Vancouver Island en Orca's!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Vancouver Island en Orca's!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Vancouver Island en Orca's!!

Door: Ineke en Gerard een beetje

Blijf op de hoogte en volg Gerard

20 September 2006 | Canada, Ottawa

Hier is ie dan! Ons nieuwe bericht! En het kost Gerard moeite zich er niet mee te bemoeien, maar dit keer mag ik hem schrijven! Haha!

Met een mooi uitzicht hebben we Alaska verlaten en zo kwamen we ook in Vancouver aan. We zijn een hele dag bezig geweest met uitzoeken hoe we verder wilden reizen. Dit is een auto geworden waarvoor we drie verschillende verhuurbedrijven hebben gehad. Een daarvan haalde je op en bracht je weer terug en was zelfs zo gek om ons naar de concurrent te brengen!
Uiteindelijk hebben we een aardige stadswandeling gehad.

De volgende dag vertrokken met de auto vanuit midden Vancouver. De auto is een automaat en aangezien Gerard de rem als koppeling gebruikte (bij elk stoplicht)was het maar goed dat we onze gordels omhadden anders waren we een paar keer door de voorruit gelanceerd. Nadat we twee keer wat extra van Vancouver hebben mogen zien (verkeerd gereden dankzij de navigator, ineke)waren we bij de Ferry.

Op naar Vancouver Island! We kwamen aan land in Sidney. Voor het eerst "normale dieren" gezien, schapen en koeien. Bij Beaver Lake aan het water gezeten, hardgelopen en een kano zien omvallen, altijd leuk bij een ander. In Victoria hebben we een hostel geboekt. In de middag zijn we naar Sooke gereden en een wandeling gemaakt bij Potholes Provincial Park, een leuk beekje
met watervallen. Eten gemaakt in het hostel.
We zijn helemaal verdiept in de magnetron en kant en klaar maaltijden, erg he! Maar makkelijk en goedkoop en ook nog lekker.
Na de avondwandeling door het stadje zagen we onder onze ruitenwisser van de auto een bon zitten! Een dag een auto en gelijk een boete! Wij hadden begrepen dat je overal gratis mocht parkeren na zessen, maar dit mocht alleen aan de straat en niet op een terrein waar wij hem hadden staan. Balen!

's Morgens eerst naar het bureau geweest die ons de bon hadden gegeven. Wij de situatie uitgelegd. Op deze auto stonden nog twee bonnen, moesten we gaan bewijzen dat die niet van ons waren! Zo heb je zo 3 bonnen! Gelukkig was het paspoort genoeg en ons verhaal goed genoeg (Ineke zat gewoon te sjansen met die vent) om helemaal geen boete te betalen!

De Highway op naar het noorden. In Goldstream PP een trail gelopen van 3 uur. De waarschuwingsborden voor beren en panters doen Gerard goed want hij hoopt ze te zien!
Wel een dikke eekhoorn gezien en gerard twee hertjes, die zie je hier regelmatig. Bij Lake Shawnigan zijn we twee keer gestopt.
In Nanaimo hebben we geslapen in een hostel waar volgens ons de plaatstelijke zwervers een fijn droog onderkomen hebben, tenminste in het cafe wat er bij hoort.

Via Highway 4 zijn we van het oosten naar het westen gereden en bij verschillende PP gestopt. De eerste wa het mooist, een beekje met watervallen. Een ander had zogenaamd de grootste bomen van het eiland, wat een toeristische plek was (voor het eerst voor ons). Naar het westen toe werd de omgeving steeds mooier, meer berglandschap. Uiteindelijk kwamen we bij Pacific Rim NP aan de kust. Ook hier kun je verschillende wandelingen doen in het regenwoud en eindigend aan de kust, dat hebben we gedaan. Gerard dacht een hostel te hebben geboekt in Tofino, wij daarheen, maar het bleek in Ucluelet te staan, zo'n 35 km verderop. Ach ja zo zie je nog wat. Een leuk hostel met een mooie tuin. Een mooie zonsondergang gezien en hertjes dichtbij.

In de ochtend wandelingen gedaan in het NP. Er ligt veel hout op de stranden wat allemaal aangespoeld is. 's Middags op de boot naar de Hot Springs, warm water met zwavel (stinken) in de rotsen vlakbij zee.
Het was zo'n twee uur varen om er te komen. Op de heenweg hebben we een Grey Whale gezien. Drie keer ademhalen en spuiten en ze gaan weer onder water voor een paar minuten.
Zeeleeuwen, aalscholvers en heel veel Habour Purpoise (soort dolfijnen)! De Hot Springs waren inderdaad hot! Toen we bij de boot terug kwamen na 4 km lopen, vertelde de stuurman dat we orca's zouden gaan zien. Gerard helemaal gek want dit wilde hij erg graag! En ja hoor, we hebben ze gezien, een stuk of zeven! Erg mooi gezicht!

Een wandeling gedaan op de wild pacific trail. Teruggereden naar de westkust, de volgende dag en oh ja op de heenweg hadden we een steentje op de voorruit gehad, met als gevolg een ster die deze dag zich tot een echte scheur had gevormd.
Onderweg ons verhuurbedrijf gebeld, de volgende dag een nieuwe auto gekregen met een grotere kofferbak! De eerste was een rode Toyota Yaris, nu hebben we een zwarte Pontiac Pursuit (voor de liefhebbers, mij zegt het niks!). Zes km buiten Comox hebben we in een leuk afgelegen hostel geslapen, om het kampvuur gezeten, heerlijk genoten. We begonnen te beseffen dat we het iets rustiger aan moesten doen zodat we meer kunnen genieten en tot nu toe gaat dat erg goed!

De volgende twee dagen waren regenachtig, waardoor we wel wat gelopen hebben maar ook lekker een filmpje gekeken! We wilden graag Mount Washington zien, maar door de regen is dat niet gelukt.

Via Comox met de Ferry naar de Sunshine Coast en ja hoor zon! Heerlijk van genoten aan de kust. Een tweede ferry bracht ons naar het tweede deel en waarschijnlijk zat ik erg mooi op het voordek, want ik mocht bij de kapitein komen. Haha! Gerard heb ik omgeroepen met de intercom wat hij helaas niet gehoord heeft, maar uiteindelijk stonden we beiden in de kapiteinshut en Gerard heeft de boot zelfs nog bestuurd! De boot is groter dan naar Ameland. Hij mocht niet al te lang want anders waren we te vroeg aan land geweest!

We zitten weer in een leuk hostel (Roberts Creek), deze hebben we bezocht op aanraden van Nienke en Erik. Helaas vandaag regen ondanks de sunshine coast, maar twee leuke trails gelopen! Ze hebben hier een hot tob, (Wat ze in Niekerk bij Arie kunnen, kunnen wij hier!) daar gaan we vanavond voor met een wijntje en een biertje! Genieten lukt zeker!

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie er toch van genieten!

Laater Jullie Reporters vanuit The Sun shine Coast (Roberts Creek) , Canada.

voor onze foto's van Canada check

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 21 September 2006 - 05:28

Duurt En Petra:

He ik hoor het gaat heel goed bij jullie en zien veel.
    tot later

• 21 September 2006 - 07:10

Marga:

Juist leuk zo'n heel verhaal. Jullie zien en doen veel zeg. Fantastisch.
    groetjes, Marga

• 21 September 2006 - 07:21

Mint.:

Dank voor de berichten en prachtige foto's.Groetjes,
    Mint.

• 21 September 2006 - 07:28

Esther:

dag levensgenieters!

leuke verhalen weer :) Leuk dat jullie een auto hebben gehuurd. Volgens mij zie je dan veel meer van de omgeving en het 'echte' leven. Ik veheug me nu alweer op jullie nieuw report!
    Geniet en tot horens..... kuz esther

• 21 September 2006 - 07:36

Henk Kijf:

Lees met plezier jullie verhalen en heb al een fragmentje in het clubblad geplaatst. Ik denk dat hiermee de schare fans die jullie reis volgen groter gaat worden. P.S. kunnen jullie een CouponGuide meenemen uit Canada?
    Schijnt daar heel populair te zijn. Is een dik boekwerk met allemaal uitknipbonnen. Hebben ze hier in Nederland nog niet. Misschien kan ik hiermee leuke ideeën opdoen.
    Groetjes en Tot Ziens.
    Henk, Trijnie en Kids

• 21 September 2006 - 07:59

Apie:

Het is te hopen dat Sara iets zuiniger omgaat met de fiesta als jullie met die huurauto! Boetes, scheuren, oh oh. Haha. Klinkt mooi allemaal.

• 21 September 2006 - 08:19

Matthijs:

Hee globetrotters. Leuk om steeds jullie avonturen te lezen. Jullie zien meer dan de meeste mensen van ons hier ooit zullen zien, waaronder ik haha. Nou veel plezier daar, maar zo te lezen zal dat vast nog wel lukken

Groeten Matthijs Pruim

• 21 September 2006 - 08:20

Anneke Zwier:

Was een tijdje geleden dat ik jullie verslagen had gelezen. Harm en ik genieten er echt van. Tof hoor.Tot het volgende bericht.Kus Anneke

• 21 September 2006 - 11:11

Herman En Ilona:

he gerard en ineke.hier gaat alles goed.en ben blij te zien dat jullie het ook erg na de zin hebben.de verhallen en foto's zijn supper.
    groetjes uit niekerk herman,ilona
    en een dikke knuff van hier

• 21 September 2006 - 11:46

Floortje:

He hallo beide,
    Dat Gerard dat zomaar toe laat, ineke. Jij mocht zomaar een stukje schrijven, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Vroeg Gerard trouwens ook om water toen jullie in die kajak zaten in alaska?haha. In de grachten van groningen was het volgens mij een stuk warmer, aan jullie kleding te zien. En hoe gaat het nu in jullie automaatje? Jullie moeten inderdaad ook genieten en niet te snel alles willen doen, je hebt tenslotte de tijd!!23 feb is nog ver weg!!Ik vond jullie verhaal zeker niet te lang, leuk om te lezen. Jullie staan zelfs al in het clubblad!!Al leuke mensen ontmoet? Ik blijf jullie op de voet volgen. Dikke kus Floortje

• 21 September 2006 - 18:19

Sander En Wietske:

hallo wereldreizigers als we de verhalen zo lezen hebben jullie het erg naar de zin. Leuke verhalen en mooie foto's. heel veel plezier nog en geniet er van. Groetjes

• 21 September 2006 - 18:56

Wil, Wen En Manouk:

Ik geloof dat jullie huis strax te klein is: voor al die nieuwe foto's! Maar gewoon door blijven knippen hoor. We doen het hier iets minder heftig. Bijna dagelijks een trail naar Bellinga. Poes logeert bij de buren. Veel plezier nog. Gr ons

• 21 September 2006 - 20:18

Henk Horsman:

Ik geniet volop mee
    Wens jullie mooi weer en veel plezier

• 21 September 2006 - 20:22

Fam.Stuit:

Hallo,daar:
    Gelukkig gaat het goed bij jullie en hebben jullie het erg naar je zin.Houden zo!Leuk om het verslag van tijd tot tijd te volgen.Erg interessant.Wij hopen dat wij nog veel van jullie horen.Hee..Luitjes,nog veel plezier toe gewenst,en hou je haaks.

Groetjes:Bert,Bonnita en de kids.

Doeiiiiii.............

• 22 September 2006 - 10:09

Sylvia:

He vakantiegangers,
    Geweldig om te lezen wat jullie allemaal doen. Dan te bedenken dat ik me aan het klaarmaken ben voor een weekje kreta. Das wel wat anders...
    Tot laterzzz. Kus Syl

• 22 September 2006 - 11:52

Janneke:

Leuk man al jullie belevenissen. En Ineke, als reporter doe je het hartstikke goed, dus wat mij betreft wissel het schrijven maar af en blijf elkaar aanvullingen geven.
    Je krijgt het ook maar zo weer voor elkaar he, even een beetje sjansen en weg met die bonnen! Goed man.
    Fantastisch dat jullie zoveel zien en beleven, ga zo door en laat ons ervan mee genieten, want de verhalen lezen zo makkelijk dat ze nooit te lang zijn!!
    Tot snel,

Liefs Janneke

• 22 September 2006 - 15:24

Fre:

Prachtig wat een land , wat een natuur . nog veel plezier groet fre

Ps zijn er nog nieuwe spelers voor Feyenoord , is hard nodig !

• 22 September 2006 - 17:53

Patrick En Marleen:

Zo te zien hebben jullie het ontzettend naar jullie zin. Hartstikke leuk om al de verhalen te lezen. Veel reisplezier nog. Groetjes Patrick en Marleen

• 22 September 2006 - 18:48

Berend En Roelie:

hallo familie.
    samen de verhalen en foto,s gelezen en gezien.schitterend hoor.zo beleef je nog eens wat.nog een nieuwtje, mirjan en klaas jan hebben een jonge zoon geboren op 12 september. 8 pond zwaar en 55 centimeter lang hij heet dani.het gaat jullie goed .groetjes van ons

• 23 September 2006 - 19:16

Andries En Bartha:

Fantastisch die verhalen en foto's. Maar geniet er inderdaad goed van en neem je tijd. Veel plezier

• 24 September 2006 - 12:48

Mattijs & Rianne:

Wat een prachtige foto's weer!! De verhalen zijn heerlijk om te lezen en kunnen niet lang genoeg zijn. Geweldig!! Dikke kus vanuit Groningen.

• 25 September 2006 - 16:05

Annemiek:

He travellers,
    Gave verhalen en supermooie foto's!! Heerlijk dat reizen en inderdaad soms wel vermoeiend. Nou geniet ze, en tot horens liefs annemiek

• 25 September 2006 - 21:17

Mich:

ik ga de atlas er maar eens bijhalen, anders is de reis niet meer te volgen. we beleven veel plezier aan jullie verhalen. nico heeft het ook erg naar zijn zin in Peru.

• 26 September 2006 - 12:20

Floortje:

ps het leek wel jullie huwelijksnacht daar in bad met een wijntje/biertje er bij!!