Eerste week in Alaska - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Eerste week in Alaska - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Eerste week in Alaska

Door: gerard en ineke

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 September 2006 | Verenigde Staten, Seward

he daar in het koude nl

ten eerst weer bedankt voor alle reacties en verhalen, echt toppie. foto's komen laater , lukt ons niet hier, apple pc s. en ik zou wat plaatsnamen proberen te noemen voor de streepjes tekkers!

Op zondag 27-8 begon onze trip met trek america, eerst naar super voor een extra slaapzaak en thermisch ondergoed. daarna richting denali gereden, schitterende uitzichten, van oa mnt mackinley de hoogste berg van de vs. geluncht in een klein dorpje ( 1 straat), het is hier erg dunbevolkt. om 4 uur aangekomen op onze campsite, midden tussen de bergen en naast een creek. tent opgezet, bier gehaald en een geweldige wasgelegenheid!!

De volgende dag zijn we met een 8 uur lang bus reis het Denali NP ingeweest (je komt er alleen maar in met een bus) om wildlife te spotten en om te hiken, het zou daar stikken van de beren en moose, heel veel bussen hebben er wel 5 gezien, maar wij hebben alleen maar Carabou (groot hert), dallsheep,vogeltjes, konijntjes en eekhoorns gezien. maar ondanks dat waren de uitzichten adembenemend, het weer verandert hier steeds, dan weer zon, bewolkt, regen. we hebben 2 uur gehiket langs de rivier en door de bush, om toch misschien wat beren te vinden, niet gelukt en weer op een andere bus gehopt. daarna nog een hike gedaan naar horse shoe lake, een meer in een diep dal.

Na wat biertjes en een kampvuurj, werd er om 1 uur aan onze tent geschut. Gerard, Ineke wake up en come to the mainroad, Norhter light norhter light, hurry up. wij onze lange onderbroek aan muts op en rennen. echt geweldig, moeilijk te beschrijven maar de hele lucht begint op te schijnen met groene tinten en strepen licht die heen en weer gaan, super. Na laser show weer terug naar de tent, bleek - 10 te vriezen ons water was bevroren, ik had genoeg antievries gehad, maar ineke had wat meer moeite en sliep met haar muts op en verwarmde haar voeten in de wasbak, vrouwen.

opgestaan en weer naar Denali gegaan. lag in onze achtertuin. Mount Healy beklommen met Tim en annet 2 Ozzys. super hike 2 uur klimmen naar +/- 1200 meter hoogte. lekker geluncht op de top en met een eekhoorn gekletst. super uitzicht!! daarna zijn wij met een bus weer het park ingeweest (zonder kaartje) om toch nog een beer te spotten, werd weer een Carabou. nog een uurtje gehiket door de bush en weer op een bus terug gehopt met het kaartje van de dag ervoor, ha ha. savonds pizza gehad en bier gedronken met de locals, lachen hoor.


Na Denali zijn we via de Denali Highway, alleen maar zand, stenen en stof, hobbelend naar mclearen 9lake district) gereden langs de alaska range. Hier hebben wij gekanoend, het kon in 45 min maar wij hebben er 3 uur van genoten, 3 x het meer rondgevaren opzoek naar de uitgang, maar die was zo goed als verdwenen en we kwammen steeds vast te zitten, nog op grote rots gevaren in de rivier en bijna uit de boot geklapt. daarna zijn we naar race sleehonden kamp gegaan aan de overkant. uitleg gekregen, van de eigenaar een meid van 30 een ex model met haar man. zij racen allebei races van 100 tot 1000 miles duurt soms wel 2 week. ze hebben ongeveer 50 honden.Ik heb nog een ritje met haar gemaakt op een quadbike met 6 honden
ervoor en die waren echt gek en maar janken, en zij maar schreewen van Ha ha, Yi YI, is links en rechts. was mooi. s avonds gedinneert broodje hamburger, ze hebben hier plastic bestek en borden. en film gekeken the girl next door.

Op naar de Wringell Mountains om onder andere te ijsklimmen. na weer een mooi rit hebben we ons kamp op gezet pal voor de Gletsjer, Wauw. s avonds hebben wij stampot wortels gemaakt, past wel bij dit weer en ze vonden het ook nog lekker ook. volgende dag zijn we naar het ijsklimcentrum gegaan. Lange onderbroeken aan, regenbroek, laarsen, spike schoenen, handschoenen (ik had 2 linksen, erg handig en gaan met die handel. Ineke had 6 lagen kleren aan, leek wel op erica terpstra.

Na een lange tocht, op aardige hoogte geklommen van de glacier. 3 soorten klimmen werden eruit gezet, 8 tot 11 meter. we hebben ze allemaal gedaan. daarna vroegen ze of we wat meer uitdaging wouden? kom maar op. wie wil er als eerste? oke?! werd ik in een 30 meter diepe ijsput gedropt (abseilen) en klim maar omhoog. het ijs was keihard en ik heb dan ook mijn grote teennagel aan diggelen geschopt. ik was helemaal naar de .... toen ik eindelijk boven was, vond het erg zwaar. Ien heeft ook nog een super stijle klim gedaan van 15 meter, echt super. savonds groot kampvuur gemaakt, Ien heeft vier op een rij gespeelt en er was veel regen.

Volgende morgen in de regen onze tenten en spullen ingepakt en weer boven op het dak van onze bus gepropt. en Richting Anchorage gereden. Hier hebben we onderweg nog een zeehond en Beluga walvissen gezien. daarna nog naar een wildlife sanctuary geweest en nog wat echte beren en andere dieren gezien, daarna in een hostel gedropt. WC,s konden niet opslot en je zat gewoon naast een ander, als je geluk had. s avonds pizza gegeten en opstap met de groep.

De volgende dag begin van week 2 van onze trip door alaska, 3 mensen weg en 3 nieuwen erbij, maar hier horen jullie volgende week meer van want ik moet deze laptop nu inleveren.

tot laaters jullie reporters vanuit Seward.

gerard en ineke

voor onze pics van alaska

www.gerardenineke.mijnalbums.nl

  • 05 September 2006 - 22:29

    Frizzy:

    Erg tof zo te horen.. Moet er ook maar eens over nadenken.. ;) maar wens jullie nog heel veel plezier.. en lees het berich snel weer..

  • 06 September 2006 - 07:21

    Jeroen, Esther, Daphne & Amber:

    Haha, leuk hoor, tot in de detail...
    Nou Ineke petje af hoor, ik zou er helemaal niet tegen kunnen, tegen die kou!

    Passen jullie wel op voor de wilde dieren, die crocodile hunter is overleden (weet niet wat jullie voor nieuws te zien krijgen).

    Staat dat noorderlicht ook op de foto??? Klinkt echt bijzonder!

    Liefs,

    Esther.

  • 06 September 2006 - 10:10

    Henk Horsman:

    Krijg nu al zin om er naar toe te gaan. Veel plezier en Ineke moet toch maar aan de rode wijn , tegen de kou.groetjes

  • 06 September 2006 - 14:02

    Anneke Zwier:

    Te gek die verslagen van jullie. Was zelf even een weekje naar ameland geweest dus heel wat bij te lezen toen ik thuiskwam.
    Tof hoor.

  • 06 September 2006 - 14:04

    Herman En Ilona:

    echt supper al sie berichtjes en we houden het zeker bij waar jullie zijn.en we wachten weer af op de nieuwe mailtjes en foto's.
    groeten uit niekerk
    herman en ilona

  • 06 September 2006 - 17:53

    Conny:

    Hej Afrika vriendjes

    Klinkt erg goed allemaal!Ben zelf net terug uit Canada, dus heb gelukkig nog iets om op te teren, zodat ik niet meteen enorm jaloers hoef te worden.
    Ben echt enorm benieuwd naar jullie volgende foto's.

    ENJOY
    Groetjes Conny

  • 06 September 2006 - 18:00

    Annemiek:

    He Hallo,
    Jullie beginnen op het koudste plekje, wordt vanaf nu alleen maar warmer toch!!Maar lijkt mij wel erg moeilijk om in slaap te komen of blijven. Ben erg benieuwd naar jullie foto's. Gaaf dat jullie het noorderlicht hebben gezien. Heel veel plezier en keep on smiling, groetjes Annemiek

  • 06 September 2006 - 19:09

    Oppassers:

    Hey bikkels, om die verhalen te lezen is erg leuk, maar het meemaken is natuurlijk met geen pen te beschrijven. Helaas is Borrel bang voor Manouk. Even een hollands berichtje: we gaan jullie gras morgen maaien. Gr wil, wen en manouk Blijf geneieten!

  • 06 September 2006 - 20:24

    Fred En Lizanne:

    He padvinders,
    Avontuurlijke verhalen hoor, maar dat thermo ondergoed?! Haha. Hier is alles goed. Ik heb annemarie ook ff jullie site doorgegeven. Kan zij de ervaringen van Suzanne haar bruiloft er even opzetten, is denk ik wel leuk voor Ien. Wat weer een fantastische verhalen. Hier is alles vrij rustig. Oh ja, zaterdag feestje in Zuidhorn gehad. 'Zuidhorn swingt' (openlucht festival)was erg gezellig. Veel plezier daar en kijk uit voor de beren!
    Groetjes ons

  • 07 September 2006 - 06:03

    Esther:

    hey vakantiegangers!

    Super leuk om jullie avonturen en verhalen te lezen! Wat ontzettend mooi dat jullie het noorderlicht hebben gezien! Ik hoop dat jullie de kou nog even kunnen volhouden.... Op dit moment regent het hier weer pijpestelen :( (ach, das al weer bijna nornaal geworden in dit natte kikkerlandje...) Ik wacht met smart op jullie volgend verhaal en op de fotos!!!

    groet esther

  • 07 September 2006 - 09:28

    Floortje:

    en had de eekhoorn nog wat te vertellen? Hai liefies, jullie zijn nu echt weg he? Ik ben net terug van mijn vakantie (leuk, mooi gebied, ik laat de foto's wel even in februari zien, haha), Ien heel erg bedank voor je lieve kaart, deed me erg goed nadat ik vermoeid van mijn autoreis thuis kwam, en ook voor dew foto's, kon ik weer even lachen. Als ik jullie op de hoogte hou van mijn voorbereidingen, houden jullie mij dan op de hoogte van jullie reis? Ik maak ook wel foto's van Suzanne en stuur ze op, okidokie? Verder geniet er van en de verjaardag van Karin wordt wel rustig dit jaar zonder jullie allemaal!! Ik zal in mijn eentje wel wat herrie schoppen.
    Kussie voor jullie en we mailen!!

  • 08 September 2006 - 07:58

    Maaike:

    Jeetje, mooie foto's zeg! Het ziet er geweldig uit! Geniet ze.
    Liefs,
    Maaike

  • 08 September 2006 - 11:05

    Janneke:

    Geweldig zeg jullie belevenissen! En wat een prachtige foto's. Die van de ijsput zijn erg mooi geworden zeg, lijkt me vreselijk eng,maar als ik jullie moet geloven is het helemaal geweldig! Geniet van jullie trip en tot horens!

    Groetjes Janneke

  • 08 September 2006 - 17:17

    Bianca:

    jemig, ik krijg het al spaans benauwd, als ik naar die put kijk. laat staan dat ik me erin laat vallen en bungelen aan een touw! super van je dat je het gedaan hebt! schouderklopje waard! hebben jullie die kleding gekocht? anders wel een hele zware rugzak?
    prachtige natuur trouwens, mooie foto's! succes verder met de reis. we wachten af!
    groetjes van mam. (roelie)
    liefs bianca

  • 08 September 2006 - 19:32

    Rico_lama:

    hey geer en ineke
    alles gaat goed zo te lezen wens jullie een fijne reis en veel belevenissen maar zo te lezen komt dat wel goed veel fun en de groetjes van mij

  • 09 September 2006 - 09:10

    Heine En Aafke:

    Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin! Het is ons daar te koud..
    Nog heel veel plezier gewenst en geniet er maar van!
    Groetjes Heine en Aafke

  • 14 September 2006 - 10:52

    Mich:

    hallo globetrotters
    't is weer genieten van jullie plezante verhalen en schone foto' s. we reizen met jullie mee.
    jullie in de us, rik in azie en nico in latijnsamerika. wat een trekkersfamilie.veel plezier
    mich

  • 19 September 2006 - 14:17

    Johnny Kok:

    hoi gerard en ineke,

    mooi om al die mooie verhaelen te lezen en de foto's te zien.
    ziet er echt mooi uit de omgeving is wel wat anders als daar in vancouver met die mooie palmbomen.

    ook echt knap gerard om die diepe ijsput te beklimmen ziet er zwaar en gevaarlijk uit. haha

    en ook mooi om al die dieren en zo in het echt te zien of niet.

    nou ik kijk elek week naar jullie trip around the world en het ziet er super uit.

    en in je verhalen lees ik al dat een beetje alcohol daar wel nodig is om warm te blijven. haha maar daar heb je vast geen problemen mee.

    en die zeester, zo grote heb ik nog nooiit gezien.

    nou ben hartstikke benieuwd naar jullie volgnede avontuur en foto's en verhalen

    groetjes johnny en natuurlijk elsina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Veel plezier, Met ons rondje Wereld, Gerard & Ineke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 97912

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 31 Juli 2022

Costa rica & Florida

05 September 2004 - 11 Maart 2010

ons rondje wereld

Landen bezocht: