Laatste week in Alaska - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Laatste week in Alaska - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Laatste week in Alaska

Door: Gerard en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

10 September 2006 | Verenigde Staten, Anchorage

He toppers daar nl

weer bedankt iedereen voor het meeleven en ik zou even kort een paar vraagjes beantwoorden.

nee esther, noorderlicht hebben we niet of foto, te moeilijk en te donker. lekker warm hoor lizanne en scheelt mij weer werk. Bianca, we hebbendie spullen geleent hoor, zat bij de prijs in en onze tassen zijn al zwaar genoeg. Okidokie floor.

Na een paar pizza s en een mooie stapavond moesten we de volgende dag om 8 uur weer klaar staan, en om 8.10 kwam de laatste van onze groep terug van het stappen. Een paar nieuwe mensen ontmoet en daar gingen we weer, nu richting Seward(populatie van 3000),met het zelfde liedje (zoals elke dag)op de mp 3 speler, On the road again van billy nelson of zo.

Onderweg weer een hele kude Belugawalvissen gezien, en na 4 uur aangekomen in Seward(ligt onderin. Natte tenten opgezet, maar ondanks dat was het prachtige dag. Hike gedaan samen met Kayo (jap) van 4 uur naar een waterval. Was weer erg mooi en groener hier, wel erg slipperig van alle regen. S avonds naar de plaatselijke bar gegaan, was erg Gezellie met live muziek.

Na een Pannekoeken ontbijt zijn we richting de haven gereden omdaar een boottocht te maken van 8 uur om oa wildlife te spotten! o jhe. na een paar zeeotters, draaide boot om richting een berg en ja hoor daar liep een zwarte beer echt vlak voor de boot. YES! en hij ging ook nog het water in en zwom voor de boot langs naar een ander eiland, 250 mt verderop. Ook hebben we nog zeeleeuwen op de rotsen zien luieren, eagels, puffins zijn vogels met gekke snavels en nog wat andere beesten. geen orca's is al te koud hier. Maar onderweg ook nog gestopt bij de alkilei glacier. echt super grote ijsberg, waar iedere x stukken ijs van afbreekt zo groot als een renault 19. en we hebben ook nog een ijsbrok zien vielen zo groot als een villa, en een lawaai net alsof het onweert. s avonds weer naar de yukonbar, was weer super heb zelfs nog gekaraoket. En dan heeft gerard echt wel genoeg op!

Toen we wakker werden, spoelde het weer. iedereen was brak van het stappen en niemand wou wat doen. toen het smiddags wat droger werd zijn we weer een bergje gaan beklimmen, Exit glacier. Toch 1 van minimaal 5 uur en 12.6 km lang samen met Hayly, Annet (aus)en Drew (usa). Van Groen bos in tshirtje naar rotsachtig, sneeuw met 4 lagen aan. Weer super, 1067 meter geklommen, door riviertjes maar echt koud. Onderweg hebben we ook nog weer een zwarte beer gezien op de heuvel naast ons. was weer erg lekker. s avonds nog even een biertje gehaald.

Volgende morgen spoelde het weer, maar toch alles maar weer ingepakt in de regen en wind en onderweg gegaan naar de volgende bestemming. Via Sterling, Soldotna naar Homer. Onderweg nog schitterend uitzicht gehad op de Illusion Mountens, zijn 46 grote active vulkanen. Daar hebben we even rond gelopen en daarna zijn we op de taxiboot gesprongen richting een schiereiland vlakbij soldovia. Onderweg nog zeeotters, Harbor purpoise (soort dolfijnen) en nog een spuitende walvis gezien. Daar hebben we 2 nachten in een ingerichte tent geslapen inclusief eten. Wedstrijdje hoefijzers gooien gespeeld.

De volgende morgen zijn we 4 uur gaan zeekajaken. was erg mooi en droog, ik heb nog een grote zeester vastgehouden en we hebben nog 1 hele grote gezien met wel 24 poten. Zeekajakken is best makkelijk omdat je 2 pendalen hebt om naar links en rechts te sturen. Dit is beter voor onze samenwerking, we hielden het zo gezellig. Verder hebben we weer een groep van 5 harbor Purpoise gezien +/- 20 meter van ons af en ook nog zeeotters, Loons (grote vogels die wolf geluiden maken) en eagels. smiddags hebben we nog even gefietst en s avonds hebben we heel veel kaart spelletjes gespeeld lepels, opstaan en drink spelletjes, we hebben erg gelachen.

S morgens spoelde het weer en werden we om 12 uur opgehaald door de taxiboot. vervolgens gingen we weer richting Sodotna, sterling richting een piepklein goudzoekers stadje Hope.
Hier hebben we een klein huisje/krotje gehuurd, maar wij hebben in de tent geslapen ivm de rook van het haardvuur. savond nog naar de plaatslijk bar geweest, was weer toppie. volgende dag hebben wij met z'n 2en nog 1.5 uur langs de baai gewandeld. en smiddags zijn we weer richting Anchorage gereden. afscheid genomen van iedereen en savonds nog even pizza gegeten met een paar. over 1 uurtje gaan we weer richting het vliegveld om weer naar Vancouver te gaan.

Nog even cultuur en een paar feitjes. Alaska is rond 1867 gekocht door de vs van Rusland voor maar 7.2 miljoen dollar gekocht, dat is 2 cent per are. Toen dacht iedereen dat het een enorme miskoop was, omdat er alleen maar ijs was. Dat was het dus niet. Er leven hier 600.000 mensen, waarvan 3/4 in Anchorage. Fred meyer is hier een supermarkt keten echt super groot waar je echt alles kan krijgen ze hebben zelfs een Creche en onze Bellinga supermarkt past er wel 25 x in. Iedereen heeft hier een erg grote auto. Alaska is echt adembenemend en de moeite waard.

We hopen dat jullie het nog steeds leuk vinden, wij wel!

Groeten van jullie Reporters vanuit Anchorage (Alaska)

voor onze pics van alaska

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

• 10 September 2006 - 07:32

Alfred,judith En Iza,senna:

hallo daar.
    zeg mooie foto,s geweldig om tezien.oja senna is af gelopen maandag weer uit het gips gekomen. dus daar gaat het weer supper mee.
    nou veder is hier alles oke de groetjes van ons.

• 10 September 2006 - 09:34

Liset & Jarno:

Hey wereldreizigers....

Wat een verhalen al en jullie zijn nog maar net onderweg! De foto's zijn erg mooi geworden. 'k vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken.'t ziet er in ieder geval wel erg koud uit. Nou hoop snel weer wat te horen.
    xxx

• 10 September 2006 - 11:58

Jan En Ineke:

hoi gerard en ineke wij vinden de foto''s erg mooi en wat een leuk verslag zeg leuk om te lezen tot horens en nog veel plezier groetjes

• 10 September 2006 - 13:33

Ineke:

Ja, mooie fotos hoor! Ziet inderdaad wel erg koud. Veel plezier verder!

• 10 September 2006 - 14:35

Floortje:

Hay lieverds,
    Wat een mooie (koude) foto's!! ziet er top uit, hoop dat jullie het tot nu leuk vinden (vast wel) en dat jullie l ief voor elkaar blijven. oja en natuurlijk heel veel plezier met jullie volgend project!!!
    Ps stuur jullie nog even een mailtje met foto's van de bruiloft!! (was erg mooi)
    Kus Floortje

• 10 September 2006 - 15:18

Herman En Ilona:

he gerard en ineke.
    echt supper de foto's en verhallen we genieten er erg van.en beste koud zo of niet.maar als het goed is gaan jullie binne kort weer naar het mooie weer. groetjes van hier en veel plezier.latersss

• 10 September 2006 - 17:52

Erwin & Agnetha:

Hi Vakantiegangers! (haha!)

Even weer de wekelijkse-update...
    Niekerk (zondag 1) heeft vervolgens weer gewonnen met 4-1! 2 wedstrijden, 6 punten we gaan de goede kant op! G'gast heeft verloren met 4-3 en FC Grunn-Heracles gewonnen met 2-1!! Goed nieuws dacht ik zo!
    Hoop dat daar ook alles goed gaat, zo te lezen wel! Elkaar maar lekker aankruipen in de kou!!

Have fun en tot horens!
    Groetjes!

• 10 September 2006 - 19:35

Bert En Bonnita,Richard En Roland:

Hallo,allebei:
    Wat fantastisch dat jullie het zo mooi hebben.Het is leuk om alles te lezen.Een hele belevenis dus.Hier gaat alles goed.Veel plezier verder,en hou je haaks.

• 11 September 2006 - 12:23

Ide Doornbos:

yo, wereld verkenners. ik dacht nadat alfred mij een leuke foto van jullie had toegestuurd. laat mij ook maar es even een berichtje sturen. hoop dat jullie er van genieten. ziet er wel naar uit. ik blijf wel op de hoogte en laat wel weer es wat horen veel plezier en proost.

• 12 September 2006 - 18:27

Sonja En Martin:

Gerard en ineke Geweldige plaatjes en leuke verhalen Wat een fantastische belevenis zeg om zomaar een half jaar op pad te gaan en dan zoveel mooie dingen te zien en mee te maken Ben best jaloers. Maar volg jullie verhaal en doe net of ik erbij ben
    kusjes Sonja en Martin

• 13 September 2006 - 09:19

Niels En Marjon:

Hey avonturiers,

Leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Wat een mooie foto's zeg. Veel plezier verder! De groetjes...

• 13 September 2006 - 13:12

Monique En Louis:

he , alles goed, volgens mij vermaken jullie je best.Luke foto's alleen een beetje koud, maar jullie krijgen nog wel warm weer. Doe voorzichtig en heel veel groetjes van ons uit de betuwe.

• 13 September 2006 - 18:22

Sylvia:

He feestbeesten,
    leuk om te lezen dat jullie t zo naar jullie zin hebben!! Feesten, cultuursnuiven en alles. ik ben blij dak kan uitkijken naar mijn weekje kreta volgende week! Veel plezier nog. Dikke kus syl

• 14 September 2006 - 21:06

Challie,borrel En Ilona:

he gerard en ineke.
    wij hebben er vaak een kat bij.borrel is hier regelmatig in huis te vinden we passen goed op hem,en wij vinden het niet erg en challie ook niet dat borrel hier zo vaak is.ze liggen nu op het kleedje te slapen echt heel lief,kunt wel zien dat het maatjes zij. groetjes van ons...

• 15 September 2006 - 13:36

Marc En Yvonne:

He hoi,
    eindelijk weer een berichtje van ons. Dus t gaat nog steeds goed en leuk. Gelukkig maar, leuk hoor die foto's en verhalen erbij. Met de foto's erbij krijg je een beter beeld. Veel plezier nog en blijf foto's maken. Super!!!!

Dikke kus ons

• 15 September 2006 - 18:24

Berinda, Sylvia, Frank En Mareille:

Hai Ineke,

Dit kun je frank niet aan doen!! Hij moet nu alleen op de fiets naar zijn werk. Nieuwtje...frank gaat ons verlaten...omdat jij niet met hem wil fietsen.
    Ons team is weer compleet, de zomerreductie hebben we overleeft! Helaas moeten we nu weer hard werken...sylvia...ja.
    Mooie foto's!! Erg mooi. We zijn er jaloers op...het kwijl valt van mijn mond af...hahah

grt je collega's

• 16 September 2006 - 02:05

Kayo:

How is your long trip goinig?
    These photo`s are really good! better than mine and remind me of Alaska.

I hope you guy`s having fun in America!
    Good luck in LA$ VEGA$!

• 16 September 2006 - 22:11

Carla En Krista:

He avonturiers
    Het is nu 00.10. We zitten in de nachtdienst en het is nog errug rustig. Genoeg tijd om jullie verhalen te lezen. We verlangen alweer na de vakantie bij het zien van jullie foto's. Al gaan wij liever voor de zon i.p.v. het koude Alaska. Nou veel plezier in Amerika/Canada. Geniet er lekker van.

groetjes de nachtzusters

• 17 September 2006 - 16:01

Annemiek:

Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen! Nog bedankt voor de foto's, erg leuk!! Jullie foto's zijn trouwens ook erg mooi. Super de natuur daar. Geniet ze. groetjes Annemiek

• 17 September 2006 - 19:10

Erwin Agneet:

Heey vakantiegangers,

Hier ff weer de wekelijkse update.
    de Wilp- Niekerk
    Ik zal kort zijn want het was een drama om naar te kijken en dus kan er weinig over zeggen. De einstand is 5-2 doelpunten gemaakt door roel en dennis sorry maar er zijn geen woorden voor.

heel veel plezier nog en tot volgende week
    groetjes

• 18 September 2006 - 13:36

Karin:

He hallo,

Wat een schitterende foto's en heerlijke verhalen. Bedankt voor jullie kaart, was eerder dan alle friese kaarten
    :-)

Groeten
    Karin

• 18 September 2006 - 18:31

Bert:

Hey, mooie tocht man.. ben wel blij dat je je zangkunsten in alaska vertoont en niet hier. Veel plezier, en hou ons op de hoogte.

• 19 September 2006 - 11:53

Bianca:

hej, dank je wel voor jullie antwoorden. ja het houd ons hier bezig hoor! echt super mooie foto's weer, wat een mooi natuur he! (koud en nat) maar lijkt me wel gaaf!
    even een berichtje van ons:mirjan is 12 september bevallen van een gezonde zoon, Dani, weegt 8 pond en is gezond! alles gaat goed. weten jullie dat ook even.
    op naar jullie volgende verhaal, ik wacht af!
    liefs bianca

• 19 September 2006 - 21:26

Marjolein:

Hey Gerard en Ineke,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! Ik ben vorige week maar weer eens op bezoek geweest bij EP en zij gaven mij het adres van jullie site. Hartstikke leuk, ik ga jullie zeker volgen de komende tijd, want ik ben heel erg benieuwd naar al jullie verhalen!

Liefs Marjolein