie op safari zijn, maar dan iets kouder!! Mooie foto's, dat hoor ik trouwens de heletijd op de afdeling, dus jullie camera is een goede aanwinst!! Kunnen jullie straks ook een leuk digitaal boek maken. Kus Floortje

• 26 September 2006 - 12:59

Erwin Agneet:

sorry ff kort maar afgelopen zondag niekerk-makkiega 3-1 3 x Dhr van de velde goede wedstrijd en op naar volgende week Niekerk-grootegast

later

• 26 September 2006 - 15:29

Herman En Ilona:

he gerard en ineke.
    echt supper dat we jullie zo kunnen volgen wordt ja steeds leuker,en de verhallen en foto's zijn echt top.we wachten weer op de volgende mail. groetjes

• 26 September 2006 - 16:08

Rob En Alice:

vandaag is het weer omgeslagen het regent hier de helemiddag en de herfst lijkt hier echt te zijn begonnen als ik dan jullie verhaal en fotoos zie wil ik ook zo in het vliegtuig stappen klinkt allemaal geweldig en niet uitstappen als je een beer tegen komt he groetjes rob en alice

• 27 September 2006 - 09:43

Maaike:

Het lijkt bij jullie ook absoluut niet verkeerd! Mooie foto's en leuk om bijna tegen een beer aan te rijden....
    Geniet ze!

• 27 September 2006 - 10:18

Jan En Ineke:

he gerard en ineke wat een enorme mooie reis zeg we genieten met jullie mee fantastiche foto;s wij gaan de eerste week van oktober naar tunesie we wensen jullie een hele fijne reis verder en heel veel plezier groetjes

• 27 September 2006 - 13:12

Wim:

He Hoi!

Geweldig jullie verhalen! Kijk met spanning naar de volgende uit! Inderdaad wel om denken dat je blijft genieten! Nog veel reisplezier! En tot mails!

Groetjes Wim!

• 27 September 2006 - 15:40

Wim En Froukje:

heej knabbel en babbel, ziet er geweldig uit daarzo. doe wel voorzichtig en kijk uit voor die na-na neusbeer. oh ja gerard, het standenbord komt vrijdag, dan ga ik met harrie op de foto want jij bent er niet.ha ha, heel veel plezier en tot de volgende ??

• 28 September 2006 - 07:54

Robert Rem:

Hier nog eens een berichtje van Robert de reizende EP etaleur! Ik wilde even laten weten dat ik steeds met heel veel plezier jullie reisverslagen lees en eigenlijk gewoon jaloers ben geworden ....... maar goed ik gun het julie van harte natuurlijk. Overigens pas weer in Leek geweest en het was ouderwets gezellig en de koffie lekker !!!!!!!! Veel plezier en groetjes van de etaleur Robert !

• 29 September 2006 - 11:50

Esther En Raymond:

heeeey!!! vakantiegangers!!
    Geweldig om te lezen en vooral te kijken wat jullie allemaal doen.... men!! wat mooi zeg!! Daar in alaska die witte bergtoppen....
    heeeey heeel veel plezier nog verder.... lekker genieten... en denk erom!! we houden jullie in de gaten vanuit ons kikkerlandje...hihi...
    groetjes es en ray

• 29 September 2006 - 13:43

Klaas & Andrea:

Hallo reizigers.
    Super om jullie verhalen te lezen. Tis net of je erbij bent. Ik had nog geen tijd gehad om alles te lezen en te reageren. Vandaar zo laat. Heel veel plezier nog en geniet ervan!!!

Liefs Andrea & Klaas

• 02 Oktober 2006 - 08:53

Bert En Bonnita:

Hallo,daar:
    Zo te zien gaat het jullie goed af daar.Leuk om de verhalen van jullie te lezen ,en de foto's zijn erg mooi.Veel plezier verder en tot de volgende mail.

Groetjes:Bert Bonnita
    Richard en Roland Stuit.

• 06 Oktober 2006 - 17:57

Henk Horsman:

Geweldig wat jullie allemaal beleven. Ook nog wilde paarden gezien?? Ik heb ze in Brits Columbia gezien, pracht gezicht. Heel veel plezier en geluk GENIET GENIET GENIET

• 16 Oktober 2006 - 19:19

Pieter Van Der Donk:

Hey Gerard en Ineke alles nog steeds wel, fantastische foto's.

Binnenkort komt het clubblad uit, hebben jullie nog iets bijzonders te melden