Sunny en cloudy Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu Sunny en cloudy Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Gerard Cruining - WaarBenJij.nu

Sunny en cloudy Zanzibar

Door: Ineke en gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

13 Juli 2009 | Tanzania, Zanzibar

Yo zijn we weer.

Na 3 uur varen en zitten in de V.I.P. room. Een aparte ruimte boven in het schip met grote lounche banken en sofa's en eigenlijk alleen blanke touristen, kwamen we aan in de haven van Zanzibar. Met een taxibusje naar ons hotel in Stonetown gereden. Hier een beetje rond gehuppeld en een vliegtuig geboekt voor de terugreis. Daarna een wat gegeten en een borrel gedronken in The African House met een super zonsondergang met mooie gekleurde lucht. Later nog bij een bar aan het strand gestapt met dj.

'S morgens zijn we opgehaal door een local guide die ons dingen liet zien van Zanzibar. We zijn eerst naar de oude slavenmarkt geweest, waar nu een kerk staat en super grote spinnen hangen. Daarna een Spicetour waar hij veel verschillende spices uitlegde en liet proeven zoals thee, vruchten ectr. En een local een hoge palmboom in klom om voor ons kokosnoten naar beneden te laten vallen. 1 van de jongens had voor ieder van de meiden een kikkerketting van palmbladen gemaaktt en voor de mannen een stropdas met een hoed.

Bij een dorpje hebben we traditioneel op de grond local food gegeten. De trip eindedigde aan de andere kant van het eiland in Nungiwi bij ons amaan beach bungalows, echt wel luxe. Op naar het strand wat er net uizag als uit de vakantie boeken. Daarna borrelen en uit eten. Tussen de 1ste en de laatste zat 2 uur tijdsverschil, en sommige kregen eerst het hoofdgerecht en daarna het voor gerecht. Welkom in afrika, iedere werknemer heeft zijn eigen taak en er staan dan ook zo 20 man personeel in een klein restaurant, maar iedereen heeft een baan. Verder snappeen ze hier weinig hoe je gezelligheid moet maken, geen live muziek of iets dergelijks, ja de overlijden van michel jackson op tv.

De 2 de dag hoeven we nergens heen, lekker naar het strand. Maar helaas het is bewolkt, het waait en er valt zelfs regen. Na een beetje wandelen over het strand en naar het dorp met supertraag internet op een school en een kaartspelletje besloten we om wat actiefs te doen. Beachvolleybal, maar dan moet je ergens een bal vinden of kopen, en niet dus. Later heeft Gerard van een local een bal gehuurd voor 5 dollar, een vermogen voor hem!! 2 uur fanatiek bezig geweest, er kwammen steeds meer onbekenden bij en er scheurde zelfs 1 uit haar jurk. Daarna zijn wij voor een lekkere massage gegaan. ' s avonds lekker gegeten op het strand bij kaarslicht, want de stroom was alweer uitgevallen.

De volgende dag nog steeds regen en er was nog geen stroom, geen stroom betekent geen koffie of thee, dus geen inkomsten voor de locals, Dit komt omdat zanzibar afhankelijk is van Tanzania. Rond de middag terug gereden met een bus naar Stonetown. Hier nog wat geshopt, marktjes bekeken en onderhandelt voor een houten big 5, ha ha, ze beginnen bij 80 dollar en dan eindigen op 25 en dat is nog heel veel voor hun. 's avond nog naar een disco op stap geweest met wat leuke mensen, was erg gezellie. De volgende dag terug gevlogen met een klein vliegtuig naar Dar es salaam en weer terug naar het zonnige Nederland.

Tot het volgende avontuur!!!

Jullie Reporters Gerard en Ineke vanuit Oost Afrika

foto's van Kenia en Tanzania check